Bukefalos 28 år!

Varje förälders mardröm...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varje förälders mardröm...

Och jag tänker på Lilian Öhrströms bok om nutida häxprocesser.

Det är förfärligt om det barnet har varit utsatt för något, men det är lika förfärligt om barnet inte varit det och om utredarna följer mönstren som finns att läsa i den boken. Då blir ungen lika traumatiserad som om det hänt på riktigt.

Kram till dig anonyma och hoppas verkligen att det snabbt framkommer att ingenting har hänt.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

en sak jag kom att tänka på nyss är att när barnet varit på toa och bajsat och behöver hjälp att torka så ställer h*n sig framåtlutad med rumpan i vädret och säger "som vi gör på dagis", själv tycker jag det dels ser "fel" ut och dels tycker jag att det är omöjligt att torka så men har inte ifrågasatt den rutinen men när hjärnan nu går på högvarv så...

Så gör de på en del förskolor, och jag har även träffat barn vars föräldrar vill att de ska stå så. Jag tycker oxå det ser helt "fel" ut när barnen ställer sig så, men, men...

Jag hoppas för alla inblandades skull att pappan inte är skyldig.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

en sak jag kom att tänka på nyss är att när barnet varit på toa och bajsat och behöver hjälp att torka så ställer h*n sig framåtlutad med rumpan i vädret och säger "som vi gör på dagis", själv tycker jag det dels ser "fel" ut och dels tycker jag att det är omöjligt att torka så men har inte ifrågasatt den rutinen men när hjärnan nu går på högvarv så...

Jag beklagar verkligen allt som har hänt, men jag tycker inte att du ska oroa dig för detta. Jag har praktiserat på ett flertal dagis i min ungdom och alla barnen gjorde så, det var ingenting konstigt med det.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Men det kanske inte är ngt som hänt. Vet att jag som liten gärna ville leka tarzan och springa runt naken och svinga mig i lianer/upphängda morgonrocksskärp. Sen va ja hos läkaren för en urinvägsinfektion (koll att allt blivit bra igen) och då säger läkaren till pappa; "Du kanske ska krama henne lite försiktigare, för det syns" eller ngt liknande. Han trodde alltså att pappa varit på mig eftersom jag av allt liansvingande blivit rätt röd där nere. Pappa mådde dåligt länge efter det, bara för att läkaren trodde han gjort ngt.
Så det kanske kan finnas en förklaring till det som läkaren sett... HOPPAS!!!
Lycka till!
 
Sv: Varje förälders mardröm...

*kl*

TS: Fasansfullt, skickar massa stöttekramar! Och sällar mig till skaran som verkligen hoppas att det finns en "naturlig" förklaring till skadorna, så att det för er allas skulle inte rör sig om övergrepp, och absolut inte från appan eller annan närstående :crazy:
 
Sv: Varje förälders mardröm...

en sak jag kom att tänka på nyss är att när barnet varit på toa och bajsat och behöver hjälp att torka så ställer h*n sig framåtlutad med rumpan i vädret och säger "som vi gör på dagis", själv tycker jag det dels ser "fel" ut och dels tycker jag att det är omöjligt att torka så men har inte ifrågasatt den rutinen men när hjärnan nu går på högvarv så...

Så stod jag och mina syskon när vi var små och skulle ha hjälp att bli torkade, :D
inget konstigt alls ;)

I övrigt kan jag bara beklaga, och hoppas verkligen att det finns någon annan, naturlig förklaring till det läkarna såg.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Sällar mig till skaran som också stod med ändan i vädret när stjärten skulle torkas i barndomen :o Men oavsett, så fy tusan så vidrigt hemskt om det verkligen är övergrepp. Håller både tummar och tår för att det inte är så.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Samma för mig. Jag var otroligt vild som barn och gjorde galna saker, ramlade därmed jätteofta när jag klättrade i träd etc - lägg därtill att jag är en sådan som lätt får blåmärken (även idag) så mina föräldrar blev anmälda till soc. av BVC-tanten som tyckte att det var jättekonstigt att jag hade blåmärken lite här och lite där vid varje besök. :crazy::cool:

Men för TS skull hoppas jag att det inte är pappan, eller någon alls, som varit på barnet utan att det har naturliga orsaker.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Samma för mig. Jag var otroligt vild som barn och gjorde galna saker, ramlade därmed jätteofta när jag klättrade i träd etc - lägg därtill att jag är en sådan som lätt får blåmärken (även idag) så mina föräldrar blev anmälda till soc. av BVC-tanten som tyckte att det var jättekonstigt att jag hade blåmärken lite här och lite där vid varje besök. :crazy::cool:

Men för TS skull hoppas jag att det inte är pappan, eller någon alls, som varit på barnet utan att det har naturliga orsaker.

Även mitt barn är en vildbasare, och har som jag sagt tidigare haft problem med förstoppning så jag frågade soc-tanterna om det verkligen inte kunde finnas någon annan orsak - men det var tydligen omöjligt enligt de två läkare som hade undersökt...:crazy:
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Hoppas att du och ditt barn får den hjälp och det stöd som ni behöver?!

Det är ju inte lätt för någon inblandad när det rör sig om dessa misstankar. Tyvärr så är det ju så att det oftast blir barnen som blir svikna då det mycket sällan går att få en fällande dom trots att barnet har skador efter övergrepp.

Se till att ni båda får stöd!
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Pappa mådde dåligt länge efter det, bara för att läkaren trodde han gjort ngt.

Ja, det förstår jag!!:eek: Särskilt när läkaren uttalar sig så diffust, liksom bara antyder. Då får man ju liksom inget att svara på.

Försökte din pappa hindra dig från att leka tarzan efter detta? Fick läkarens uttalande konsekvenser för hur du fick leka/bete dig i fortsättningen?
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Jag följer din tråd, men har inget klokt att säga. Inget mer än att jag tycker synd om er allihop, och hoppas verkligen att ni får veta sanningen.

Det stämmer verkligen att det ni går igenom är en förälders mardröm. Att behöva börja misstänka människor, som man aldrig innan har haft anledning att misstänka. Att inte ha en aning om vem man ska rikta misstankarna mot. Just nu utgör ju ALLA runt dina barn ett potientiellt hot. Det måste vara oerhört påfrestande, och ge tilliten en rejäl knäck.:(
 
Sv: Varje förälders mardröm...

kl:
Var på samtal igår, barnet hade i alla fall jätteroligt så de byggde upp ett bra förtroende h*n följde t.o.m. med poliskvinnan in i ett stängt rum utan problem, ska dit om en stund igen...

men jag däremot satt och pratade med en annan person där - och hon sitter då och säger - tvärt emot vad de andra sagt innan - att om barnet inte säger något och bedöms må bra, ja då var det säkert inget!! Hur i helvete kan de komma med så motstridiga påstående, de borde väl för fan ha en samlad linje!!?? Så först säger de att två läkare sagt att mitt barn varit utsatt för något garanterat och sen att tja det kanske inte är så? Hur ska jag kunna lita på någon eller något igen i så fall? :confused:
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Fråga dom om det.

Fråga hur dom menar när dom först säger att två läkare har undersökt och att det då inte fanns några omständigheter som förklarar hur hon såg ur där nere och sedan kan avskriva detta bara pga att barnet inte säger något och tycks må bra?!
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Ibland så skadar det barnet mera att gräva i något som barnet inte har problem utav.
Så om det inte är någon som barnet måste skyddas ifrån så kan det vara bättre att låta det hela vara.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Självklart.

Men genom att två läkare säger att det omöjligen kan ha uppkommit naturligt så känns det otroligt konstigt att dom avskriver det hela för att barnet tycks må bra..
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Det är för att barnet skall kunna fortsätta att må bra.

Enligt devisen att skada så litet som möjligt.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Men om det är någon som utsatt barnet för detta då, hur ska man veta och skydda barnet från att det händer igen om utredningen läggs ner ?

Om utredningen avskrivs återgår ju allt till hur det var innan och tänk OM det är någon i barnet närhet ( förälder etc ) som utsatt flickan för något sexuellt ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 631
Senast: nejlica
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 244
Senast: Treo
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 703
Senast: Och_Aye
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 174
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp