Bukefalos 28 år!

VARMA ridstövlar

Mariona

Trådstartare
Det här med ridstövlar på vintern - finns det några som är riktigt varma? De finns ju de som kallas vinterridstövlar men de har ju oftast bara tjockt foder i själva skaften och inget i foten. Är det någon som kan rekommendera ett par riktigt varma modeller?
 
Använd scooter- eller thermostövlar, och byt till större stigbyglar (gärna då "western" stigbyglar) som passar scooter-/thermostövlarna.
 
Som ryttare i norrland är jag expert på det här!
Mitt tips är att köpa thermacell sulor. Jag har aldrig någonsin klarat en hel uteritt på vintern utan att tappa känseln i tårna oavsett om jag haft thermoridstövlar, ullsockor och trästigbyglar. Med thermacell sulorna är det nästan så att jag svettas och får sänka värmen :)
 
köpte ett par från jacson. ludd i hela foten. lade i en termosula på det. för första gången så har jag inte frusit om fötterna på hela vintern. fötterna har varit iskalla efteråt men inte frusit ett dugg när jag ridit. nackdelen är dock att det stövlarna blir fullkommligt pissesura av fotsvett och kondens. så man behöver en skotork mellan varje användning samt ett redigt fotbad. fötterna luktar :yuck::yuck::yuck:
 
Jag rider alltid i mina snöskor från duffy när det är som kallast de värmer fötterna super bra och man behöver inte ha yllesocka under! Om man vill ha just stövlar så kan jag tipsa om Jacsons :)
 
Jag har ett par Mountain Horse Active Winter High Rider som jag är himla nöjd med! Har en större storlek än vanligt så jag kan ha raggsockar i. Fodrade i både ben och fot.
 
Tack för svar! Jag tänkte mig mer "vanliga" ridstövlar som är varma, dvs som är lämpliga vid ten dressyrträning när tränaren är på plats. Scooter- eller thermostövlar är ju jättebra vid uteritt, men känns inte stövlar typ de från Jacsom litet klumpiga vid ren dressyrridning? Mountain Horse ska jag kika på!
 
Jag har ett par Mountain Horse Active Winter High Rider som jag är himla nöjd med! Har en större storlek än vanligt så jag kan ha raggsockar i. Fodrade i både ben och fot.

Jag har dom också och det är dom bästa ridstövlarna jag haft under vintertid. Och jag har också en storlek större än normalt. :)
 
Då tycker jag att du ska titta på Ariats vinterstövlar som heter Bromont. De ser precis ut som vanliga ridstövlar men är riktigt varma. De är varmare än vad man tror. Är det riktigt kallt och jag ska rida ut har jag stoppat i engångs fotvärmare. Vid dressyr och hoppträning har det inte behövts.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 412
Senast: Squie
·
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
846
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 439
Senast: Buongusto
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
887
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp