Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 3

viv

Trådstartare
Kände mig manad att starta en ny för *OMG* Vad ni hunnit skriva under dagen :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*

Jisses vad ni ha skrivit idag!
För mig känns det ungefär som jag steg upp igår.
Var på föräldrautbildning mellan 8-10 i morse. Efter det åkte jag och sambon och köpte lite saker till hans stundande fjällresa, var och åt lunch och efter det bar det av på spa :love: oj så skönt, kände mig som en ny människa när jag kom ut därifrån.

Kl 15 var det dax för studiebesök på förlossningen, känns rätt bra att man hunnit vara där och kolla läget litegrann, hoppas på att den nya BB-avdelningen hinner öppna innan lillen tänker komma ut!!! Var nästan svårt att hålla tårarna borta när man hörde små bebis skrik... Sambon fick prova lustgas, jag stod över, gissar att jag kommer få så jag blir less :D En av tejerna i gruppen höll på dö när hon såg "små" bindorna dom har på sjukan, syrran har dock rekomenderat mig att använda dom under vistelsen där, tror inte man kommer känna sig speciellt snygg öht under sin tid där uppe vare sig man använder dom eller inte....

Ja en snabb genomgång av min dag!

Kan tillägga att jag inte hellet tog vaccinet mot svininfluensan.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Gud vilken härlig dag du verkar ha haft, blev allt lite avundsjuk :)
vad skönt att få ha sett förlossningen såhär innan, om inte annat så av praktiska skäl - man vet Vart man ska bli av, vad som finns där och ja, säkert mycket mer! Hoppas vi också får göra det, vår föräldrautbildning börjar ju inte än.

På tal om föräldrautbildning. Har era respektive varit med på alla era träffar? Vi vill ju såklart att sambon ska vara med, men han har precis bytt jobb och har kanske svårt att kunna vara med på alla tre eftersom de ligger på samma
veckodag varje vecka.. Skittråkigt tycker jag, men vad gör man?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Vi har varit ca 9 tjejer och kanske 4 killar på vår föräldrautbildning. En tjej hade en tjejkompis med sig så de är nog vana vid de flesta konstellationer.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Dessa sammandragningar förresten... Suck vad jobbigt det är. Jag har ju varit skonad tills för ett par dag sedan. Skulle tömma gammalt städskåp nu för det nya ska snart byggas och in på plats, jag kan knappt flytta på en flaska sköljmedel utan att få sammandragning.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag har med varit på vad jag trodde skulle vara ett besök på förlossningen.
Vi va i en byggnad jämte och satt i en föreläsningssal och tittade på en projektorduk men väldigt få och väldigt tråkiga bilder med typ bara text på som tanten läste innantill på.
Trodde vi skulle göra ett riktigt studiebesök. Men på ett sätt kan jag förstå varför det inte va så heller. Tänk om jag skulle ligga där och föda samtidigt som det lullar omkring massa besökare.
Men de där sammanlagt 12 milen kändes rätt onödiga!

I morgon är det bm besök igen. Ska fråga efter lite mer info om havandeskapsförgiftning. Känner att mina fötter och händer har svullnat lite väl mycket och ibland känner jag att pulsen rusar iväg tills jag blir alldeles kallsvettig, knallröd i fejan och prickit/flimmrigt i synfältet. Förhoppningsvis är det normalt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*

Fy fasen för nät-trosorna och den där sabla nattskjortan, blä och usch ;)

Barnmorskan trodde jag var tokig som direkt efter jag kommit från uppvak ( snitt ) ville byta till mina trosor och mina kläder.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag lider verkligen med dig, det är ett otyg med sammandragningar. :( Jag är så himla tacksam över att jag lyckades bli sjukskriven på 50% från v. 24 och sedan fick HP'n beviljad, det har hjälpt så fruktansvärt mycket med att bara dra ner på tempot och vila. Nu kan jag som exempel faktist följa med och handla och dessutom bära två väldigt lätta påsar utan att ha smärtsamma sammandragningar. De kommer ju såklart fortfarande, men nu känns der mer som att de håller sig på en rimlig nivå. När jag fortfarande jobbade halvtid så kunde jag vid tunga moment på jobbet ha sammandragningar var 4e minut och det enda som hjälpte var att lägga sig ner. Mycket passande när man håller på med en förflyttning som man inte kan avbryta...

Nu när jag bara går hemma och skrotar är det ju en helt annan sak, jag styr min tid helt själv och gör bara det jag klarar. Vissa dagar gör jag inte annat än ligger i sängen eller soffan, medans jag som igår klarade hur mycket som helst. Dagsformen får styra helt enkelt. :laugh:

För övrigt kan jag bara meddela att bullarna blev riktigt lyckade, det trodde jag inte om mig själv. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*

Fy fasen för nät-trosorna och den där sabla nattskjortan, blä och usch ;)

Barnmorskan trodde jag var tokig som direkt efter jag kommit från uppvak ( snitt ) ville byta till mina trosor och mina kläder.

Jag tycker tvärtom de är väldigt smidiga när man är ligger inlagd. Praktiskt med en löst sittande nattskjorta som är enkel att knäppa upp när folk ska komma åt att undersöka magen, och ska jag bloda och svetta ner kläder så hellre landstingets än mina egna.

Nättrosorna är också helt ok, tycker jag, i alla fall när man ska fästa en sån där megabinda som man behöver, mina vanliga trosor är nog inte breda nog. Och samma sak där, förresten - hellre bloda ner landstingets än mina egna.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Där håller jag med dig till 100%. De är ju iaf mjuka och så de där sjukhussäckarna :)

Jag var på sjukhuset för ett tag sen och hälsade på en vän som tagit bort en cysta på äggstocken... Då träffade jag en tjej och hennes nya bäbis på väg hem... Och jag blev avundsjuk- mest för att hon kunde komma i sina små vanliga jeans efter typ 2 dagar efter födsel... Det kan nog tyvärr jag glömma.. Har det iofs inte som mål heller...
Det blir nog rätt slappt hela sommaren för min del känns det som....
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*

Fy fasen för nät-trosorna och den där sabla nattskjortan, blä och usch ;)

Barnmorskan trodde jag var tokig som direkt efter jag kommit från uppvak ( snitt ) ville byta till mina trosor och mina kläder.

:eek:

Jag älskade nät trosorna, tog tom med ett par stycken hem :o
För att inte tala om bindorna(blöjorna), ett par sådana kom också med hem :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Smaken är som baken, jag tyckte nättrosorna var jätteobekväma.

Självklart hade jag "nattskjortan" på vid snittet och direkt efteråt, men när jag kom till BB-avd ville jag ha egna kläder. Slabbade inte ner något.

Beror säkert på om man behöver dessa megabindor, jag hade aldrig så mycket avslag att jag behövde använda dom, klarade mig bra på vanliga nattbindor och dom passar bra i hipstertrosor.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

håller med dig.

Bättre att svettas och bloda ner landstingets kläder än att kladda ner sina egna och behöva tvätta dem sen när man kommer hem.
Sen är de där skjortorna så mjuka och härliga också.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Och jag blev avundsjuk- mest för att hon kunde komma i sina små vanliga jeans efter typ 2 dagar efter födsel... Det kan nog tyvärr jag glömma.. Har det iofs inte som mål heller...
Det blir nog rätt slappt hela sommaren för min del känns det som....

Nu var ju jag långt från pinnsmal när jag blev gravid, men förra veckan när jag skulle till apoteket hittade jag inte mina mammajeans så jag kröp i mina vanliga stretchjeans som har resår i midjan modell tights. Det blev lite obekvämt vid magen när jag körde bil men när jag stod upp så var det inga större problem. Men så har jag ju ett tag kvar också och lär väl svälla mer. Och ska det sitta hyfsat skönt så blir det nog slappisar el kjol och klänning i sommar. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*

Fick faktiskt sova lite bättre den senaste natten. Vaknade dock klarvaken strax innan kl 6. Men solen sken så jag steg upp och släppte ut pållarna.
Vid 9 var det dax för vattengymnastiken (sista gången..??) underbart skönt! Synd att det inte är flera ggr per vecka.
Snabb runda på stan, hittade faktiskt en amningsbh modell större på lindex, orkade dock inte prova. Hade ju precis fått på kläderna efter badet.... Men ska prova den imorgon.

Åkte hem och somnade på sängen en timme. Har haft ganska mycket sammandragningar och mera molvärk neråt. BM som höll i vattengympan blev lite orolig när jag sa att det inte kändes som om bebbe ligger med huvudet neråt hela tiden, men har tid på torsdag igen dit. Eller så har jag en väldigt lång bebbe som rör sig väldigt mkt åt alla håll!

Var på möte ikväll och nu blir det varm dusch för att få ordning på kroppen. Har aldrig duschat så mycket som de senaste veckorna! Att varmt vatten kan vara så underbart. Har tom satt in en pall som jag sitter på och bara njuter.... Tur att man eldar med ved!

Väntar spänt på morgondagen för att se om Fk hållt sitt löfte om utbetalning av sjukpenningen! Har dessutom sovmorgon, sonen har studiedag. Så skla försöka vara vaken lite längre ikväll och SOVA inatt, eller övertala sambon till en färdknäpp? Om han orkar efter jobbet vill säga :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Fast de jeansen hon kom i hade jag varit avundsjuk på i vanliga fall också ;)

Jag kan ha mina vanliga tights o så fortfarande. Har mammabyxor på det ena jobbet men annars är det nog mest joggingbyxor här.... Ingen som ser mig i bilen mellan jobb o hus liksom.
I sommar ska jag bo i mina störtsköna capribyxor. Längtar redan :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 882
Senast: orkide
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
64 254
Senast: VLMF
·
Gnägg Klart vi måste ha en ny tråd, och jag kan inte se att någon hunnit starta en. Taggar alla jag kommer ihåg på rak arm så får ni andra...
26 27 28
Svar
543
· Visningar
34 051
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
19 338
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp