Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

:rofl: Haha! Ja, det är jätteobehagligt... Jag har knappt haft några flytningar alls under grav. Mindre än som ogravid, därför blev jag lite tagen på sängen.

Ja, hon är en riktig besserwisser och tyvärr har hon blivit så mer och mer sen hon träffade sin nya sambo. Innan var hon riktigt trevlig och bra att prata med. Hon har till och med ifrågasatt om vi behöver köpa en ny barnvagn och om vi verkligen behöver ha två bilar! :eek: Vi bor lantligt, ingen buss finns och jag ska vara hemma med bebis i ett år. Ska vi sälja ena bilen då när vi ALLTID haft varsin bil och är vana med det?! Det är inte så att jag gnällt över vår ekonomi, bara att ena bilen börjar bli dags att byta ut. Själva måste de såklart ha varsin bil trots att de bor mitt i stan. Tror det hela bottnar i att hennes nya sambo inte tjänar lika bra som den förra och att vi helt plötsligt har mycket bättre ekonomi än dom. Det svider kanske, vad vet jag. Nu kanske jag kom ifrån ämnet, men jag antar att jag är känsligare och mer lättirriterad nu än vanligt...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Förhör? :eek: Vadå? Vad ska dom förhöra oss om?
Har ni verkligen haft samlag, eller?

Hon jag pratade med var väldigt trevlig, frågade efter våra personnummer, adress och sa att hon skulle förbereda allt så vi kunde skriva under.
Jag tyckte det lät som en enkel och snabb process...

Däremot sa hon att jag skulle ringa sen när barnet är fött och ang vikt. Jag undrar lite varför den är viktig men jag tänkte fråga henne imorgon.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Då kanske det är vanliga flytningar iallafall och inte fostervatten. Jag får helt enkelt ladda upp med trosskydd i väskan!

Vad stark bebis börjar bli förresten!! Det gör ju nästan ont när den sträcker på sig! Man tror ju nästan att den ska ta sig ut genom magmusklerna!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Ja, känns fräschare och kunna byta trosskydd/binda än ha stela eller blöta trosor när man kanske är iväg och inte kan byta hemma!:p

Armani_ : Nä, iofs inte, man är väl inte lat så, men som du säjjer, mkt i tankarna!

Jag har varit hemma i snart fyra månader..snacka om UTTRÅKAD..dessutom och bara bo i ett rum nu..Tur jag har hästen:)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Däremot sa hon att jag skulle ringa sen när barnet är fött och ang vikt. Jag undrar lite varför den är viktig men jag tänkte fråga henne imorgon.
Det fick jag förklarat när vi var där! :idea: Eftersom vårt barn inte är fött än, men beräknat till 10/4 så hade de räknat fram en tänkbar "tillverkningsperiod" och den var rejält tilltagen. Vår sträckte sig från juni till september och jag som vet exakt på dagen när bebis blev tillverkad! :p Men iallafall, när det gäller redan födda barn så kollar de längd och vikt för att bedöma om barnet är fött för tidigt eller inte för att på så sätt kunna skriva in tillverkningstiden på pappret.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Förstår att du är irriterad, blir man ju på en sån person oavsett om man är gravid eller inte. Har hon inte nog i sitt egna liv så hon måste lägga näsan i blöt? jaja..bäst är väl att inte ödsla energi på såna nötter:D


oregano:
Vet vad du menar med stark bebis!:eek: Hon gör mig riktigt illa ibland. Jag tappar andan när hon drar fötterna i sidan på mig, gumpar revbenet eller kniper ett tag om blåsan så det känns som jag ska kissa på mig utan förvarning!:crazy:

Fast hon är förlåten, men jag brukar smågräla med henne: Nämen lilla gumman, nu är du inte snäll mot mamma din!:D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Aha! Hmm, är det en fråga i förhöret för jag vet nog inte exakt dag :o
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Ush, hoppas mitt pyre inte är vekt och svagt :crazy: han gör inte ont alls faktiskt. Hela magen buktar hit och dit och man kan se en utstickande bak ibland, men bara om han drar huvudet rakt i urinblåsan så gör det ont.

Han är ganska lugn också, lite bökig kanske men inte så det stör.

Till råga på allt ligger han helt rörligt, inte ens ruckbart. Hoppas han inte vänder sig eller något. (han har iofs legat uppochned i flera månader).
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Generellt är ju hela denna process löjlig. Bara för att man är gift finns den en garanti på att man inte ligger runt.
Jag förstår att man måste dokumentera när man är ogift men att man ska förhöras. :eek:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Men det var ju inget förhör, ju! ;) Inte alls! Bara förklaring av det juridiska och hur blanketten var ifylld. Bara att skriva på!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Tror nog inte det är någon fara med din lilla busunge! Jag tror jag har mest ont pga att min tös låg på tvären länge och sparkade på samma ställe väldigt mkt, så jag är lixom öm där sen innan. Det är nu där hon ligger med fötterna och dom rör hon mest, och därför är jag lite små öm där fortfarande. sen gumpar hon mig i revbenen och det gör väl inte "ont" men det är obehagligt som tusan! Tappar andan gör jag för det har blivit så mkt mer "kraft" i rörelserna!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

hehe, förstår det!:p

För oss gick det ju så snabbt, och jag önskar att jag visste/ kom ihåg när det hände..Men som sagt, tog oss på sängen( :p ) när jag plussade så pass snabbt..

Hann ju inte få en enda mens efter att jag tagit ut min P-ring innan jag var befruktad:cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Haha, jag känner igen det där. :D Jag var visserligen utan skydd en länge tid innan, så vi använde oss av kondom (när vi kom ihåg :angel: ) och "säkra perioder". Den 19 juli bestämde vi oss för att försöka, och den 9e augusti plussade jag (det tog sig med andra ord ganska exakt efter det att vi kommit överens). För att vara ärlig så gick det lite för fort, hade gärna upplevt den där väntan på mens osv. Men men, det kanske blir en tvåa nån gång också. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Ja, min kropp sa bara: ÄNTLIGEN din gamla tant":p

Nämen, sambons föräldrar sa att dom var inte förvånade. Hans pappas simmare har tagit sig förbi spiraler o annat som ska hålla dem borta och blivit barn mer än en gång:p

Samma med sambons bröder, dom har också lyckats med sina tjejer väldigt snabbt..

Så en komb av pigga simmare och en kropp som bara längtade barn:D

Zody: Jag håller med, jag önskade också att man fått försöka och hoppas lite längre. Vi hann inte smälta vårt beslut innan vi blev med barn! Men man ska väl inte klaga.Jag är lycjklig över att det blev som det blev. Vårbarn är underbart=) Trodde bara att kroppen skulle behöva en period fri från hormoner när man gått på det sen man var typ 15 år..:cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Nu ska jag upp och titta till min häst..Medryttaren ringde och sa att han inte verkade ok i höger bak:(

Han var ju knas när jag tömkörde häromdagen och jag blev skum, för han brukar aldrig hoppa, bocka o stegra som han gjorde när jag tömkörde. Men jag tänkte att det kanske var överskottsenegri..men var skum..så nu fick jag bekräftat att det är något som inte stämmer..

Får hämta syster, för springa och kolla om han haltar är ju lite svårt nu, då kommer väl bebis:P

Hoppas nu han baar sträckt sig eller överansträngt sig..:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 963
Senast: orkide
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
66 187
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
580
Senast: Karolina90
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 561
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp