Shettistråden del II

Rapport från nya sjukboxen.
Vi byggde i ordning en tillfällig box i lösdriften så att Eikar får mer rörelsefrihet och hon kan se ut och interagera med honom.

Reultatet blev en lugnare ponny som är mer som jag är van vid.

Hon blir frusen efter domosedanet. Hon svettas däremot i årincip inget av det vilket jag förstått att många andra gör
Hon är ju klippt, och det är svinkallt här idag.
De tre sakerna tillsammans gör att hon är inlindad i alla täcken hon äger idag.
 

Bifogade filer

  • 20240421_122915.jpg
    20240421_122915.jpg
    327,4 KB · Visningar: 70
Rapport från nya sjukboxen.
Vi byggde i ordning en tillfällig box i lösdriften så att Eikar får mer rörelsefrihet och hon kan se ut och interagera med honom.

Reultatet blev en lugnare ponny som är mer som jag är van vid.

Hon blir frusen efter domosedanet. Hon svettas däremot i årincip inget av det vilket jag förstått att många andra gör
Hon är ju klippt, och det är svinkallt här idag.
De tre sakerna tillsammans gör att hon är inlindad i alla täcken hon äger idag.
Lilla vännen då ♥️
Så skönt att det funkade med att fixa en box, heja dig!
 
Hoppas på god läkning @Cattis_E .
Vad fint ni fixade en box i lösdriften!

Jag har blivit rädd för att köra vår mini sen förra året.
Vi välte inte, men min fick sken med vagnen förra våren. Fick stopp på henne mot ett träd.
Några veckor senare fick hon fång.
Och så blev hon stickrädd efter det, så har inte kunnat ta foderbelastningstestet för att se om hon är kandidat för medicin mot sin EMS, som hon visade sig ha.

Det är skräp när de skadar sig eller blir sjuka.
 
Idag på promenad med mini upptäckte jag att jag hade b-vitamin pellets i fickan sen jag tränade med henne i hagen för ett tag sen.
Så idag på promenaden styrde vi in i skogen där vi övade att sätta hovar på stenar och att lyssna på rösten. Kul, sa både mini och jag :).
 
Rapport från sjukboxen.
Trötta på vädret.
Matte försöker bolla jobb, korta promenader i gushagen, stunder i sjukhage med lite gräs och d3äetta eländiga väder.

Bandagebytena funkar men kräver rätt mkt domosedan gel (lite över faktisla vikten över vets inrådan) och kan ändå tramsa och lyfta det benet lite. Men bandagen går ju att få på.
Ska göra sista bytet innan stygntagning måndag ikväll.
Såret ser fint ut och hon är vad jag kan se ohalt och pigg som attan.

Snäll i sjukboxen men viss frustration märks.
 

Bifogade filer

  • 20240425_150522.jpg
    20240425_150522.jpg
    653,8 KB · Visningar: 12

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 701
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 955
Senast: Rosett
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp