Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Hur långt har ni till Uppsala? Jag hade nog tyckt att det skulle vara värt en extra bilfärd bara för att få en extra konsultation med lite rådrum innan operationen. Även om jag tror att läkarna är de som kan bäst så hade jag velat att de tog sig tid. Bara för att vända och vrida på alla alternativ, risker och möjligheter. Så man själv kommer med på tåget. Men jag misstänker att det kan vara svårt att få tid för nått sånt. Förstår din desperation av att få tag i all information för att ta det BÄSTA beslutet för DIN dotter.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag resonerar likadant som du. Det finns andra saker man kan göra än anlita dem som surrogatmammor.
Det är förfärligt att kvinnorna blir avskärmade från sina familjer...och kanske småbarn under surrogatgraviditeten, ett fruktansvärt högt pris att betala.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Hade det varit annorlunda om det hade varit en svensk kvinna du betalade ett pris som hon ville ha? Vissa männsikor kanske hade tyckt det hade varit ok att bli skuldfria mot risken av att vara gravid.
Javisst kanske man kan kalla det all sälja sin kropp men om man velar mellan det eller självmord för att kronofogden vill ta allt du äger o har?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Nu är ju surrogatmödraskap i den form som bedrivs i indien som miljardindustri inte lagligt i Sverige, så det är en rent hypotetisk fråga.

Om man är så deppig att man överväger självmord pga kronofogden, så rekommenderar jag att man vänder sig till psykvården, inte försöker bli surrogatmamma. Jag skulle heller inte vilja anlita en såpass sjuk kvinna som surrogatmor, risken är ju att graviditeten gör depressionen värre och hon tar livet av sig (och mitt foster).

Jag vet inte om du sett programmet eller läst om surrogatmödrar, men det är inte riskerna med en graviditet som är problemet i första hand, utan hur de indiska kvinnorna lever. De spärras in i lägenheter under hela graviditeten, får inte gå ut och kan inte leva med sina familjer eller träffa vänner. De betraktas enbart som behållare för fostret, så bioföräldrarna träffar aldrig mamman, och under förlossningen bryr man sig bara om barnet, inte hur mamman upplever det hela (hon ska ju inte dö, förståss, men det är ungefär det). Direkt efter födseln tas barnet bort, surrogatmodern får inte t ex bekanta sig med barnet eller lägga det till bröstet.

Skulle jag anlita en surrogatmoder, svensk eller indisk, så skulle jag definitivt inte vilja medverka till att en kvinna behandlas så, och cementera hennes underordnade position i samhället. Då förblev jag hellre barnlös.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag har ju en vän som blivit pappa med hjälp av en surrogatmamma, dock så fanns hon i USA, jag har inte frågat honom ingående hur det hela gick till och hur mamman valdes ut eller hennes motiv till att vara surrogatmamma, men jag skall göra det vid tillfälle.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jo det håller jag med om. Jag tycker ju att det är fel. De e sjukt att det är en industri av detta. MEN jag hoppas att det hjälper stackarna på något sätt eftersom de utsätter sig för det.
Tyvärr är det väl gubben som tar pengarna med- men det finns ju flera som förespråkar denna kultur... Sjukt.. ja...

Sen är det kanske synd att det inte finns en industri där man kan göra detta på ett humant sätt. Finns säkert väldigt många som skulle bli lyckligare av att hjälpa någon annan.
Sen visst- jag skulle själv aldrig komma på tanken att anlita en surrogatmamma överhuvudtaget.

Självmordstankar pga ekonomi är väl ganska vanligt... Tyvärr...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 784
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 179
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: geting
·
Övr. Hund Tidigare års succé återuppstår: bukes egna vinthundstråd! Vi hann med fem vinthundstrådar innan "serien" av någon lite halvt okänd...
28 29 30
Svar
589
· Visningar
48 317
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp