Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Jag tänkte också tillbaka. Det har hänt mycket de här tre åren! :)

Även här sprutar det nya ord dagligen. Det roligaste som finns är grävmaskiner, borrmaskiner (som han dessutom får använda) och gräsklipparen. Dessa ord har han inte heller några problem att uttala. Men ord som bok, pussel eller måla är inte alls intressanta. ;)

Inskolningen på nya dagiset har gått sådär. Han var ju hemma ända sedan i maj, så det är ju lite jobbigt att bli lämnad igen. Han trivs dock som fisken i vattnet, så det ger sig nog bara han får lite tid. Han går ju bara 15 h/v.

Vi har börjat introducera mjölk igen och det går faktiskt riktigt bra! I morse fick han ost på mackan till sin stora glädje! :)

Annars fortsätter han vara pappas kille och de hela nätterna han sovit i sitt liv är väl räknade på ena handen fortfarande. Lillebror får nästan ihop lika många (om inte fler) på sina 7 månader. ;)
 
Haha! Ja det har nog hänt lite på snart tre år... ;)

A och jag bor i en lägenhet nära mina föräldrar som hjälper till väldigt mycket sedan jag blev ensamstående. Trots motgångar i livet så mår vi bra och A är en kavat tjej som går på ridskola varje fredag och gympa på söndagar. Hemma är hon mer eller mindre besatt av frost :D efter sommaren byter hon fsk till en mycket större, vilket både känns läskigt och samtidigt som ett bra mellansteg innan skolan sen :)
 
Åh, den här tråden :love:

Hugo är ju numera fem år, väldigt kavat kille som är ledare på förskolan och väldigt snäll mot allt och alla. Han har dock ett hemskt hurmör ibland (undra varifrån det kommer!?) och sover äntligen själv i sin säng på nätterna. Oftast. Ett par timmar i alla fall... :o Annars trivs han väldigt bra med livet och hans lillebror (nu tre år) är en av hans absolut bästa vänner. Annars har han några bästisar på förskolan som han gärna leker med utanför förskolan också. Lillebrorsan bytte avdelning från småbarn efter nyår, men fick flytta till andra syskonavdelningen. Tror det är bra för dem att vara skilda under i alla fall en del av dagen, så de får vara sina egna personer, de är så pass jämna i utvecklingen att de lätt blir att man klumpar ihop dem med varandra. :)
 

Liknande trådar

Småbarn Idag har vi varann vecka med byte på måndagar. Fungerar bra då barnen har koll på "mammavecka och pappavecka" och det passar bra med...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: SaraXX
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 881
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 399
Senast: turbofling
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp