Varmt i september/oktober?

Centaur

Trådstartare
Var är det varmt och solsäkert (ska gå att sola och bada, gärna i havet!) i slutet på september/början av oktober?

Ressällskapet vill absolut inte till Grekland, Turkiet, Egypt eller Jordanien. Vad finns det kvar? Gran Canaria vet jag men vad mer? Inte mer än ca 5 timmar att flyga.
 
Jag var (för många år sedan) på Lanzarote första veckan i oktober. Det gick utmärkt att både sola och bada där då.
 
Portugal :D
thumbsup.png
 
Var är det varmt och solsäkert (ska gå att sola och bada, gärna i havet!) i slutet på september/början av oktober?

Ressällskapet vill absolut inte till Grekland, Turkiet, Egypt eller Jordanien. Vad finns det kvar? Gran Canaria vet jag men vad mer? Inte mer än ca 5 timmar att flyga.

Cypern!
 
Tack för alla tips! Sicilien och Sardinien har jag kollat lite på, någon som varit där?

Rhodos, Kreta och Cypern är ju Grekland så det utgår tyvärr, samma med Marocko och Israel. Själv hade jag allra helst åkt till Jordanien men sällskapet håller inte med. Ska kolla upp resten. :)
 
Jag var i Portugal i oktober 2013, vet dock inte vilken del :D :laugh: (Peniche) och det var inte varmt! Jag fick gå runt med jeans och jacka... men beror säkert på vars man är!

Portugal ser ut att vara för kallt, med undantag av Madeira.
 
Södra Spanien, Kap Verde, Azorerna + Kanarieöarna bör vara OK i september-oktober, liksom Cypern. Dubai är väl också varmt men lite längre bort; vet inte hur lång flygtiden är.
 
I namn kanske den inte är det men hälften är ju i princip grekisk. Allt som är Grekland eller grekisk är oaktuellt tyvärr. Annars vore Cypern perfekt.
 
I namn kanske den inte är det men hälften är ju i princip grekisk. Allt som är Grekland eller grekisk är oaktuellt tyvärr. Annars vore Cypern perfekt.

Då blir ju frågan vad som hindrar en Greklandstripp som skulle vara lika illa på Cypern. För Cypern är verkligen inte Grekland.
 
Personliga och i mina ögon väldigt ologiska skäl men det är som det är...

Gärna mer tips, ingen som varit på de italienska öarna?

Kapp Verde ser underbart ut men lite långt att flyga. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 386
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 999
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 495
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp