Varning för tikar!

Sv: Varning för tikar!

_moa_ skrev:
Varför är man så blåst och köper en tik i tron att det ska bli en lugnare hund?! Jag hatar tikar, aldrig mer säger jag! Våran här hemma är skendräktig (blåsta pucko som tror hon ska ha valpar).

Jag har inte fått sova alls i natt känns det som. Blev lungt vid 1 någon gång. Först när jag gick och la mig 22.30 så var det lungt en kvart innan hunden kommer in (och varför är jag så blåst att jag aldrig lär mig att stänga dörren när hon är skendräktig). Hon går och lägger sig i soffan, men ska givetvis ligga där mina kläder ligger. Börjar riva ner alla kläder ich när hon är klar med det så lägger hon sig. Kommer då på att hon ska ligga ovanpå kläderna och går ner och bäddar igen. Sen dög inte det och då skulle hon upp i min säng, bara att väcka matte (hon går inte upp i sängen om inte jag säger att det är ok). Upp i sängen och ner lika fort igen, pussa mattes ansikte och gå till soffan, där hon ska ha ner mina plastpåsar (prasel, prasel). Sen lägger hon sig på plast påsarna. Då dög inte det och då ska hon ut till sängen i hallen, puffen och soffan med påsarna igen.

Är det någon mer än jag som har dessa h*lvetes periorder?

Det enda som hände när vår dobbistik löpte, förutom lite blod, var att promenader med koppel blev omöjliga. Hon kunde stå och nos på ett ställ HUR LÄNGE SOM HELST, tills man fick med all kraft dra henne därifrån.

Verkar otroligt omoget att säga att man hatar tikar för de problem du har. Att ha hund är att ha barn och medför ju alltid problem, som dock lätt uppvägs av all kärlek man ger/får.
 
Sv: Varning för tikar!

hahaha, fan vad härligt med hundar va? Man får skratta åt dom komiska rackarna hela tiden... :rofl:
 
Sv: Varning för tikar!

stackars stackars dig.... Jag hatar att bli väckt mitt i natten... Slapp det när min var skendräktig på sitt första löp... hon ville nämligen inte lämna min sida i sängen... bara mysa, mysa, mysa hela tiden.... Snäll att gå i koppel blev hon också... Hela hunden blev bara så hamonisk- inte alls det vanliga yrvädret... Bara man tittade på henne var det dags att kela... Mys...
Hade jag varit som dig hade jag städat bort allt som hon bäddar med...Speciellt plastpåsar...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 274
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 515
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 708
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Vi har fått bekräftat giardia på vår valp 13v. Vi började behandlingen i söndags med axilur som ska ges i 5dagar. Vi badade han i...
Svar
18
· Visningar
2 723
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp