Varning för tikar!

_moa_

Trådstartare
Varför är man så blåst och köper en tik i tron att det ska bli en lugnare hund?! Jag hatar tikar, aldrig mer säger jag! Våran här hemma är skendräktig (blåsta pucko som tror hon ska ha valpar).

Jag har inte fått sova alls i natt känns det som. Blev lungt vid 1 någon gång. Först när jag gick och la mig 22.30 så var det lungt en kvart innan hunden kommer in (och varför är jag så blåst att jag aldrig lär mig att stänga dörren när hon är skendräktig). Hon går och lägger sig i soffan, men ska givetvis ligga där mina kläder ligger. Börjar riva ner alla kläder ich när hon är klar med det så lägger hon sig. Kommer då på att hon ska ligga ovanpå kläderna och går ner och bäddar igen. Sen dög inte det och då skulle hon upp i min säng, bara att väcka matte (hon går inte upp i sängen om inte jag säger att det är ok). Upp i sängen och ner lika fort igen, pussa mattes ansikte och gå till soffan, där hon ska ha ner mina plastpåsar (prasel, prasel). Sen lägger hon sig på plast påsarna. Då dög inte det och då ska hon ut till sängen i hallen, puffen och soffan med påsarna igen.

Är det någon mer än jag som har dessa h*lvetes periorder?
 
Sv: Varning för tikar!

Veterinären kan skriva ut galastop som snabbare gör att skendräktigheten går över. Kostar en del, men det fungerar. Dock tycker jag man först kan prova med att minska maten och öka motionen och stimulansen - istället för att behöva använda massa medel.

Om ni nu har såna problem ofta, varför inte prata med vet. om kastration. Mår nog både ni och hunden bättre av! ;)
 
Sv: Varning för tikar!

Du kan få låna vår hanhund som går runt och gnäller konstant efter löptikar...... Pest eller kolera, helt enkelt! ;)

/Timsetim
 
Sv: Varning för tikar!

Nej tack! Han skulle nog bli ledsen om ni lämnade bort honom! Men jag kom precis på att jag kanske kunde låna hem farmor och farfars han hund så hon kan tråna på han ist :D (han är bög så risken att det blir valpar är minimal)
 
Sv: Varning för tikar!

Jo... Men igår var hon hela dagen hos mormor och morfar. Så under stimulans var det inte (dom är ute och går promenad varje kvart typ ;) ). Men dock så kanske vi kan dra ner lite på maten ja :o

Vi har faktiskt pratat med vet om att sterilisera pga juverinflamation, men det är så dyrt att bara göra det. För jag antar att försökringen täcker nog inte även om man skriver pga mattes psykanfall :angel:
 
Sv: Varning för tikar!

Men kanske om man har en bra vet. som kan intyga att det varit så lääänge och är väldigt påfrestande på hunden.
Gjorde vet. jag jobbade åt förut!
 
Sv: Varning för tikar!

Jag föredrar helt klart tikar.
En fråga om tycke och smak skulle jag tro.
Jag trivs helt enkelt bättre med en tik än med en hanhund.
Att den ena skulle vara besvärligare än den andra beror nog på vilka egenskaper du ser som besvärliga.
För mej är tikens naktdelar att föredra framför hanens (orkar bara inte med en hane som gnäller efter löptikar året runt)
Jag tar hellre tikens mer begränsade jobbiga perioder.
Dessutom har jag turen att ha en tik som ALDRIG är jobbig.
:D
 
Sv: Varning för tikar!

*svarar mej själv=ego?* :)

Dessutom har jag valt den rasen (kosningen) jag vill ha.
Jag är för lat för att ha en hane av bruksras. Har hellre en liten rar tik som är lätt att ha att göra med.

:D :rofl: :D
 
Sv: Varning för tikar!

Det kan ju vara värt ett försök! Tror iofs att det är jag som störs av det mest :D Dom andra i familjen låter hon sova, men mig ska hon minsann hålla vaken.

Eller så har man det så enkelt som mina grannar gjorde med sin hanhund, slängde ut han när han var gnällig, så fick han uträtta sina behov. Nej riktigt så gick det väl inte till men han stack i princip hela tiden.
 
Sv: Varning för tikar!

Jag föredrar tikar framför hanar. Tikar ÄR mer lugna. De tycker om närhet och ömhet och min tik är bäst i vrälden. Och aldrig att jag skulle kalla min älskling för pucko!

P.s. Fast det är jobbigt när hon löper och blir skendräktig!
 
Sv: Varning för tikar!

Tja, köper man en tik för att få en lugnare hund vore det kanske säkrare att satsa på en tyghund? :devil: :angel: Det är ju inte hundens fel att hon blir skendräktig, och att du inte anser dig ha råd att göra något åt det.
 
Sv: Varning för tikar!

Trissa skrev:
Tja, köper man en tik för att få en lugnare hund vore det kanske säkrare att satsa på en tyghund? :devil: :angel: Det är ju inte hundens fel att hon blir skendräktig, och att du inte anser dig ha råd att göra något åt det.

Ja, men tikar är faktiskt lugnare än han hundar så är det bara! Varför ska jag ha en typhund för det då? För att jag tycker att hon är jobbig? Moget svar du :smirk:
 
Sv: Varning för tikar!

Enya skrev:
Jag föredrar tikar framför hanar. Tikar ÄR mer lugna. De tycker om närhet och ömhet och min tik är bäst i vrälden. Och aldrig att jag skulle kalla min älskling för pucko!

P.s. Fast det är jobbigt när hon löper och blir skendräktig!

Ja, men om jag kallar henne pucko är faktiskt inte för att vara elak. Kanske inte fram gick, men det var ju mer som skämt det med pucko. :D Dom jag umgås med säger så till sina hundar, på ett skämtsamt sätt när dom inte gör som man vill. Och man blir ju som man umgås ;)
 
Sv: Varning för tikar!

Jag har haft många tikar och ingen har varit lugn :cool: Fast jag gillar ju när det är lite fart på dem ;)

Vad det gäller skendräktigheten så testa att minska på maten och öka motionen. Det brukar funka.
 
Sv: Varning för tikar!

Jag har lyxen att ha en tik där det inte märks när hon löper :bow:
Jag kan faktiskt inte påminna mig om att jag märkt något löp alls någongång :confused:
 
Sv: Varning för tikar!

Vi har faktiskt pratat med vet om att sterilisera pga juverinflamation, men det är så dyrt att bara göra det. För jag antar att försökringen täcker nog inte även om man skriver pga mattes psykanfall :angel:[/QUOTE]

En sterilisering gör ju inte att du kommer undan problemet.
Har tiken sådana problem gör du både henne och dig själv en tjänst. Slå ut kostnaden på resterande levnadsår, så blir det inte så mycket per år, samt att ni mår bättre båda två
 
Sv: Varning för tikar!

Jag tror att hon blir orolig när hon är skendräktig och därför vill hon bråka med dig. För du är hennes trygghet och då vill hon ha hjälp av dig. Du tror inte att hon blir lugnare om hon får sova hos dig. Försök att säga till henne när hon håller på att bädda med saker. För får hon inte det hela tiden så hjälper ju det att få skendräktigheten att gå över lite fortare.
 
Sv: Varning för tikar!

Ingen här hemma har sovit i natt då våran hane har ylat och gnällt konstant hela natten och håller fortfarande på... :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 300
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 540
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 708
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Vi har fått bekräftat giardia på vår valp 13v. Vi började behandlingen i söndags med axilur som ska ges i 5dagar. Vi badade han i...
Svar
18
· Visningar
2 743
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp