Bukefalos 28 år!

Varningsklockor vid dejting? (långt)

Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Alltså som någon sagt, missförstånd sker ju i text, men sedan är IMO skillnaden hur man hanterar missförståndet ifråga. Det hade möjligen varit en sak om jag i exempel 1 fått en fråga på chatten á la "var tog du vägen?", men att ringa fler gånger och skicka SMS för att personen ifråga tror att jag plötsligt hatar honom och dessutom om jag sagt att jag ska lägga mig (!)... nej. Bara nej.

Jag lider också av mindervärdeskomplex i alla relationer jag har och kastar väl lite bautasten i glashus nu, men jag anser att det är en sak med känslor man håller för sig själv och/eller uttrycker på ett passande sätt i ett passande sammanhang, och en helt annan att flippa för att någon inte besvarar ett meddelande eller måste avsluta för att denne ska sova. Tycker jag.

Och visst, det är ju mycket möjligt att folk påverkas av dåliga erfarenheter i bagaget, och då är det ju jättebeklagligt för dem, men det hade inte påverkat mitt beslut om att sluta ses. Jag varken kan eller vill vara terapeut i en relation, då är det bättre att han hittar någon som trivs i den rollen.

Summa summarum, jag hade sagt tack och hej.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

jag syftade på honom. Uttrycker man sig som att "jag är så dålig, du är för bra för mig", så borde han väl hellre vara med någon som han känner sig som en bra människa med istället.
Jag kan tänka mig att den typen ofta, inte alltid dock men ofta är sådanna som vill ha bekräftelse och vill att folk ska säga att dom vill visst umgås, det är inget fel på en osv. Han kan mycket väl veta att hon vill ha kontakt men vill kanske ha det lite mera bekräftat ändå.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Absolut, men orka spela spelet liksom. Sjukt meningslöst, då väljer jag hellre att bemöta det de sagt som sanning än något inlindat i något inlindat i något jag ska försöka gissa och bete mig efter. Blä.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

fejjan o sms i all ära, men ska ni vidare med det här tror jag att ni måste börja prata med varandra på telefon eller skype om ni vill vara moderna...) i stället för att bara skriva. Som gjort för missförstånd liksom. /Ako, den gammalmodiga ;)
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Osäker energislukare. Tyvärr är det där sällan någonting som blir bättre med tiden. Jag hade inte orkat det iaf.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Jag håller med Lejonelle - ifrågasätt!

När du ifrågasatt och fått svar så kan du ta ett vettigt beslut. Just nu är det för ovisst för att ta ett vettigt beslut.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Jag hade avslutat kontakten. Sagt något i stil med "du är en jättefin människa, men jag känner att avståndet blir jobbigt för mig" (Såg att ni har avstånd så tänkte att det kunde vara en bra grej att skylla på). Eller så säger du fått fullt upp i livet och inte kan satsa på en relation eller något i den stilen.
Varför ljuga?
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Säger som ovanstående. Fråga rakt ut varför han är så osäker och tror att du inte vill vara med honom.

Sedan så får jag stora skälvan av att läsa det du skriver därför att jag själv har erfarenhet av ett förhållande som började med en gullig men osäker kille som tyckte att jag var för bra för honom. Den osäkerheten växte till att börja tro att jag skulle hoppa på första bästa kille som sade hej till mig om jag fick chansen eftersom alla andra killar troligtvis var lite bättre än honom enligt hans logik. Så osäkerhet och bekräftelsebehov växte sakta men säkert till svartsjuka och kontrollbehov. Jag var själv för osäker för att sätta ned foten och säga ifrån på ett bra och vuxet sätt och märkte knappt när förhållandet vände eftersom det kom så smygande. Vi gjorde varandra väldigt illa innan jag till slut gjorde slut, men jag var ju lite "skadad" och kunde få ångest när jag skulle säga till min nuvarande pojkvän att jag skulle ut med tjejjerna eftersom jag så pass länge levt i sen situation där en sådan aktivitet ledde till rabalder. Så det tog ett par år innan jag var helt "fri" från bagaget.

Jag berättar om mitt förra förhållande för att visa att det kan gå riktigt åt skogen. Men samtidigt så tror jag inte att det behöver gå åt skogen om man vet vad man ger sig in på och om man vet hur man ska sätta ned foten på en gång. Om man hela tiden kommer ihåg att det är normalt att ha ett eget lliv och att man inte ska låta sig guilt-trippas. Beroende på hur du känner inför de svar du får när du ifrågasätter hans osäkerhet och hur ni efteråt kan samtala om vart ni har varandra så kan du bilda dig en uppfattning om du är beredd att ge det några veckor till eller om du ska dra dig ur nu.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Du måste känna efter själv men personligen skulle jag nog sagt tack men nej tack. Men så är jag livrädd för att få en klängig kille som inte kan ta ett nej igen.

Hade en liknande upplevelse när jag nyss avslutat ett 6år lång förhållande avslutet på förhållandet hade varit väldigt jobbigt då killen inte ville acceptera och han hade under flera pr hålt på att hota med att han skulle ta livet av sig om jag lämnade honom :meh:.

Hursom träffade jag en ny (gammal bekant till min bror) men var noga med att påpeka att vi var tvungen att ta de sakta och att jag inte var säker på att jag var redo för ett nytt förhållande.
Vi dejtade 8 veckor (sågs 2 helger dvs ca 6dagar övrig tid pratade vi på internet och telefon pga att han för till USA 1 månad) med liknande incidenter som du nämnde och på den tiden hade han bestämt sig för att jag var det bästa som någonsin hänt honom, han skulle aldrig kunna träffa någon som mig och att jag skulle förändra hela hans liv mm mm mm vissa skulle säkert tyckt att detta var jätte smickrande men jag kände bara :yuck: och fullständig panik hur i helvete jag skulle kunna leva upp till dessa krav.
Så pratade med honom och provade förklara varför jag behövde lugft men han hatar numera mig säger att jag istället förstörde hans liv och önskar att han aldrig träffat mig :cautious: ( jobbigt när han ständigt umgås med min bror)

Så nu är jag extremt noga med att hålla mig lååååångt borta från alla killar som har lite väl starka känslor och hittade i stället min nuvarande sambon som är lagomt förälskade :D
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Offerkofte-mentalitet, ett mycket fult sätt att manipulera och kontrollera sin omgivning. Jag hade sagt tack och hej direkt.

Instämmer. Att känna osäkerhet är sak, hur man hanterar det en annan.

*plingeling* kort sagt.

Min exsambo var sån där, oerhört jobbigt att behöva vända ut och in på sig för bekräfta honom så fort han av någon (i mina ögon helt orimlig) anledning började tvivla. Ibland blev jag inte ens trodd... Han visade sig ha en del annat i bagaget också, rätt osympatiska drag, som gjorde att jag till slut insåg hur självcentrerad och egoistisk han faktiskt var.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 033
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 848
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 837
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp