Bukefalos 28 år!

Vart kommer skabben ifrån?!

Piek

Trådstartare
I höstas fick min katt öronskabb. Den behandlades och försvann, under behandlingen fick katten flytta till min mamma där hon bott i ett halv år pga att jag tillfälligt bodde på annan ort.
Skabben försvann och hon hade inga problem under hela vintern. Men nu när vi har flyttat hem igen till min lägenhet så har det börjat klia lite igen och igår när jag kollade hade hon lite svarta prickar i öronen :(

Katten är en innekatt, kommer ut i koppel nångång emellanåt. Har ingen kontakt med andra katter.
Här hemma är det städat och fräscht.
Enligt vet som kollade henne i höstas smittade skabb bara från katt till katt. Men det känns som det måste vara nått i lägenheten eftersom hon gick såfort hon kom tillbaka hit :crazy:

Nån som har nån aning? Vill ju att min fina katt ska vara klifri :(
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 620
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 284
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 176
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 569
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp