Bukefalos 28 år!

Vart tog min tråd vägen...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Break-a-leg ställde en fråga till dig. Kunde vara kul att få se svar på den.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Ride on skrev:
Det var då väl ett evigt gnällande, har ni mensen eller håller ni på att få tänder så kinkiga som ni är,,,,,,,,,,,,, :smirk:

det är den lägsta diskussionsnivå en man kan sänka sig till...
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Och humor fanns det ingen heller,,,,,,,,,,,,,, :angel:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Görel skrev:
det är den lägsta diskussionsnivå en man kan sänka sig till...
Nejdå, den ligger nästan överst på den lägsta skalan. :D
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Och vad är det för roligt med att höra att man har mens för att man inte tycker som du gör? Berätta vad som är roligt med det? Förklara, vi är många kvinnor som gärna vill veta!

Nu tjejer - ska vi äntligen få en förklaring!
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Snuffsan skrev:
Och vad är det för roligt med att höra att man har mens för att man inte tycker som du gör? Berätta vad som är roligt med det? Förklara, vi är många kvinnor som gärna vill veta!

Nu tjejer - ska vi äntligen få en förklaring!

Jag väntar med spänning... :smirk:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Du är fanimig inte sann..... Men eftersom du är så rolig/smart kan du ju förklara varför vissa får göra påhopp på andra användare och svamla bort en hel tråd UTAN att den blir borttagen????
DET har jag funderat på länge.....

Dessutom tycker jag att vissa avviker från ämnet i den här tråden så fort det blir lite hett om öronen... :devil:

Tada... undrer vad svaret blir... *springer och hämtar popcornen*
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

För det första så måste man analysera om det är ett påhopp eller ej, det kan ju vara så enkelt att hela svaret är dubbelbottnat och fullt av ironi. Det blir genast mer komplicerat om ironin görs med känsla och finess och personen som får svaret tar åt sig av snålhet. Dock får man ta i beaktande att vissa människor är genuint humorlösa och bara ser svart eller vitt, och saknar ett visst mått av självironi. Skulle jag skriva allt av elakhet så hade jag en ganska trist tillvaro och vore en genuin loser. Den största losern är den som inte har förmågan att tolka meddelanden för vad dom är utan måste läsa in elakhet. Såna människor är det synd om.

Men jag är van vid att bli feltolkad, så jag är inte förvånad när det händer.

Och Snuffsan: du får tolka det precis som du vill, det gör du i alla fall även om jag förklarar hur det ligger till.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

*Har redan poppat en stor skål*


Ok, vad säger ni om det här:

*Ja, tråden spårade ur när den började handla om bilar och midsommarfester.

*Ja, A_K_Ns undran om en användare kunde äta själv eller inte var en elakt påhopp som i mina ögon var fullständigt onödigt och elakt.

*Faktum är att det är inte lätt att lära sig alla funktioner på Buke. Visst, de är lätta att hitta men många föredrar att fråga och det är det som jag utgår ifrån att denna del av Buke är till för.

*Ride on, ditt inlägg (eller varför inte säga påhopp) om mens och tandsättning var det absolut dummaste jag har sett på länge. Även om du tycker det är humor så var det ett riktigt botten-napp.

Slutsats: Vi är lika goda kålsupare hela bunten. Det spelar tydligen ingen roll om man är moderator eller vanlig dödlig, vissa människor kan tydligen inte uppföra sig.

// Åska
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Ride on skrev:
Dock får man ta i beaktande att vissa människor är genuint humorlösa

Eftersom du nu har sådan fantastisk humor och jag, reykurboy, Görel och Åska (och en hel del till) är alldeldes för humoslösa för att förstå, så väntar vi fortfarande på att du ska förklara det roliga med att höra att man har mens för att man inte tycker som du gör? Kom igen och förklara det.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Nänä, lite får du räkna ut själv. ;)
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Nämen käraste snuffsan, vi fick ju en absolut lysande förklaring om ironi.. ;) Så vi måste nu lära oss att när en del skriver inlägg (Ride on, A_K_N och några fler) så är det SJÄLVKLART med ironi och när vissa andra (du, jag och flera) skriver så är det påhopp.. :smirk: :devil:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Det är jag för dum för, det har jag fått påpekat för mig flera gånger.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Det finns ingen som är för dum för att lära sig nåt nytt. :idea:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Ride on skrev:
Eftersom detta är ett virtuellt forum med en massa galningar inblandade både här och där så kan man förvänta sig vad som helst.

Inte första gången du skriver om galningar...Hur är man om man är galen?
- Har ett IQ under 70? (Då är man lindrigt förståndshandikappad)
- Har en diagnos av något slag? (Då har man ett funktionshinder)

Måste man vara galen för att använda sig av ett forum?
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Snuffsan skrev:
Break-a-leg ställde en fråga till dig. Kunde vara kul att få se svar på den.

Jag öppnar den här tråden då o då för att se det spännande svaret på den frågan...
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Det är PRECIS som vanligt, blir du ifrågasatt då slutar du att svara.... :smirk:

Det är en mycket vanlig företeelse bland några användare här... :devil: Mycket märkligt...!!
 
Sv: Vart tog min tråd vägen...?

Det kanske finns dom som har annat för sig än att sitta och häcka framför datorn hela dagen. Jag tycker inte det finns nåt att svara på, ta saker för vad dom är och inte för vad dom borde vara. Vad svaret ska vara bestämmer du själv som betraktare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
305
Senast: Rosett
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 066
Senast: skiesabove
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Blir det något vettigt av det där? Jag är ju ändå bara 25% sjukskriven sedan 1 april. Men i...
2
Svar
28
· Visningar
2 155
Senast: MiaMia
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
647
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp