Bukefalos 28 år!

Vårtecken

sthu

Trådstartare
Blev så lycklig igår när jag såg en fladdermus att jag bara måste få höra era bästa vårtecken! När spritter det till lite extra i er?

För mig är det, förutom fladdermusen, årets första fjäril (i år var det en citron) och den första tussilago.
 
När snön är borta från gräsmattan och krokusarna slagit ut i full blom. Efter dem kommer nästa våg - vårstjärnorna. Som en ljusblå slöja över gräset. Och porslinshyacinterna. Då är det VÅR!

Jag kan gå runtoch bara titta och njuta.

I fredags såg jag första stora fina humlan leta mat i krokusarna, tillsammans med ett gäng steklar.
 
Igår kunde jag gå långpromenad med hundarna i shorts! FRIHET. Jag fullständigt avskyr långbyxor och älskar varje dag där jag kan gå i shorts utan att frysa. Världens bästa vårtecken :p

Sedan har jag sett lite olika blommor (krokus, blåsippa, vintergäck, scilla, tussilago), jag har sett fjärilar (nässelfjäril och citronfjäril), det börjar komma lite knoppar på vissa buskar och träd, Vännen pratar om att få ut sommarbilen ur garaget och inte ens min lättfrusna hund behöver täcke på långpromenaderna nu.
 
När man hör Tranorna komma streck efter streck, det är vår för mig :love:
Efter det kommer det härliga pärlband av händelser som att Humlorna vaknar, Citronfjärilen kommer vimsande, Krokus tittar upp :heartheart
Mindre trevliga vår-tecken är gegga och hund:turd: ;)
 
Så mycket härliga vårtecken ni pratar om.

För mig är det första tussilagon, som jag ännu inte sett i år, längtar! Och så när man kan plocka fram tygskorna och vårjackan. :) Och när man kan börja cykla, det har jag just börjat med :)
 
När krokusarna och snödropparna och börjar titta upp och koltrasten sjunger på morgonen! När sen scillerna bildar blå mattor då är lyckan fullständig! Nu blommar allt! Krokusar, sciller, allt är blå-lila!! Jag tror till och med jag såg några vitsippor igår på ridturen :-)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Zacci
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 998
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb I våras fick jag bara 20 semesterdagar och ifrågasatte detta. Efter lite krångel stod det slutligen 25 men i samma veva försvann mina 5...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 010
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp