Bukefalos 28 år!

H

hoppsan

I år är det samma visa igen.Han blir galen i boxen.Tidigt om mårnarna sätter han i gång.Typ 5.Sparkar med frambenen i boxväggen.I morse så var det alldeles dammigt i stallet när jag komm ut.Så pass hadde han skrapat med hovarna i cementgolvet.Jag trodde någon var inne och vrålsopade golvet-så dammigt var det.Han rids varje dag,är ute ungefär tolv timmar i hagen.Finns det någon annan som har samma problem !Vad ska jag göra.Jag är rädd att han ska få något men av allt sparkande. :confused:
 
Har löst problemet.Hängde ett långt gummirör på det mest utsatta området.Och sen får han ha öppen övergrind i dörren på natten.Han tycker förmodligen det inte är så roligt att sparka längre.För gummiklossen ger han en kyss tillbaka.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 789
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 518
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 315
Senast: Vinur
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp