Vatten ho till grisarna.

mimus

Trådstartare
JAg lyckas inte få en bra vatten ho till mina grisar.

Jag vill nu ha bra förslag hur ni löser detta!!

Mina grisar bökarrunt och välter det mesta, fäster jag den i väggen så bökas den bort i alla fall.

:crazy:
 
Sv: Vatten ho till grisarna.

mimus skrev:
JAg lyckas inte få en bra vatten ho till mina grisar.

Jag vill nu ha bra förslag hur ni löser detta!!

Mina grisar bökarrunt och välter det mesta, fäster jag den i väggen så bökas den bort i alla fall.

:crazy:

Nordpost har en typ som fungerar som en spene som ska vara bra till grisar. Kolla på deras hemsida.
 
Sv: Vatten ho till grisarna.

Jag har inte sett en enda vattenho till grisar som inte bökats med - rekordet var den 10 cm tjocka armerade hon som Linderödsgalten gjorde smulor av...
Avsågade oljefat med påsvetsade järnstänger som försvårar vältning har funkat bäst. Men även dom välter...vatten är kul...och sommartid är det extra roligt - dom måste ju ha en lerpöl för solskyddet och är alltid benägna att fylla på m vatten.
Till minigrisar o vietnames har vi skurit av mineralbyttor till lagom höjd och haft i nån sten för stadigheten och sen är det bara att fylla på ofta.
Det enda som håller är annars vattennippel.
 
Sv: Vatten ho till grisarna.

Det går säkert att laga m lite cement - men går nog sönder ganska fort igen.
Jag tror det enda är ett litet tråg o fylla på hyfsat ofta.
Nä nu vill jag ha en gris....
 
Sv: Vatten ho till grisarna.

Jag har en vatten ho från Höganäs bruket. Den flyttar de inte i första taget. Annars kan man ta ett beg bildäck och förankra det i marken sen lägga en gummi balja i.Finns hos Börjes tror jag det va.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 117
Senast: Jeps
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Zacci
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp