Bukefalos 28 år!

vattenfontän

sadelgjord

Trådstartare
Jag har tänkt köpa en vattenfontän till kissen i julklapp och har nu lite funderingar så om någon har en sån och vill svara skulle jag bli super glad :)

- Vilken modell har du?
- Vad kostar den ca?
- Vart har du köpt den?
- Är du nöjd med den?
- Tycker katten om den?

Det jag känner att är viktigt för mig är att den är relativt lätt att hålla ren och fräsch och den får gärna vara så tyst som möjligt. Självklart är det ett pluss om den inte är jätte dyr men lägger samtidigt hellre lite extra pengar för att få bättre kvalité :)
 
Sv: vattenfontän

Hej :-)
Jag har en Cat mate som jag köpt via foderbilen.se. Är jättenöjd med den o katten gillar den. Den hörde till de billigaste när jag handlade, vet inte hur det är nu dock.
Kram Magda
 
Sv: vattenfontän

Jag har en som heter "raindrop drinking fountain". Vad jag gillar med den är att den är i rostfritt stål, är lätt att ta isär (och diska) och relativt tyst. Dessutom är den inte skamligt ful.

Förut hade jag en cat-it, den såg lite rolig ut men var meckig att fylla på, plastytan blev fort repig så jag upplevde den som mindre hygensik (dessutom hade den massa vinklar som var svåra att diska ordentligt) och om katterna knuffade till kupolen brummade den ordentligt.
 
Sv: vattenfontän

Vi har en Drinkwell platinum. Valde den för att den är som en kran, en av våra älskar att dricka ur kran ;)
Kostade 500:- vi är väldigt nöjda med den.
Vår lilla hund o krankatten använder den gärna, den andra katten dricker hellre ur hundens vanliga skål.
 
Sv: vattenfontän

Tack för alla svar! :)
Drinkwell platinum verkar helt klart vara nått, hittade den för 498 kr på Huveröds.. Nån som har beställt därifrån? dom hade bara förskotts betalning och jag gillar inte att betala i förskott på ställen där jag inte vet att det är säkert :p
 
Sv: vattenfontän

Jag har en Cat It vattenfontän, stora modellen (3l). Ser ut såhär: länk
Köpte den till kampanjpris för 300, tror att den ligger runt 500 annars. Finns att köpa i många djuraffärer.

Katterna dricker mer med fontänen än när dom har stillastående vatten, det var heller inga problem att få dom att förstå att det rinner vatten utanpå kupolen och i början fungerade den även som leksak...

Själv är jag inte lika nöjd. Vattnet man fyller på inuti kupolen står still, det hamnar bara ute i omloppet när vattennivån där sjunkit ner och då automatiskt fylls på med det som finns i kupolen. Den brummar nåt så förbannat om det hamnar hår i pumpen, vilket det gör typ konstant här hemma. Att diska rent den är jättesvårt. Det finns hur många små vrår som helst i den här fontänen, och om man har mycket kalk i vattnet så kan man inte använda vassa sidan av en svamp för att få bort det för då blir plasten repig och gör det ännu svårare att få rent fontänen nästa gång.
Den tar dessutom upp onödigt mycket plats och är inte speciellt snygg :p

När jag har möjlighet så tänker jag byta ut den här fontänen till en som är snyggare, mer lättdiskad, där allt vatten är i rörelse och har mindre ljud för sig.
 

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 571
Senast: Murphy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 217
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp