Bukefalos 28 år!

vattenkopp med värmeslinga?

Sv: vattenkopp med värmeslinga?

Jag vet inte var det var för märke på de vattenkoppar fanns där jag jobbade ett tag, men de var eluppvärmda och de frös lik f-bannat så fort det blev minusgrader. Själv har jag en thermobar som funkar superbt till mina hästar på lösdrift.
 
Sv: vattenkopp med värmeslinga?

jag har prövat de tre vanligaste modellerna och det är inte okomplicerat att få det att fungera. Extra jordningar behövs ofta för att inte få krypström i koppen, flottörer och termostater krånglar och vattnet fryser lik förb-t rätt som det är... Man måste slösa på uppvärmning i röret UNDER koppen.
 
Sv: vattenkopp med värmeslinga?

Vi har sådana i hagen tillsammans med flottörer. Fungerar superbt (och vi bor i norra Norrland).
Det har fryst en gång och då hade inte stallägaren kopplat på värmedelen..:angel:
Jag tror att han har beställt från Nordpost.
 
Sv: vattenkopp med värmeslinga?

Hej, jag var inne på nordpost hemsida nu och ser att dom har flera olika vattenkoppar. Du har ingen möjlighet att titta vad de är för märke som just ni har? Hade vart himla snällt :)
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som bytt värmeslinga i sin värmebalja? Jag ska byta slinga i min då den gamla brunnit av men hittar inte någon ny slinga...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: Honey07
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: animalasia
·
Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
717
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 123
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp