Bukefalos 28 år!

Veganmat till katt är inte okej

Sv: Veganmat till katt är inte okej

Hur kan man komma på tanken? :confused: Som om man skulle börja ge sina hästar kött ungefär..
 
Sv: Veganmat till katt är inte okej

Nej usch sånt gör mig arg! Jag ärsjälv vegetarian, men skulle aldrig komma på tanken att utfodra varken mina hundar eller en ev katt med annat än vad de själva är anpassade att äta. Blev både förvånad och glad att personen dömdes att behöva komplettera fodret med animalier!
 
Sv: Veganmat till katt är inte okej

Vad en vegan gör med en domesticerad katt överhuvudtaget undrar jag. Jag trodde att hela grejen med veganrörelsen var att människor inte skulle sätta sig som herrar över djur. Veganer jag känner äter ju tex. inte honung eftersom dom då "tar" från djuren och utnyttjar dem som arbetskraft. Så jag tycker det rimmar illa att en vegan ska ha husdjur, för det har man ju för sitt nöjes skull. Utnyttjar kisse som sällskap.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 449
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp