Bukefalos 28 år!

Vem ska göra polisanmälan?

Piek

Trådstartare
Säkert dagens dummaste fråga men here we go :p

Igårkväll var sambon och hans kompis ute och körde vår bil (skriven på mig), sambon har inget körkort så det var hans kompis som körde. På en smal väg fick de möte så de körde in på sidan och saktade ner farten rejält, ca 20 km/h tror sambon att de låg i. Den mötande bilen gjorde motsatsen, körde inte in på sidan fast det fanns plats och sänkte inte farten. Resultatet blev att dennes bakspegel smällde i vår. Efter smällen stängde den mötande bilen av sina lysen och drog i väg i snöröken :banghead:

Det såg först ut att inte vara mer skada än en liten spricka i plasten så vi gjorde inget med det igår men vid noggrannare koll idag visar sig större skador så att hela spegeln behöver bytas=det blir ett försäkringsärende och polisanmälan behövs.

Nu är vi lite oense om vem det är som ska anmäla för att det ska bli korrekt från första början ;)
Jag tänker att det är föraren som ska göra anmälan och sambon säger att det är jag eftersom jag står som ägare på bilen. Vem har rätt?
 
Säkert dagens dummaste fråga men here we go :p

Igårkväll var sambon och hans kompis ute och körde vår bil (skriven på mig), sambon har inget körkort så det var hans kompis som körde. På en smal väg fick de möte så de körde in på sidan och saktade ner farten rejält, ca 20 km/h tror sambon att de låg i. Den mötande bilen gjorde motsatsen, körde inte in på sidan fast det fanns plats och sänkte inte farten. Resultatet blev att dennes bakspegel smällde i vår. Efter smällen stängde den mötande bilen av sina lysen och drog i väg i snöröken :banghead:

Det såg först ut att inte vara mer skada än en liten spricka i plasten så vi gjorde inget med det igår men vid noggrannare koll idag visar sig större skador så att hela spegeln behöver bytas=det blir ett försäkringsärende och polisanmälan behövs.

Nu är vi lite oense om vem det är som ska anmäla för att det ska bli korrekt från första början ;)
Jag tänker att det är föraren som ska göra anmälan och sambon säger att det är jag eftersom jag står som ägare på bilen. Vem har rätt?
 
Säkert dagens dummaste fråga men here we go :p

Igårkväll var sambon och hans kompis ute och körde vår bil (skriven på mig), sambon har inget körkort så det var hans kompis som körde. På en smal väg fick de möte så de körde in på sidan och saktade ner farten rejält, ca 20 km/h tror sambon att de låg i. Den mötande bilen gjorde motsatsen, körde inte in på sidan fast det fanns plats och sänkte inte farten. Resultatet blev att dennes bakspegel smällde i vår. Efter smällen stängde den mötande bilen av sina lysen och drog i väg i snöröken :banghead:

Det såg först ut att inte vara mer skada än en liten spricka i plasten så vi gjorde inget med det igår men vid noggrannare koll idag visar sig större skador så att hela spegeln behöver bytas=det blir ett försäkringsärende och polisanmälan behövs.

Nu är vi lite oense om vem det är som ska anmäla för att det ska bli korrekt från första början ;)
Jag tänker att det är föraren som ska göra anmälan och sambon säger att det är jag eftersom jag står som ägare på bilen. Vem har rätt?
Jag har varit med om något liknande och min sidospegel gick sönder. Dock betalde jag allt kontant, då det gick på 1500 att byta hela spegeln och kåpa.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan cirka 5 år tillbaka varit deprimerad mer eller mindre och jag känner inte igen mig själv från när jag inte var det...
Svar
19
· Visningar
1 704
Senast: pajaztar
·
Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 584
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Häromdagen parkerade jag utanför min vanliga affär. Stod en större bil/buss i ena luckan bredvid. Lucka på andra sidan var tomt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp