Bukefalos 28 år!

Vem tycker ni det är bäst att köpa häst av?

D

dolphine

Vem tycker ni det är bäst att köpa häst av?
Från annons, genom kontakter, via hästmäklare eller salustall?? Om man vill ha tag på en häst med hoppkapacitet, behöver hjälp, vet inte riktigt vart jag ska börja leta efter drömhästen... :angel:
 
Sv: Vem tycker ni det är bäst att köpa häst av?

kontakter och annonser, sedan om man vill betala lite mer så är självklart hästmäklare och salustall också bra, men då får man ju ofta betala sisådär 20-25% mer för hästen
 
Sv: Vem tycker ni det är bäst att köpa häst av?

dolphine skrev:
Vem tycker ni det är bäst att köpa häst av?
Från annons, genom kontakter, via hästmäklare eller salustall?? Om man vill ha tag på en häst med hoppkapacitet, behöver hjälp, vet inte riktigt vart jag ska börja leta efter drömhästen... :angel:

kontakter definitivt!!
men efter det annonser...

inte försäljningstall!
vi blev 'lurade' så nu ska jag sälja hästen jag köpte därifrån!
INTE ROLIGT! :(
 
Sv: Vem tycker ni det är bäst att köpa häst av?

Lurad kan man bli oavsett om det är en privatperson eller ett försäljningsstall man gör affärer med.
Kontakter är helt klart till för att nyttjas vid hästletande, och försäljningsstall brukar ju annonsera, så leta överallt!
 
Sv: Vem tycker ni det är bäst att köpa häst av?

Min köpte jag av uppfödare. Fick köpa hästen efter mkt tjat då hon var tänkt till deras egen verksamhet. Bästa köpet jag gjort någonsin!!:banana:
 
Sv: Vem tycker ni det är bäst att köpa häst av?

Det viktigate när du skall köpa häst är:
Kontrollera säljaren NOGA
Besiktiga hästen på KLINIK, då ska ni vara närarande.
Tag reda på vem som ägt hästen tidigare och försök kontakta denna.
Skriv upp allt som säljaren säger, så att ni har det svart på vitt.
Be säljaren rida hästen och visa upp den.
Kontrollera alla papper noga.
Ha någon hästkunnig person med dig t ex instruktör eller liknande.
Fråga så mycket som möjligt om tidigare skador,rygg,mm, för anteckningar.

Detta är de bästa råd jag kan ge dig, för att försöka att minska risken för oseriösa personer oavsett privata eller annat.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: Grazing
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 637
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 522
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp