Vems fel är det här?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag beställde en vara från ett nära land (nästan 2 veckor före jag behövde den) och den skickades som vanligt brev då den är så liten. Fick bekräftat att brevet postats.

Jag väntar och väntar och den dyker inte upp, jag börjar maila säljaren (inget nummer) och svar dröjer.
Eftersom jag verkligen behövde varan i lördags så får jag helt enkelt på lördag morgon stressa in och köpa en likadan för mer än dubbelt så mycket pengar som den jag beställde kostade inkl frakt :(

Får svar på söndagen (igår) från säljaren att den kan kolla upp kollinumret (får veta då att brevet skickats som rek) och återkomma till mig med det.

Idag har jag lapp i brevlådan med en påminnelse om att hämta ut ett rek brev på posten.. Då har alltså varan dykt upp förra veckan men jag fick inget papper/sms nånting på att jag har något att hämta ut.

Jag trodde det skulle dimpa ner i brevlådan som brev från min släkting i samma land brukar göra, säljaren sa inget om kollinummer/rek från början.
Och ingen lapp om att hämta ut kom förrän påminnelsen kom.

Jag blir såklart lite överdrivet grinig över det här slösandet med pengar :p
Men jag vill helst inte skylla på mig själv (som tänkte att jag gjorde en bra deal när jag beställt billigt från ett annat land:o ) så vems fel är det?
 
Sv: Vems fel är det här?

Det borde väl varit postens om du nu inte fick första avin. Hur skulle det kunna vara någon annans fel?
 
Sv: Vems fel är det här?

Att avier kommer bort händer väl titt som tätt. Har hänt mig ett antal gånger.

Hade jag väntat rek hade jag nog kollat på postens utlämningsställe innan jag köpte en annan.

Men vems det formella felet är vet jag inte.
 
Sv: Vems fel är det här?

Är ditt namn och adress rätt på avin? Jag var i samma sits för inte så länge sen, fast brevet var från Sverige, och det visade sig att den som skickade brevet hade uppfattat mitt namn på ett felaktigt sätt trots att jag skrivit rätt. Det fick beställaren ta på sig eftersom jag hade gjort rätt.
 
Sv: Vems fel är det här?

Ja det var rätt adress.

Väntade inte på rek, säljaren sa bara att det postades som vanligt brev så förväntade mig det i brevlådan. Annars hade jag ju gått till utlämningsstället och frågat efter det.
 
Sv: Vems fel är det här?

Postens fel. Visst avsandaren kunde sagt ngt (och du kunde fragat pa posten anda) men det (ingetdera) tycker jag inte skall spela nagon roll faktiskt. Den har gjort som denne ska.
 
Sv: Vems fel är det här?

Jag har haft samma problem med posten flera ggr senaste året!!!

De har inte skickat avi på rek. brev från utlandet, och inte har de skickat någon påminnelse heller!

Så nu är jag på säljaren och frågar om kollinr när jag tycker brevet borde vara här, annars slutar det med att posten skickar det tillbaka till avsändaren. Stolpskott! :banghead: :mad:
 
Sv: Vems fel är det här?

Hjälper inte ett dugg att fråga på posten om man inte har något kollinr, de letar inte.
 
Sv: Vems fel är det här?

Vad för ersättning ska jag kräva? För det jag var tvungen att köpa eller för det som inte dök upp i tid :o
 
Sv: Vems fel är det här?

Det är inte så att paketet skickades med Schenker Privpak?

Jag har nämligen problem med att det står på deras spårningssida att de skickat sms-avi till mig, men jag har aldrig fått något sms.
Så jag brukar få skriva ut det som står på spårningssidan och hämta ut paketen med hjälp av utskriften.
Schenker påstår att deras system känner av om jag får smset, men att det kan vara så att jag haft mobilen avstängd eller dålig täckning - någon gång kan det väl hända, men inte varje gång de senaste två åren...
 
Sv: Vems fel är det här?

Inte en chans att de kommer ersätta. Tycker säljaren har en del i det hela som inte gav dig kollinumret.
 
Sv: Vems fel är det här?

Jag tror inte att du kan kräva ersättning alls. Det enda felet som begåtts är ju att Posten missade att dela ut första avin. Att du blev tvungen att köpa samma vara tvivlar jag på att de kan lastas för.

Senast jag beställde något som jag behövde inom två veckor mailade jag först företaget och frågade om de kunde garantera sina leveranstider. Och det kunde de. Jag tror att man måste göra så - och dessutom ta till marginal för att posten numera nästan aldrig delas ut över natt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 645
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 204
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 650
Senast: Lobelia
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 705
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp