Bukefalos 28 år!

Sv: Veredus

Tycker att det är jättebra passform på carbone gel skydden, de är lätta, smidiga och enkla att rengöra. Har inte märkt några skav ännu och min häst har helrakade ben.

17534755.jpg


17512210.jpg
 
Sv: Veredus

jag har olympic, veredus.
och dom är underbara har både bak och fram å är underbara
 
Sv: Veredus

Håller med dig, min häst får tryckskador av remmarna :(
Dock har han väldigt känsliga ben, men man tycker ju att såpass dyra skydd borde funka även på känsliga ben...

Synd på så bra skydd i övrigt! (Dom formar ju sig efter benet jättebra osv...)

Jag hoppas på att Veredus kommer med Carbon gel med breda remmar :p
 
Sv: Veredus

vars då?
jo av dem smala remmarna.

Håller med dig till fullo. Många hästar ömmar och blir svullna precis efter ridning där remmarna sitter. Tycker de ska användas endast till tävling, för som sagt, annars är de super, men hästben är känsliga.
 
Sv: Veredus

kl

Jag älskar mina Carbon Gel!
Sitter hur bra som helst, (glider inte ned fast jag ibland bara haft dem spända på första snäppet) är snygga och lätta att rengöra.

Har iallafall aldrig upplevt någon form av tryckskada och då har jag haft mina väldigt länge, dock endast på träning/tävling.
 
Sv: Veredus

Alla ni som har veredus skydd, hur är dem? Nu tänker jag främst på Veredus Olympic och Carbon Gel. Är de så speciella eller kan man precis lycka gärna ha ett par hampa pro eller eskadron? Jag undrar om det är värt det att lägga ner såpass mycket pengar på ett par? ;)


Jag har carbon gel och tycker dom är JÄTTE bra MEN ja har även "den gamla "modelen av verdus och rider med hemma och de funkar precis lika bra/har även HG:s läderskydd på tävling och hemma, oxå jätte bra......Men om man inte vill lägga så mycket pengar så tycker ja inte att det är ngn skillnad på de nya elr gamla:angel:
 
Sv: Veredus

Håller med dig, min häst får tryckskador av remmarna :(
Dock har han väldigt känsliga ben, men man tycker ju att såpass dyra skydd borde funka även på känsliga ben...

Synd på så bra skydd i övrigt! (Dom formar ju sig efter benet jättebra osv...)

Jag hoppas på att Veredus kommer med Carbon gel med breda remmar :p

Tycker att remarna är jätte bra:angel:Mina hästar har såna skydd i hagen varje dag, i och för sig är de inte så känsliga:angel: Men prova att köp "mjuka plator" och sätt på remmarna (finns på HÖÖKS)
 
Sv: Veredus

kapar tråden...

Jag har för mig att det finns en veredus vs. eskadron- tråd, men kan inte hitta den så jag snor denna.

Har precis köpt ett par eskadron flexisoft pro safe framskydd, ville ha ett par nya tävlingsskydd och valde dessa då jag inte ville ha ett par veredus olympic eftersom de finns i massupplaga här..

Problemet är bara att jag inte tycker att eskadronen sitter tillräckligt bra för att ha lagt ut drygt 800 kr på dem:crazy:. De sitter absolut inte illa men jag saknar det där lilla extra jag hade förväntat mig från ett par i den prisklassen. Så nu fundrar jag på att byta in dem mot ett par olympic ändå, de är ju billigare så då har jag ju dessutom råd med matchande bakskydd.:angel:

Mitt egentliga problem är nog att jag inte vill se ut som alla andra, men vill ändå inte att min fåfänga ska gå ut över hästen...

Har någon annan provat de nya eskadronen o kan komma med råd? Eller någon veredus användare?
Ska även förtydliga att eskadronen bara är provade, inte användna.
Fram med förslag, alla synpunkter är varmt välkomna!:bow:
 
Sv: Veredus

Jag älskade mina :love:
Men nya hästen hade för småben så dom fick åka med när jag sålde förra pållan :(

Har nu ett par esckadron, men tycker att verudusen var bättre, men esckadron är bra skydd de med. :)
 
Sv: Veredus

*kl*

Jag har precis införskaffat mig Veredus Carbon Gel fram + bak, och är riktigt posetivt överraskad över passformen! Dom satt verkligen slimmat, och var perfekta i storleken. :love:

Jag har sedan innan Eskadron FlexiSoft fram + bak, men tycker att Veredus är snäppet bättre. Visst är dom dyrare, men passformen var lite bättre. Speciellt på bakskydden!

Jag kan dra den väldigt enkla slutsatsen - man får vad man betalar för!




Diana
 

Liknande trådar

Utrustning Har funderat ett tag på att köpa kylbandage, sådana som man lägger i frys, men tvekat då stallet är ca 30min enkel väg från närmaste...
Svar
2
· Visningar
509
Senast: Elo
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 561
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 403
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 059
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp