Bukefalos 28 år!

Vi är inte akvarieväxter:

Sv: Vi är inte akvarieväxter:

Fast det låter mest som de inte vill erkänna att de blivit lurade. Jag har köpt precis en sådan där och den dog :mad: men jag tänker inte låta dem lura mig mer! :p
 
Sv: Vi är inte akvarieväxter:

Då tar vi en till då:

320px-Selaginella_willdenowii_%285816445506%29.jpg


Selaginella wildenowii, parasollormbunke är inte heller en akvarieväxt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi är inte akvarieväxter:

Däremot inser jag genom den här tråden varför många affärer fortfarande säljer sumpväxter. Kunderna vill ju tydligt ha dem och argumenterar vilt till deras försvar.
Men varför skulle de inte få sälja sumpväxter, så länge de informerar om att växten antagligen inte kommer att överleva någon längre tid?

Om kunderna vill ha supmväxterna så är det väl helt ok att sälja sådana. Det är ju knappast så att det skadar någon!
 
Sv: Vi är inte akvarieväxter:

Men varför skulle de inte få sälja sumpväxter, så länge de informerar om att växten antagligen inte kommer att överleva någon längre tid?

Om kunderna vill ha supmväxterna så är det väl helt ok att sälja sådana. Det är ju knappast så att det skadar någon!

Diskussionen gäller knappast det, framgår tydligt om man läser hela. Diskussionen gäller att de säljs som akvarieväxter och att köparna köper dem i tron att de är fullgoda akvarieväxter. För sådana som tycker det är ok att köpa nya växter ofta, eller för dem som har terrarium och akvaterrarium är det jättebra att det finns lämpliga växter att tillgå.

Vad jag hatar yxskaftdiskussioner för övrigt....
 
Sv: Vi är inte akvarieväxter:



Det var min pappa som hade Hjortgatans Zoo, och han slog igen då det blev väl körigt att driva ett företag på egen hand som växte, samt att konkurrensen blev stor. :)
Hade en del med din pappa att göra på den tiden och blev uppriktigt ledsen när han lade ner. All respekt för det är inte lätt att driva eget och beslutet var nog rätt för honom. Tyvärr slutade all kontakt också då och många saknade honom. Hoppas att allt löste sig till det bästa på nya jobbet för honom.
En sak jag alltid undrat över (kan du kanske fråga honom) är var man kan köpa mikro + eller Miplus som det också heter. Vad är det för handelsnamn det går under i trädgårds handeln?
Vill du vara bussig och fråga honom var han köpte det någonstans?
Tacksam för din hjälp!
Greger
 
Hade en del med din pappa att göra på den tiden och blev uppriktigt ledsen när han lade ner. All respekt för det är inte lätt att driva eget och beslutet var nog rätt för honom. Tyvärr slutade all kontakt också då och många saknade honom. Hoppas att allt löste sig till det bästa på nya jobbet för honom.
En sak jag alltid undrat över (kan du kanske fråga honom) är var man kan köpa mikro + eller Miplus som det också heter. Vad är det för handelsnamn det går under i trädgårds handeln?
Vill du vara bussig och fråga honom var han köpte det någonstans?
Tacksam för din hjälp!
Greger

Hej!
Den ska bara gå att köpa på internet, får inte säljas i butiker eftersom det inte finns någon innehållsdeklaration. Och något annat namn finns inte heller sa han.
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 495
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 955
Senast: Enya
·
Tjatter Sedan pandemin erbjuder Willys här en hurts med två spannar vid lösgodiset, en för smutsiga skopor och en för rena. Nu har de ju haft...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 192
Senast: Amha
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
930
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp