Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på Polisens ledningscentral!

Ringde 11414 efter att jag hamnat mitt i panikinbromsningar och väjande långtradare pga en bil som stod med varningsblinkers på väg med vajerräcken. Förklarade omsorgsfullt exakt var bilen stod och vad som var problemet. (tät trafik, tung trafik, trångt)

Först sa människan -aha, ja jag fick rapport om den. Samt placerade mig 15 mil fel.
Sedan ringde hon upp mig efter en stund och frågade om jag tagit regnr på bilen.

Ja, jo... Jag försökte undvika att krocka i den täta tunga trafiken, det är 100-väg och mörkt. :banghead:
 
Jag stör mig på Polisens ledningscentral!

Ringde 11414 efter att jag hamnat mitt i panikinbromsningar och väjande långtradare pga en bil som stod med varningsblinkers på väg med vajerräcken. Förklarade omsorgsfullt exakt var bilen stod och vad som var problemet. (tät trafik, tung trafik, trångt)

Först sa människan -aha, ja jag fick rapport om den. Samt placerade mig 15 mil fel.
Sedan ringde hon upp mig efter en stund och frågade om jag tagit regnr på bilen.

Ja, jo... Jag försökte undvika att krocka i den täta tunga trafiken, det är 100-väg och mörkt. :banghead:

Det är verkligen katastrof att ledningscentralen inte har någorlunda lokalkännedom. Det har hänt flera gånger i Norrlands inland att de blivit skickade till fel ställe pga att ledningen sitter i Umeå...

Vägen du pratar om är ju inte direkt liten heller så att inte ha koll på den är ju helt galet...
 
23845145_10156381781340400_1802494755_n.jpg


(syns inte på bilden men snöar en hel del)

nuff said.
 
ja det var oväntat :p
Men ja, då kan ju du njuta av att slippa våra utomhusaktiviteter idag medan vissa andra håller jackan i närheten.

Jupp, njuter i fulla drag. Blev hemskt glad när vi fick reda på vilken dag det gällde och jag insåg att jag inte skulle vara på jobbet den dagen.
 
Stör mig på att arbetskläder är så svårt att få tag i som lite kort kvinna. Det är fan omöjligt att hitta nåt som passar! Trampar sönder benen på byxorna, jackan sitter som ett tält men är tight över höfterna.. Bråkar lite med chefen om att få beställa utanför klädlistan i hopp om att hitta nåt som passar. Fick specialbeställa handskar för min storlek fanns inte i ordinarie sortiment.
Hatar att köpa arbetskläder!
 
Det är verkligen katastrof att ledningscentralen inte har någorlunda lokalkännedom. Det har hänt flera gånger i Norrlands inland att de blivit skickade till fel ställe pga att ledningen sitter i Umeå...

Vägen du pratar om är ju inte direkt liten heller så att inte ha koll på den är ju helt galet...
Angående lokalkännedom. Förr satt Färdtjänstens beställningscentral i Somalia, det har blivit bättre (?), nu sitter dom i Estland.
 
Stör mig på att arbetskläder är så svårt att få tag i som lite kort kvinna. Det är fan omöjligt att hitta nåt som passar! Trampar sönder benen på byxorna, jackan sitter som ett tält men är tight över höfterna.. Bråkar lite med chefen om att få beställa utanför klädlistan i hopp om att hitta nåt som passar. Fick specialbeställa handskar för min storlek fanns inte i ordinarie sortiment.
Hatar att köpa arbetskläder!
Jag vet att det där var en fråga för Kommunal när jag jobbade med dem. De försökte verkligen få arbetsgivarna att förstå att det skulle köpas in. Men i många fall var AG tyvärr väldigt oförstående. Och män.
 
Jag vet att det där var en fråga för Kommunal när jag jobbade med dem. De försökte verkligen få arbetsgivarna att förstå att det skulle köpas in. Men i många fall var AG tyvärr väldigt oförstående. Och män.

Precis, de är män :meh: Ofta i standardstorlek dessutom.
Tydligen var jag gnällig, ingen annan tjej på företaget har klagat. Nej men då är det verkligen dags!
 
På att det är snö i Stockholm NU och (förmodligen) inte om en vecka, när jag ska dit. :cautious:

Snälla försök att hålla kvar i den kära Stockholmare!
 
På att det är snö i Stockholm NU och (förmodligen) inte om en vecka, när jag ska dit. :cautious:

Snälla försök att hålla kvar i den kära Stockholmare!
Du ska vara glad om det inte är snö när du är här. Visst, det är fint. Men inga bussar t.ex. går som det ska. Helt sjukt, inte riktigt en överraskning att det blir vinter varje år.
 
Du ska vara glad om det inte är snö när du är här. Visst, det är fint. Men inga bussar t.ex. går som det ska. Helt sjukt, inte riktigt en överraskning att det blir vinter varje år.
Mjo, den logiska delen av min hjärna vet att det där stämmer och att jag egentligen inte alls älskar snö på alla sätt och vis. Men när man inte fått uppleva någon riktig snö på flera år är det lätt att den barnsliga, optimistiska delen av hjärnan tar över istället och säger att det är iiinga problem aaalls! :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
4 741
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 463
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 286
Senast: Marita73
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp