Bukefalos 28 år!

Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte låta bli att undra hur det ser ut i dessa människors kylar där hemma... Visst glömmer jag också saker någon gång ibland, men inte ofta och extremt :crazy:

Inte så säker på att man har det likadant hemma alls...faktiskt.... Vissa människor verkar bara ta för givet att "någon annan" fixar åt dem på jobbet... :mad:
Jag jobbar med lokalvård och 2 gånger om året (vid jul och under sommarsemestern) ska jag städa ur kylskåpen på jobbet... Trots uppsatta lappar om när det kommer ske, och att folk ska ta bort sitt/märka upp med namn, så blir det alltid sura miner efteråt för att "något" saknas :meh: Och jag brukar få ihop 1-2 125 Liters sopsäckar med mat. Värst var mjölken som var 4 månader gammal, det stod till och med namn på den, och hur man då kan glömma den förstår jag inte... :wtf::wtf::yuck::yuck: Nuförtiden öppnar jag inte ens matlådorna, jag bara kastar :meh:
 
Stör mig på Apple. Nästan alla mina telefoner har varit iPhone och det känns smidigt att bara fortsätta på den inslagna vägen. Men nä då tar de bort hålet för hörlurarna och går över till trådlös laddning (?). Alltså orkar ej med det där. Vill ha kvar hörlurarna och trådlöst känns som upplagd för tjorv.

Dessutom är de perverst dyra, telefonerna.

Allra allra mest irriterad är jag på mig själv som inte bara tappade telefonen utan dessutom dränkte den med att låta den vara i en öppen ficka en timme i ett snöoväder. Nu måste jag ju köpa en ny, vill inte vara utan swish, internetbanken, poddar och spotify.
 
Jag stör mig på att min mamma undrade om mitt ex skulle komma på jul i år. Han har firat jul med oss EN gång, det är snart ett halvår sen det tog slut... "men ni blev ju tillsammans igen efter pausen ni hade och dina extrabröder gillar han, jag tänkte ni säkert blir tillsammans igen" :meh:
Ja, och efter att vi blev tillsammans igen så tog det bara en månad innan vi gjorde slut helt... och vad spelar det för roll att mina extrabröder gillar honom :banghead: Hade vart bättre att fråga om vi börjat ta upp dejtandet än att fråga om han kommer på jul, som om det vore självklart :banghead:
 
Stör mig på Apple. Nästan alla mina telefoner har varit iPhone och det känns smidigt att bara fortsätta på den inslagna vägen. Men nä då tar de bort hålet för hörlurarna och går över till trådlös laddning (?). Alltså orkar ej med det där. Vill ha kvar hörlurarna och trådlöst känns som upplagd för tjorv.

Goda nyheter: Du kan fortsätta ladda med dina gamla laddare (förutsatt att din nuvarande telefon inte är från stenåldern då :p). Man får också med en liten adapter som gör att man kan använda sina gamla hörlurar med 3,5 mm kontakt.

Vad man däremot inte kan göra är ladda och ha hörlurar i samtidigt eftersom det bara finns ett uttag! Om du inte laddar trådlöst iofs ;)
 
Man får också med en liten adapter som gör att man kan använda sina gamla hörlurar med 3,5 mm kontakt.

Joo, jag vet. Men för mig är det bara ytterligare en sak som kan glappa eller krångla eller tappas bort. :down:

Vad man däremot inte kan göra är ladda och ha hörlurar i samtidigt eftersom det bara finns ett uttag! Om du inte laddar trådlöst iofs ;)

Åh hade blivit SÅ störd på det. Gör det inte superofta men ibland när jag åker tåg eller buss. Och betalar man så jäkla mycket för en jädra telefon tycker jag det ska fungera.

Nä fett oimponerad av iPhone just nu. Men vill ju inte behöva vänja mig vid en annan telefon heller. Har väl egentligen inte ens råd med en ny telefon. Men gaaargh.
 
Joo, jag vet. Men för mig är det bara ytterligare en sak som kan glappa eller krångla eller tappas bort. :down:



Åh hade blivit SÅ störd på det. Gör det inte superofta men ibland när jag åker tåg eller buss. Och betalar man så jäkla mycket för en jädra telefon tycker jag det ska fungera.

Nä fett oimponerad av iPhone just nu. Men vill ju inte behöva vänja mig vid en annan telefon heller. Har väl egentligen inte ens råd med en ny telefon. Men gaaargh.

Kan du inte bara köpa en äldre modell? Jag ska införskaffa en ny 5:a i dagarna.
 
På att min sambo just förstörde sin egen julklapp genom att få tag på biljetter till giget själv :meh: Jag som (naivt, inser jag nu) hade hoppats på att han antingen 1) skulle missa att artisten i fråga ens skulle komma hit eller åtminstone 2) inse det för sent och sedan gräma sig för att han inte hann få tag på biljetter! Samtidigt som jag satt inne på överraskningsbiljetter... :sneaky:

Nåja, jag får tänka om helt enkelt och karln får skylla sig själv ifall han får en tråkig julklapp i år! :devil:
 
Jag stör mig på att det är nästan en timmas förseningar på pendeln och att vi suttit still hur länge som helst utan att få någon info alls :arghh:
 
Jag ville ha något att störa på och jag blev så nöjd när jag hittade en artikel i lokaltidningen att störa mig på! Men, jag fick av någon anledning för mig att fråga min svägerska om det fanns någon grund i det som folk gnällde på i artikeln och hon sa att det fanns det. Så nu kan jag inte störa mig på det längre, och det stör jag mig på.
 
Jag ville ha något att störa på och jag blev så nöjd när jag hittade en artikel i lokaltidningen att störa mig på! Men, jag fick av någon anledning för mig att fråga min svägerska om det fanns någon grund i det som folk gnällde på i artikeln och hon sa att det fanns det. Så nu kan jag inte störa mig på det längre, och det stör jag mig på.
:rofl: :up:
 
Jaha ja...

Mona Sahlin 1994 ”Om man är socialdemokrat, då tycker man att det är häftigt att betala skatt. För mig är skatt det finaste uttrycket för vad politik är”
Idag ”Mona Sahlin döms för skattebrott...Brotten gäller utebliven redovisning av månadslöner till sin livvakt.
Den profilerade feministen som beklagar sig över ”svenska män och deras kvinnosyn” portas nu från vänsterpartiets fester efter anklagelse för sextrakasserier: ”Lars Ohly är inte längre välkommen på partiets arrangemang”

Hycklare tycks hänga i många partier :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 597
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 332
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 162
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp