Bukefalos 28 år!

Vi har giardia :(

MissFideli

Trådstartare
Ja, det verkar inte bättre.
Bonnie har varit dålig i magen i flera veckor, trots specialfoder och allt sånt. Sen fick jag reda på att hanen hon är parad med testat positiv, så det är väl mest troligt så. Varken hon eller Malla är testade, veterinären ansåg det inte nödvändigt med tanke på symptom och hanens resultat.
Så i fredags åkte dom in i ett heltömt sovrum och bor där sen dess. Dom får dagligen Axilur och jag har sanerat hela lägenheten så gott jag kunde.

Vet inte om det skett nån förbättring direkt, Bonnie är lös varannan gång och har relativt fina korvar varannan gång. Vilket förvisso är mycket bättre än senaste 3 v.

Egentligen borde jag inte skriva om detta, vet att folk kan få för sig att snacka skit. Och jag är inte ett dugg sur på hanens ägare, det här är sånt som händer i avel.

Men nån här som har erfarenhet? Behöver bolla känner jag, får så himla många olika sätt att hantera detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
 
Jag har ingen erfarenhet själv, men jag har förstått att det är riktigt jobbigt och mycket arbete kring det. Jag vet att du är med i Sverak-gruppen på Facebook. För något år sedan pratades det mycket om giardia där då det var någon som fått det som var väldigt öppen med det. Tror någon sagt att om man loggar in på datorn kan man söka bland inläggen. Du kanske kan söka fram vem det var och kontakta denne för tips? Kanske finns en del tips i trådarna också.

Stort lycka till och håller tummarna för att det snart blir bättre så att ni kan fokusera på de kommande bebisarna :heart
 
Har ingen erfarenhet att dela med mig av tyvärr. Hoppas du får ordning på det snabbt.
 
Har ingen erfarenhet att dela med mig av tyvärr. Hoppas du får ordning på det snabbt.

Tack.
Det går upp och ner. 2 senaste dagarna har varit lösa korvar, idag var det diarré igen. Men det är ju svårt att veta om det fortfarande är giardian som påverkar magen, eller om det är axiluren eller om magen bara behöver tid på sig att hämta sig igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 577
Senast: miumiu
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 216
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 115
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp