Bukefalos 28 år!

"Vi klär oss sommarfina"

tott

Trådstartare
"Vi klär oss sommarfina" är klädkoden på ett 50-års kalas jag ska på.
Hur skulle ni klä er?
 
Jag skulle tänka ljus (bruten) kavaj. Vi hade "sommarfin" på vår examen och det vart typ motsvarande kavaj på samtliga som kom.
 
Det jag känner för som känns somrigt för mig. Känns som en väldigt öppen klädkod där man kan ta precis vad man vill som känns bra för en själv och bara sticka en blomma bakom örat eller ett par solbrillor i pannan för att få till det där somriga.
 
Fa
Jag hade tolkat det som valfri klädsel. Det är sommar och vem klär sig medvetet fult? Värdelös "klädkod".
Varför så bitter?
Motsatsen till sommarfin är väl inte "sommarful". Jag klär mig inte fint till vardags men inte betyder det att jag går omkring i fula kläder och är ful ändå.
 
Fa

Varför så bitter?
Motsatsen till sommarfin är väl inte "sommarful". Jag klär mig inte fint till vardags men inte betyder det att jag går omkring i fula kläder och är ful ändå.

Jag är också av åsikten att klädkod är till för att eliminera frågor runt klädsel, inte tillfoga ett gäng spörsmål. Och påhittade klädkoder är det värsta jag vet i inbjudningssammanhang,.
 
Nu startade jag inte tråden för att ni skulle skälla på min vän!!
Jag frågade helt enkelt hur ni skulle klä er - som att fråga "Vad är sommarfint för dig?" Jag vet på ett ungefär vad jag ska ha, så ni som svarar i tråden behöver befara svara på min fråga.

Jag gillade "klädkoden" då det ger så stor frihet.

Jag vet att det är ett diskussionsforum, men man skall hålla sig till ämnet.
 

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: Keb71
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 386
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Hej, Jag har flyttat nu i sommar och ska börja nytt jobb nästnästa vecka, i och med flytten tog jag ett val att vara öppen med att jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 309
Senast: Lingon
·
Kläder & Bli fin Har ni sett en tröja med sådana ärmslut på bilden som inte är luddig? (Läs kan användas på jobbet, vi har ganska fri klädkod, men ludd...
Svar
12
· Visningar
870
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola
  • Ridskoleryttare
  • Linjeavel PRE

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp