Bukefalos 28 år!

Vi med amstaff :)

Sv: Vi med amstaff :)

Zaga är stor och Pum-Pum är liten.. :rofl:

Skulle gissa på typ 20-21 kg som vuxen för Puma kanske, om hon inte får någon mirakulös spurt typ :p
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jag fotar konstant...

blogg
Monster på sin mamma...

blogg
Morsan ser sådär lagom nöjd ut

blogg
Moony ser mest bara vacker ut - jämt!

blogg
Peggy sover ofta med min son, men helst mer närgånget än denna bild..

blogg
Bajjon mitt i en huvudskakning
 
Sv: Vi med amstaff :)

Sjuk att Bajjon ser så jäkla stor ut där, det skiljer fortfarande en hel del på dom när man ser dom bredvid varandra..
 
Sv: Vi med amstaff :)

Knapplån.

Min amstaffvalp på nästan fyra månade har fått nån slags utslag. Det började med nån prick uppe på huvudet men nu finns de typ överallt. Det ser ut som att huden flagar typ och jag tror att pälsen lossnar på de här prickarna. Hon verkar inte störas av dem och kliar inte. Nån som har en tanke på vad det kan vara?

Vi har tid hos veterinär på tisdag men jag tänker på detta hela tiden och är så orolig för vad det kan vara. Jag har googlat men inte hittat nåt.
 
Sv: Vi med amstaff :)

jag har läst om demodex nu och kollat lite bilder på hur det kan se ut. Kanske kan det vara det som är problemet för Bonnie. Dock är hennes utslag bara små, små prickar men det kan kanske se ut så också.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jag har inte tagit några nya men hittade några bättre bilder på Mischa(dom nyaste) men jag ska försöka ta nya någon dag.. :)
photo.php
'
46710_424526766643_641871643_5417333_2960881_n.jpg

41062_424527071643_641871643_5417335_7772274_n.jpg

44996_424527811643_641871643_5417338_2558654_n.jpg

Bjuder på en när hon Flirtar oxå ;)
44804_424528361643_641871643_5417340_3795609_n.jpg
 
Sv: Vi med amstaff :)

Idag ska vi till veterinären och jag är jättenervös. Det har blivit massor med prickar nu och pälsen ramlar av, på vissa ställen fläckvis. Min stackars valp :(
 
Sv: Vi med amstaff :)

Det gick inte alls bra. Veterinären kom in och sa ganska omedelbart att det såg ut som demodex. Hon gjorde skrapning och kollade i mikroskop men såg inga spår av demodex. Då sa hon att hon misstänkte att det var nån talgkörtel(?)sjukdom. Jag kommer inte ihåg vad det hette, irriterande nog, den hade nåt långt och krångligt namn. För att ta reda på det gjordes en biopsi. De ska bort fyra bitar av hennes hud och satte lika många stygn.

Jag skulle få veta resultatet nästa vecka och tills dess ska hon äta tabletter mot klåda och fiskoljekapslar.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jag är väldigt ledsen nu för sjukdomen de misstänker att hon har är kroniskt och kommer i bästa fall endast vara "någorlunda symtomfri". Denna hunden skulle användas till utställning och möjligtvis avel. Det kommer aldrig gå nu. Min valp gick från framtida utställningshund till endast sällskapshund. Det låter kanske tramsigt med det känns skit.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 251
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 871
Senast: cili
·
Hundhälsa De senaste tolv timmarna har jag verkligen känt mig som världens absolut sämsta matte, någonsin. Igår på dagen tog jag ut hundarna för...
2
Svar
22
· Visningar
4 557
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 296
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp