Vi med hamster

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Nu vill jag att alla med hamster slänger in en bild på sina. :D

Här är mina pälsbollar.
Peabo, offwhite lh, 5 månader


Petra, rost umb lh, 7 veckor den 29/3.




Så fram med era bilder nu! :)
 
Sv: Vi med hamster

Puttar upp tråden lite, med nya bilder tagna i min lilla fotostudio.

iputn9.jpg


2igi2wy.jpg
 
Sv: Vi med hamster

krut.jpg

Krut (Smoke on the water)
Lh satin - svart
Typ 21 månader

hilma.jpg

Hilma
Lh - choklad skp/vit
Okänd ålder

pulver.jpg

Pulver
Lh satin - offwhite
Drygt 6 månader
 
Sv: Vi med hamster

Obelix Notte, "Roger"
Silversobel roan långhår, hane
1 år

roger-6.jpg


Forastero
Svart korthår, hane
10 månader

forastero-2.jpg


Djurzaa, "Svullo"
Silvergrå korthår, hona
1 år och 3 månader

svullo.jpg
 
Sv: Vi med hamster

Jag hoppas verkligen att det där höet bara var där under fototillfället (varför det nu skulle vara det)... Hö är verkligen inget för hamstrar, det är för vasst och sticker lätt hål på kindpåsarna :crazy:
 
Sv: Vi med hamster

Här kommer min lilla Daniel! Han är semilånghårig :rofl:

26823280.jpg
 
Sv: Vi med hamster

Jag hoppas verkligen att det där höet bara var där under fototillfället (varför det nu skulle vara det)... Hö är verkligen inget för hamstrar, det är för vasst och sticker lätt hål på kindpåsarna :crazy:

Hamstrar i det vilda lär ju inte veta om det där dock :p
Och det ser ut att vara mjukt ängshö och inte hårt stripigt och vasst hö. Det använder ju även hif människor till sina hamstrar :p
 
Sv: Vi med hamster

Nä, och inte har de toapapper och sånt som är säkrare att boa med heller :p

Mjä, jag ser flera bitar där som mycket väl kan sticka hål i kindpåsarna. Kolla noggrannare så ser du flera tjocka, hårda bitar...

Det är väl ändå inte många på HIF som använder hö? Kan nog komma på en enda som ens tycker att det kan vara okej med mjukt hö :p Och tja, det betyder knappast att det är bra för hamstrarna. Glöm nu inte att hamsterfolk har en tendens att vara rätt vrickade (ta bara allt tjafs med kutterspån, zooaffärer och åldrar för avel tex) :angel:
 
Sv: Vi med hamster

Bilden är tagen precis när vi hämtat hem henne. I hennes gamla lilla bur som de skickade med henne.
Nu bor hon såhär, och inget hö. ;)

hamsterbadkar.jpg
 
Sv: Vi med hamster

Japp, hon bor i vårt badkar :D
Insåg att vi inte använt det alls sen vi köpte huset, så då fick hon bo där!
 
Sv: Vi med hamster

Fuuusk :D Har också velat göra om mitt badkar till hamsterbur lääänge nu, men det vore dumt iom bristen på duschmöjligheter då :rofl:
 
Sv: Vi med hamster

Problemet är att jag försöker renovera duschen... Så just nu har jag ingenstans att duscha, om jag inte slänger ut Greysan (hamstern) någon annanstans... Men det går ju inte!

När/om vi renoverar badrummet, och badkaret ryker, då får jag fixa en nya bur åt henne. Hennes gamla är äckligt liten... :(

Färsk bild på sötisen:
Greysan.jpg
 
Sv: Vi med hamster

Du får la köpa ny bur helt enkelt ;) Hamsterburar är ju snorbilliga begagnat. Eller så köper man en råttbur (finns en låg modell som inte passar råttor egentligen men går utmärkt till hamster, Mary råtta heter den) helt enkelt, eller en dunabur för kaniner/marsvin :p

Eller så gör du som jag och raggar billiga akvarier! :D
 
Sv: Vi med hamster

Tycker de flesta burarna är för små :( . Och de riktigt stora burarna är snordyra! Sen vill jag ha ngt som passar in i vårt hus. Så buren blir som en "möbel", och inte en BUR. Tycker det ser så tråkigt och fängelselikt ut.
Ifall vi hinner bygga om badrummet innan lilla fröken hinner dö, så får jag fundera över det då. Tycker hon verkar ha det rätt bra i badkaret faktiskt. :) Men så sega som vi är, plus pengabristen, så verkar det som att hon får bo ett tag till i badkaret innan vi kommer till skott.. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med hamster

Så sant - det är då man skaffar akvarium, tjoffar i en massa naturgrejer och tjoffar dit en fin bakgrund så blir det en fin möbel samtidigt som man ser hamstern bra :D

Så sant att de brukar vara små... Skittråkigt! Såg en ganska stor men där fanns bara lucka i taket, hade varit perfekt annars om man bortser från utseendet. Så sjukt trist, ffa med tanke på hur aktiva hamstrar är :(
 
Sv: Vi med hamster

Så sant - det är då man skaffar akvarium, tjoffar i en massa naturgrejer och tjoffar dit en fin bakgrund så blir det en fin möbel samtidigt som man ser hamstern bra :D

Ja det lät bättre :), nu ska här letas akvarium med sprickor i :D
Hade varit perfekt med ett 1*1 meter stort, då hade det fått plats i en central del av vardagsrummet. Men det finns nog inte så många sådana är jag rädd för.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
607
Senast: ginnies
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
550
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
228
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp