Bukefalos 28 år!

Vi med hamster

Sv: Vi med hamster

Nä, det är nog svårt... Om du inte bygger själv vill säga ;)

Ena halvan av mig säger JAA det gör jag! -ringer glasmästaren på en gång-
Andra halvan som lärt av första halvans misstag försöker tänka logiskt och inser att om jag ska hinna med ÄNNU ett projekt så måste jag satsa på att vinna på triss så jag slipper lägga tid på utbildning/jobb. Jag hoppas andra halvan vinner, för jag orkar inte fler projekt just nu :)
 
Sv: Vi med hamster

Dumma dig, första hjärnhalvan sitter just nu och funderar över hur enkelt det vore att "bara" köpa lite glas, och sen limma ihop det, lätt som en plätt!
 
Sv: Vi med hamster

*kl*

Fido, ca 3 månader på kortet. Mitt nytillskott och min första hamster.



Men jag börjar fundera, om Fido var en pojke - borde han inte ha... kulor... då? Eller är hamstern den enda gnagaren med ett diskret paket?
 
Sv: Vi med hamster

Så söt han är!

Nu var det länge sedan jag hade en hamsterpojke... Så jag komemr faktiskt inte ihåg. Men jag tror att pojkhamstrars paketet är rätt diskret, annars hade jag nog kommit ihåg det tror jag.
 
Sv: Vi med hamster

På långhåriga brukar "paketet" inte synas alltför mycket.
Men annars syns det ganska bra.
Av det jag har sett är hanarnas paket inte särskilt diskreta. :p
 
Sv: Vi med hamster

Den här filuren är ju korthårig och spenderat en timme på gymmet varje kväll där han (hon?) hänger i takgallret och gör push-ups. Jag ser inte minsta skymt av några kulor. Kan Fido vara en Frida...?
 
Sv: Vi med hamster

Hm. Spännande.

Ingen som har en bild på ett par hamsterkulor..? Som referens tänkte jag... Annars får jag väl välta ner min på rygg, fota och lägga ut.

:D
 
Sv: Vi med hamster

Här kommer några pungar :D

Forastero:
hamsterpung.jpg


Monster:
hamsterpung2.jpg


Och så för jämförelsens skull - Sverker, min "första" hamster, som visade sig vara en Sverkelina... :D
hamsterpungls.jpg


Annars kan du helt enkelt lukta lilla grabbinnan mellan benen, luktar hen illa så är det en hon :angel:
 
Sv: Vi med hamster

nu blir jag förvirrad... Och osäker, på om alla mina hamstrar var tjejer! :o
Iofs var det väl snart 10 år sen jag hade dem, och minnet mitt har aldrig varit bra, men ändå!
 
Sv: Vi med hamster

Jag har inte sniffat på hamstern men börjat notera att kisset luktar riktigt illa... Jag ska ta ett foto så får ni avgöra.
 
Sv: Vi med hamster

Syftade mest på brunst :D Brunstande hamstrar har en tendens att lukta förjävligt... Med vissa undantag då.
Min första hamsterhona var ett rent helvete när hon brunstade, man kunde inte ens vara i närheten av buren utan att det luktade illa :crazy: Min nuvarande dam luktar däremot luktar inte, vilket iofs kan bero på att hon bor i akvarium som nog håller inne den hemska lukten... :D
 
Sv: Vi med hamster

*kl*


Måste lägga in en ny bild på Petra, som växer så det knakar.
Numer är hon en riktig snygging! :love:
rtdvgz.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: ginnies
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
600
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
254
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp