Bukefalos 28 år!

Vi med små storhästar!

Sv: Vi med små storhästar!

delvis kl

Här är en till Perla, dock är han valack ;) (Kallas Perra till vardags) Har inte mätt honom, men tippar på att han är runt 155-157 cm (jag är 167). Han är född 2007 i spanien och kom till Sverige 2010. Jag fick barn i somras, så just nu hobbyrider vi mest, hoppas dock på att kunna starta lite dressyrklasser längre fram :)

pe1.jpg


barbiehast1.jpg


barbiehast7.jpg


pe2.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

Guuud så fiiiin!! :love::love:

Synd att han är valack :p. Skulle varit kul med ett föl e:Perla u: Perla ;)
 
Sv: Vi med små storhästar!

KL

Här passar ju vi också in

Hästen är ca 164 cm, jag själv är 1,80 lång. Vi funkar fint ihop och hon har inga problem med att bära upp min längd.
Vi är aktivt tävlande inom hoppning, och förhoppningsvis snart inom dressyren också :)







 
Sv: Vi med små storhästar!

Det tror jag med! Skit oxå att de tog kulorna innan vi hitta varandra :( :p

Kl.
Idag va damen extremt pigg. Tror vårkänslorna börjar titta fram :). Fick hem nya sadeln idag som ja köpt begagnat i hopp om att den ska passa. Och det gjorde den! Är så himla glad över det! Är en billig skitsadel från börjes. Allround och brun (typ chokladbrun :yuck:). Så nu kan vi börja hoppa lite mer :). Har tidigare lånat kompisens sadel som suttit okej men inte helt bra. Den är såld nu så då va ja tvungen att köpa en egen :p.

Skulle egentligen rida på banan idag men Perla va så extremt pigg så vi red ut istället o tölta och galoppera i varierad tärräng i ca 1 h :). Hon va inte det minsta trött efter det. Den lugna fina hästen va väldigt trippig och ville ut NUUUUU så fort ja tagit av sadeln i stallet :p. Hon kunde absolut inte stå still. Vanligtvis nu för tiden så brukar hon stå lös utan att göra något. Men idag va ja tvungen att binda upp henne.

I morgon kommer hovslagaren o sätter på nya skor. Efter det ska vi ut o klättra :)

Även fast älskade totton prövar mitt tålamod ibland så älskar ja henne bara mer och mer för var dag som går! Kan inte fatta att hon är "min" :D
 
Sv: Vi med små storhästar!

ÅH, vad roligt!

Min Tingeling mäter 158 cm i mankhöjd och jag är lika lång.

Så här ser vi ut:

2014-02-23-1749_530a26b2ddf2b3458d230cb4.jpg

2014-02-23-1750_530a26c3e087c33561293ef0.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

Hej!

Min tjej är nånstans mellan 155 och 160 (har inte mätt sen jag köpte henne). Planen har alltid varit att tävla dressyr och hoppning bara för att det är kul, men vi rehabar mest hennes hovar. En tävling har vi hunnit med mellan alla hovskador...

/Lavinia, väldigt ridsugen.
 
Sv: Vi med små storhästar!

Om du tröttnar på din urfina guling är du väldigt välkommen att skicka den till mig. WOW, vilken läckerbit!!

/Lavinia
 
Sv: Vi med små storhästar!

Kl
Vad fina hästar alla har! :)

Vi får väl också vara med? Jag har en nordsvensk, Lazer, på ca 155 cm och jag själv är ungefär 165 cm. Vi håller på med lite av varje, på låg nivå hemma. I alla fall för närvarande. Lazer är bara fem och under utbildning fortfarande, men jag hoppas att vi ska komma ut och tävla i båder ridning och körning så småningom och då får vi se hur långt det bär :)

882212_657270264297621_1410887457_o.jpg


1237440_661902623834385_2082232121_o.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

Jag antar att vi också passar in här? ;)

Lennon heter min halvblodsvalack på 160 i mkh, f-09

e.Lasandos u.Maniema xx
(ganska mycket fullblod i honom :) )

just nu så är vi lite efter i utbildningen, har bara haft han i 3 månader och han kunde inte speciellt mycket när han kom till mig, han hade i princip blivit riden på rakt spår i skogen med en häst framför sig, och därför fungerar inte styrningen riktigt som den ska än :meh: . Men vi har för några veckor sedan börjat galoppera och galoppen blir faktiskt bättre och bättre, igår så kortade han tom upp sig och fick ett par steg en riktigt fin rund och samlad galopp, var den nu än kom från?(har en häst som galopperar som en älg)

vi ska även iväg på vår första hoppträning på tisdag vilket ska bli jättekul, det är ju hoppning jag hoppas och vill att vi ska kunna tävla i inom en snar framtid :) (han har ju tom stam för det)

två dåliga bilder från en film när sadelutprovaren var ute och där vi provar våran nya sadel!! :D



 
Sv: Vi med små storhästar!

Här passar jag och min favorithäst på ridskolan in perfekt :D

Hon är ett sto med totalt okänd bakgrund, dock tror jag för min egen del att hon är ett lettiskt halvblod då hon ser ut så exteriört.
På grund av hennes exteriör så är väl inte form hennes starkaste sida, men "det man inte har exteriört får man ha i psyket i stället", eller hur säger man? Hon är i alla fall väldigt samarbetsvillig och gör alltid sitt yttersta för att vara sin ryttare till lags/göra rätt för sig även om hon inte alltid förstår exakt. Hoppning är hennes starka sida och hon hoppar alltid väldigt stort med öronen spetsade!
Jag är 162 cm lång och hon är ca 158-159 cm men väldigt "uppbärande" i typ och kan t.om. ridas av en person på över 180 cm utan att det ser konstigt ut.

Bilder:
1604450_450533791736625_1737615904_n.jpg


166090_355375711252434_1868969082_n.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

Min lilla PRE kille mäter 160 cm i manken, tack vara lite högre manke och kraftig hals, över ryggen är han nog precis över ponnymåttet :p
Själv är jag 170, och känner mig inte speciellt stor på honom. Som tur väl är så är jag alldeles för mesig för att hoppa några höjder, så vi håller oss till dressyrandet. Hade jag varit en hopptoka hade jag nog köpt en häst i en modell något större.
Han har stora steg för sin storlek, och känns mycket större att rida. Lagom fallhöjd till marken och inte 3 meter hals & bakben att rida ihop ;):D

IMG_5628_zpsdd82d123.jpg
[/URL][/IMG]

248b36a2-3f02-4f31-bdf5-40a79618f2f8_zpsf9cec350.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_7011-_zpsd7636643.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Vi med små storhästar!

Fin häst du har! :)

KL
Mitt ridbara sto var inte ens 160cm när jag köpte henne som treåring, hela hon var liten och dan, och hovslagaren menade på att jag borde ha på gräsbrodd året om så hon inte blev tagen för ponny :cautious: Nu är hon äldre och är åtminstone 162 :D Jag är 164cm så vi passar perfekt ihop!

Sällskapsstoet är ännu mindre, drygt 155cm ungefär.
 
Sv: Vi med små storhästar!

*kl*

Mitt morgansto, ca 1.53 och själv är jag ca 1.62
Rider western

11547_10151819416706916_656032217_n_52f7daac88e59d3b86507e69.jpg




Men har varit med på ett par pay and jumps upp till 80cm

2013-10-03-1630_524d7f8a9606ee6c14a9361a.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

Lite bildlös då jag bara haft min häst Månstenskungen 2v, men han är en slankare kallblodstravare på 157 (massa manke) och jag är själv 183 ca 70 kg :D.

Första ridturen genomförd idag och visst är han en plutt, men det är mycket häst att rida.
Är kallblodsfrälst, det enda alternativet skulle vara en P.R.E, så jag tror jag får leva med att ha fötterna fladdrandes under hästmagen :p.
 
Sv: Vi med små storhästar!

Tack! Ja, han är inte jobbig att titta på ;) synd bara att han är lika störd som han är snyggO_o haha
 
Sv: Vi med små storhästar!

Min är en överväxt d-ponny som mäter 152 cm med skor om hon sträcker på sej..;) Hade med största säkerhet gått att mäta ner henne (enligt de som kan), men varför? Jag behöver inget mätintyg. Själv är jag 1,66. :)

lucky_sept_531a1dc79606ee52d01fcaae.jpg


lucky_oktober_531a1dd4e087c36c5acdade0.jpg


lucky_oktober_2_531a1de5ddf2b356e4834fb7.jpg


Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 249
Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 406
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 248
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 370
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp