Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att köpa sjal att ha hemma så att man får händerna fria, lilleman på en vecka gillar inte att man lägger ner honom så svårt att få saker gjort. Är det en vävd sjal man ska kolla efter? Nåt speciellt märke? Vill helst ha eko!

Jag testade en lite "ostretchigare" sjal först men har köpt en Aldoria istället, mjuk och lätt att knyta och få till lagom stöd för oss.

(När han blir större och stadigare vill jag nog ha något mindre stretchigt.)
 
Funderar på att köpa sjal att ha hemma så att man får händerna fria, lilleman på en vecka gillar inte att man lägger ner honom så svårt att få saker gjort. Är det en vävd sjal man ska kolla efter? Nåt speciellt märke? Vill helst ha eko!
Jag har kört vävd långsjal från början. Har en Didymos i bomull. Annars funkar även trikåsjal på så små.
 
Svårt att få laga mat ifred när jag varit borta några timmar... Men sittandes i selen på ryggen var han störtnöjd :love: Sen efter jag släppt ned honom och satt mig i soffan skulle han försöka klättra upp igen :rofl:
 
Nån som har tips på en sval trikåsjal? Har en tricot slen nu som både jag och barnet blir alldeles svettiga i efter bara nån timme, både när vi är ute och inne...
 
Vi har fått en Babybjörn. Dottern gillar den korta stunder åt gången, precis som sjal, så vi har inte kunnat utvärdera varken selen eller sjalen tillräckligt bra än. Tror att hon gillar sjal lite bättre.

Vet att många ogillar Babybjörn, men jag undrar ändå om nån här har nån erfarenhet av den modell vi fått.
- Går det att vända barnet framåt i den? (Fattar inte hur jag i s f ska få ner nackstödet.)
- Går det att bära på ryggen med den?
- Har den en viktgräns?

Tänker att sele nog är enklare för både man och mormor. Jag har inga problem att knyta sjal.

Bild från nätet:
234004478_a3ce31ea-dd48-4de1-8389-d819be793f6b.jpg
 
Vi har fått en Babybjörn. Dottern gillar den korta stunder åt gången, precis som sjal, så vi har inte kunnat utvärdera varken selen eller sjalen tillräckligt bra än. Tror att hon gillar sjal lite bättre.

Vet att många ogillar Babybjörn, men jag undrar ändå om nån här har nån erfarenhet av den modell vi fått.
- Går det att vända barnet framåt i den? (Fattar inte hur jag i s f ska få ner nackstödet.)
- Går det att bära på ryggen med den?
- Har den en viktgräns?

Tänker att sele nog är enklare för både man och mormor. Jag har inga problem att knyta sjal.

Bild från nätet:
234004478_a3ce31ea-dd48-4de1-8389-d819be793f6b.jpg

Tror du kan bära framåt i den på bilden den är dock inte ergonomisk för barnet
 
Vi har fått en Babybjörn. Dottern gillar den korta stunder åt gången, precis som sjal, så vi har inte kunnat utvärdera varken selen eller sjalen tillräckligt bra än. Tror att hon gillar sjal lite bättre.

Vet att många ogillar Babybjörn, men jag undrar ändå om nån här har nån erfarenhet av den modell vi fått.
- Går det att vända barnet framåt i den? (Fattar inte hur jag i s f ska få ner nackstödet.)
- Går det att bära på ryggen med den?
- Har den en viktgräns?

Tänker att sele nog är enklare för både man och mormor. Jag har inga problem att knyta sjal.

Bild från nätet:
234004478_a3ce31ea-dd48-4de1-8389-d819be793f6b.jpg

De går att bära framåt i, har för mig att det brukar finnas knappar så att man kan knäppa ner nackstödet? Våra grannar bar mycket framåt i en sån modell och jag vill minnas att nackstödet liksom var nedknäppt.

Bära på rygg vet jag inte.
 
Nån som har tips på en sval trikåsjal? Har en tricot slen nu som både jag och barnet blir alldeles svettiga i efter bara nån timme, både när vi är ute och inne...
jag har inte burit själv i tricot slen, men känt på kompisars och tycker att vår sjal från KAM är gjord i mycket behagligare och svalare tyg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 174
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 777
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp