Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in här med en fundering. Är det lönt att köpa sig en toddlersele? Använder fortfarande selen (en Pognae) en del till vår yngsta på 14 månader, men den börjar känns lite liten. Frågan är hur länge till hon vill bli buren.

Vilka toddlerselar rekommenderar ni?
 
Hoppar in här med en fundering. Är det lönt att köpa sig en toddlersele? Använder fortfarande selen (en Pognae) en del till vår yngsta på 14 månader, men den börjar känns lite liten. Frågan är hur länge till hon vill bli buren.

Vilka toddlerselar rekommenderar ni?

Jag tycker alltid det är lönt att köpa en toddlersele. Även om den inte används varje dag är det skönt att ha med sig om barnet blir trött i fötterna.
Många i mina kretsar bär ju även 3-4 åringar ibland när man är ute på dagsturer och sånt där barnen behöver vila sig lite.

Jag hade kollat på beco toddler, dels kan man bära på höften men också korsa axelbanden vilket jag gillar!
 
Jag tycker alltid det är lönt att köpa en toddlersele. Även om den inte används varje dag är det skönt att ha med sig om barnet blir trött i fötterna.
Många i mina kretsar bär ju även 3-4 åringar ibland när man är ute på dagsturer och sånt där barnen behöver vila sig lite.

Jag hade kollat på beco toddler, dels kan man bära på höften men också korsa axelbanden vilket jag gillar!

Tack för tipset, ska kika på becon.
Tror inte min stora på tre och ett halvt hade godkänt sele men hoppas den lilla åker med ett tag till :love:
 
Hoppar in här med en fundering. Är det lönt att köpa sig en toddlersele? Använder fortfarande selen (en Pognae) en del till vår yngsta på 14 månader, men den börjar känns lite liten. Frågan är hur länge till hon vill bli buren.

Vilka toddlerselar rekommenderar ni?

Jag säger också ja:D
Har burit min minsta som är 2 1/2 långt in i graviditeten, senast för bara några veckor sen (hade bf igår).. Har en wompat :love:
Guld värd i butiker också där en 2-åring inte är nåt man vill ha lösspringande :cautious::nailbiting::D
 
Hoppar in här med en fundering. Är det lönt att köpa sig en toddlersele? Använder fortfarande selen (en Pognae) en del till vår yngsta på 14 månader, men den börjar känns lite liten. Frågan är hur länge till hon vill bli buren.

Vilka toddlerselar rekommenderar ni?
Vi har Tula. 2 år 3 mån nu och det är inte ofta vi bär men de gånger det behövs finns Tulan där. Runt 2 årsdagen bar vi MYCKET, då fick jag t.o.m. bära i sjal :-)
 
Okej, jag är inte svårövertalad :angel: Ska hålla utkik. Såg några i gruppen på Facebook (kanske finns fler?) men tycker de ligger högt i pris för begagnat. Då kan man lika gärna köpa nytt :D
 
Okej, jag är inte svårövertalad :angel: Ska hålla utkik. Såg några i gruppen på Facebook (kanske finns fler?) men tycker de ligger högt i pris för begagnat. Då kan man lika gärna köpa nytt :D
Det finns såna som inte finns i lager, importerade osv som ligger högt, "normala" i lager mönster bör inte ligga jättehögt.
 
Okej, jag är inte svårövertalad :angel: Ska hålla utkik. Såg några i gruppen på Facebook (kanske finns fler?) men tycker de ligger högt i pris för begagnat. Då kan man lika gärna köpa nytt :D
Jag tycker ofta just toddlerselarna verkar ha bra andrahandsvärde. Det kan man ju också ha som säljande argument för, blir den inte använd mycket är det bara att sälja och få igen en stor del av pengarna :D
 
Alltså. HUR får man själv,utan hjälp på sig ergobaby 360 selen? Jag är överrörlig men inte tusan får jag knäppt delen på ryggen som håller ihop remmarna när babyn är i selen
 
Alltså. HUR får man själv,utan hjälp på sig ergobaby 360 selen? Jag är överrörlig men inte tusan får jag knäppt delen på ryggen som håller ihop remmarna när babyn är i selen

Har du provat att dra upp remmen på ryggen så att den sitter högre upp på ryggen? Sen spänna den i nacken och ha händerna som när man sätter upp hästsvans typ. Dålig förklaring :D
 
Alltså. HUR får man själv,utan hjälp på sig ergobaby 360 selen? Jag är överrörlig men inte tusan får jag knäppt delen på ryggen som håller ihop remmarna när babyn är i selen

Pröva att flytta upp den högre i nacken (om du inte får ont av att ha den högt upp). Se till att ha den så långt utspänd som möjligt när du knäpper också, och dra åt den efter att du knäppt.
 
Alltså. HUR får man själv,utan hjälp på sig ergobaby 360 selen? Jag är överrörlig men inte tusan får jag knäppt delen på ryggen som håller ihop remmarna när babyn är i selen
Om du spänner ut axelbanden så ska det gå att typ trä selen över huvudet med det spännet knäppt :)
 
Jag ber så hemskt mkt om ursäkt, har inte läst hela tråden men funderar på sele då vi behöver köpa en. Vill kunna ha den både fram och bak, ute i skogen och helst upp till 20 kg. Kan ni tipsa om någon? Har läst att manduca (heter dom så?) ska vara bra, men annars så har vi ingen koll. Har åkt för att testa sele men bara funnits babybjörn på plats, dom har suttit bra men går bara till 15 kg.
 
Jag ber så hemskt mkt om ursäkt, har inte läst hela tråden men funderar på sele då vi behöver köpa en. Vill kunna ha den både fram och bak, ute i skogen och helst upp till 20 kg. Kan ni tipsa om någon? Har läst att manduca (heter dom så?) ska vara bra, men annars så har vi ingen koll. Har åkt för att testa sele men bara funnits babybjörn på plats, dom har suttit bra men går bara till 15 kg.
Jag har använt en manduca till min dotter och kan verkligen rekommendera den. Lätt att ställa in och bekväm att bära. Går ha både fram, bak och på höften. Fördel att det finns inbyggt spädbarnsinlägg.
 
Jag ber så hemskt mkt om ursäkt, har inte läst hela tråden men funderar på sele då vi behöver köpa en. Vill kunna ha den både fram och bak, ute i skogen och helst upp till 20 kg. Kan ni tipsa om någon? Har läst att manduca (heter dom så?) ska vara bra, men annars så har vi ingen koll. Har åkt för att testa sele men bara funnits babybjörn på plats, dom har suttit bra men går bara till 15 kg.

Jag använder främst Tula och Lenny Lamb, båda är ergonomiska och sköna att bära barn i :)
 
Jag ber så hemskt mkt om ursäkt, har inte läst hela tråden men funderar på sele då vi behöver köpa en. Vill kunna ha den både fram och bak, ute i skogen och helst upp till 20 kg. Kan ni tipsa om någon? Har läst att manduca (heter dom så?) ska vara bra, men annars så har vi ingen koll. Har åkt för att testa sele men bara funnits babybjörn på plats, dom har suttit bra men går bara till 15 kg.

Vi har en Ergobaby 360 och vi är jättenöjda. Ergonomisk och bekväm att bära i :)
 
Jag ber så hemskt mkt om ursäkt, har inte läst hela tråden men funderar på sele då vi behöver köpa en. Vill kunna ha den både fram och bak, ute i skogen och helst upp till 20 kg. Kan ni tipsa om någon? Har läst att manduca (heter dom så?) ska vara bra, men annars så har vi ingen koll. Har åkt för att testa sele men bara funnits babybjörn på plats, dom har suttit bra men går bara till 15 kg.

Hur gammalt är ditt barn?
Jag har en manduca jag är väldigt nöjd med. Har inbyggt spädbarnsinlägg man bara knäpper fast. Ergobabyn adapt behöver du inget inlägg till.
Är barnet äldre än typ 6 mån (så att inlägg inte behövs) hade jag varit sugen på Tula dels pga utseende och dels för att jag hört gott om dem.
 
Hur gammalt är ditt barn?
Jag har en manduca jag är väldigt nöjd med. Har inbyggt spädbarnsinlägg man bara knäpper fast. Ergobabyn adapt behöver du inget inlägg till.
Är barnet äldre än typ 6 mån (så att inlägg inte behövs) hade jag varit sugen på Tula dels pga utseende och dels för att jag hört gott om dem.

Ofödd ;) så vill ha en sele som funkar från tidigt :)
 
Jag ber så hemskt mkt om ursäkt, har inte läst hela tråden men funderar på sele då vi behöver köpa en. Vill kunna ha den både fram och bak, ute i skogen och helst upp till 20 kg. Kan ni tipsa om någon? Har läst att manduca (heter dom så?) ska vara bra, men annars så har vi ingen koll. Har åkt för att testa sele men bara funnits babybjörn på plats, dom har suttit bra men går bara till 15 kg.
Dom vanligaste är nog ergobaby och manduca. Tyvärr är det väldigt olika vilken Sele som passar beroende på kroppsbyggnad.
Jag älskar min ergobaby, men verkligen avskyr babyinlägget.. Bär därför mest i sjal nu i början.
Funderade ett tag på att tom köpa en manduca att ha i början, för den har så mycket smidigare spädbarnslösning.. Den passar mig nämligen inte alls i övrigt och jag blir trött och får ont i ryggen på en gång.
Vet att många är nöjda med tula, kanske kan vara nåt att kika på också :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 192
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
629
Senast: valy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 849
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp