Bukefalos 28 år!

Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

har bara sett han på bild men han verkar var en snygg hingst.. vårat sto efter han är fin och snäll.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Uppfödaren tillmin har betäckt hennes helsyster med honom, och fått en mycket fin fölis han är jättenöjd med, så hon är ombeäckt med honom.
Har för mig att han har bra på benen oxå, 8 eller kanske tom 9. Och det skadar ju inte till tåtrånga..
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Tack för förslag!
Junid har jag lite koll på då hon var dräktig med honom då vi fick henne men tyvärr så resorberade hon. Kanske värt ett nytt försök.

Skall även kolla upp Frej! Om han står I Strängnäs även nästa år och verkar passa mitt sto så är han helt klart ett alternativ!

Rafaella
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Mitt sto ska kollas nu i veckan om det blev något på betäckningen. så det är lite spännande annars så får hon stå där ett tag till. Förra gången jag betäckte henne så kastade hon.. betäckte då med hingsten Kavaljer.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Passar på att ställa en fråga innan tråden sjunker för långt bak i systemet..... :smirk:

Rider ni era ardennerhästar?
vad har ni för sadel!!!!!????

Jag ska köpa en sadel till min, men vet inte alls vad jag ska leta efter.... :confused:

Någon som har provat en bomfri?

Häls Embla
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

på min har vi en gamal manskapssadel o en westernsadel.
jag rider o tömkör bara då vi inte har någon vagn eller sele..
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Terrosan eller alias Tjocken :love: är själv en herre med lugnt och fint temperament.

De avkommor jag sett efter honom har i mina ögon varit fina, men jag är partisk :D

Vore förästen kul om någon här har kort på avkommor att visa efter honom. Även efter Raket och Gaspard=Gasseman
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

jag har ett 5 års sto efter Raket. Min mamma och hennes man äger Raket så om du går in på www.salrosardenner.com så finns det bilder på han och våra föl efter honom. vi hade även ett sto efter Terrosan som var jätte lungn i sitt psyske. men hon står i Uppsala nu.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag har tagit hand om obanstående hingstar när de stod hos Mats, men vore som sagt kul att SE en del avkommor efter dem, eftersom de flesta fölisar "Ploppar ut" hemma hos stoägarna.
Inte alla ston som kommer tillbaka till samma hingst heller..
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

tänkte att det skulle vara kul att veta om man har skött Raket tidigare att han har hela tiden haft samma ägare iaf som när Mats sålde honom. vi har sålt en del avkommor efter han och jag själv är väldigt intresserad över hur dom ser ut nu och inte som föl. så om det är någon annan än jag som har någon avkomma efter Raket så vore det ju kul att få se dom..
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag är så jäkla duktig så jag behöver ingen sadel. Jag kan utfodra min häst så att jag ej får ont i rumpan när jag rider utan sadel.BÖRJA RID UTAN SADEL NU,SÅ FÅR DU BRA BALSANS PÅ KÖPET,va dum ja e..du köper ju ingenting...
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Du skojar eller!!!????

För övrigt har jag ridit min utan sadel i flera år, men jag vill ändå ha en......
Och jag har inte ramlat av heller, så balansen är det inget fel på....
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Var och klappade om Frej i söndags, 4/12, Han blir med stoor säkerhet kvar i Strängnäs under 2006 med. Får se vilka mer hingstar än Palör och Frej som finns där under nästa säsong.

Köpte en liten märr därifrån förra vintern E. Taipan se bilden <-.
Hon är kanon snäll och jättemysig på alla sätt..
 
Hingst 10?

Är det någon som har stamböcker som kan kolla upp hingst 10? Jag har en gammal tavla hemma som det står 10/ ***** på (eller möjligen 101 ****) och funderar på om det skulle kunna vara nr och namn på hästen på tavlan. Det är en fux, hingst/valack och det ser ut som om svansen är kuperad. Det syns inga tecken på huvudet, men det är målat i profil så han skulle mycket väl kunna ha tex en strimbläs eller stjärn.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

10an kan stå för året han är född men jag är inte säker.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Mitt sto är betäckt med Frej i år. Har tyvärr aldrig sett han live men har sett avkommor efter han.
Skulle vilja se honom. Ska nog åka ner dit till våren och kolla på han.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hej alla!

Jag köpte en ardennervalack Emil (f.2001) från Sverige.
Säljaren berättade mig att Emils mor är Fia och far Emir.
Om du vet nånting av någondera eller av Emil så berätta mig eller skicka e-mail till kirsikka78@gmail.com.
Jag bor i Finland så ursäkta mig om mitt svenska är lite dåligt =))
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 130
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 503
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp