Bukefalos 28 år!

Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hej hej!

Har en avkomma efter Terrosan född -01, hon är helt fantastisk!!! Betäckte henne med Elegant när hon var tre så jag har en stilig herre hemma oxå!
Ska försöka att ta kort och lägga in här ska bara låna kamera...
En fråga till er som har ardenneråringar: När skickade ni in handlingarna till passet och när fick ni passet..? Har själv väntat i snart 5 månader....
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Vad kul att denna tråd startades!! Jag är medryttare på en ardenner-valack. Han är 5 år och håller just nu på att köras in. Han är väl inget bra som ridhäst men hittils ser körningen verkligen lovande ut :)

Är det förresten nån som känner till en Revill-avkomma?? Denna är just efter honom :D
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

TinaH skrev:
Hej hej!

Har en avkomma efter Terrosan född -01, hon är helt fantastisk!!! Betäckte henne med Elegant när hon var tre så jag har en stilig herre hemma oxå!
Ska försöka att ta kort och lägga in här ska bara låna kamera...
En fråga till er som har ardenneråringar: När skickade ni in handlingarna till passet och när fick ni passet..? Har själv väntat i snart 5 månader....
Det tar lång tid innan passet kommer. Dom får in ca. 50 pass per dag. Men ring och fråga om du behöver ha det.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

persika skrev:
Vad kul att denna tråd startades!! Jag är medryttare på en ardenner-valack. Han är 5 år och håller just nu på att köras in. Han är väl inget bra som ridhäst men hittils ser körningen verkligen lovande ut :)

Är det förresten nån som känner till en Revill-avkomma?? Denna är just efter honom :D

Jag hade en Revill avkomma. Har inte kvar den.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hej
har just nu fyra ardenner hemma. två helsyskon efter Donnör 7 och 8 år, ett två års sto efter Botik, En 6-årig valack efter Krabat. det e na stoet är dräktig med`Botik igen!
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Kollade lite hastannonser.se och där fanns några avkommer efter Emir.

Mvh Ewa-Lena
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Kul tråd! Vi har börjat att leta efter ett fint ardennersto för avel. Vi har nu en 5-årig valack
efter Junid. Måste säga att vår valack är den snyggaste häst jag sett.:banana:
Han är väldigt bestämd av sig och man måste vara
stenhård med att sätta gränser annars tar han över. Vet inte var han har fått det ifrån...:angel:
Kanske var förra ägarinnan för snäll.
Han är iaf världens tryggaste häst!
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

*kl*
Vad kul att man hittade en tråd om dessa underbara hästar...:love:
Söker själv efter en trevlig individ att ha på foder, först och främst. Helst sto då hon kommer att gå med ett annat sto som just nu är på betäckning. Finns det någon i Kalmar län eller runt om som har så hör av er!
Lärde mig häst hos grannen på just dessa underbara djur, samt Nordsvensk.
Har sedan dess ett svagt hjärta för kallblod...

MVH Mia.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hej, jag har 2 st ardenner. En gammal vid namn balder, kommer inte ihåg vem han är efter... Sen har jag ett ungsto som jag rider western på, rider in nu.:D hon heter evonette och är efter terdebor och evogott. Ska kanske avla på henne igen, senast blev det ett döfött tyvärr:( Hur många rider ardenner igentligen, jag personligen tkr att rasen är mkt trevlig...:banana: den som vill prata mer kan ju adda trav-tjejen@hotmail.com:D
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Fortsätter på denna gamla tråden....
Jag har ett sto, 10år, efter Racket. Egen uppfödning, farfar hade hingstar för ganska många år sedan nu. Är uppväxt med Denor, Lissman och Tonid och alla deras tjejer!
Mamman till min fick 45p som treåring, 41p som 19åring efter fjorton föl! Hon blev även elitpremierad.
Mitt sto är numera utlånad till en tjej som har lite mer tid för henne än vad jag har. Hon både rids och körs nu.
Har man en gång lärt känna dessa underbara hästar är det svårt att vara utan dom!
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Vilken Balder menar du? Vore lättare med stam med.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag har själv ingen ardenner men min pojkvän har en två årig vallack som heter Zeus.

zeus.jpg
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Passar på att ställa en fråga innan tråden sjunker för långt bak i systemet..... :smirk:

Rider ni era ardennerhästar?
vad har ni för sadel!!!!!????

Jag ska köpa en sadel till min, men vet inte alls vad jag ska leta efter.... :confused:

Någon som har provat en bomfri?

Häls Embla

Helo, buter till den hår tråden eftersom den andra försvann:confused:

Men jag har ett sto efter Pargus och Ramina,

Oh jag har en handgjord Carl-buildt sadle och en western, Carl sadlen är underbart skön att rida i:)
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Vi har tva pojkar sedan manga ar tillbaka (sedan de var tre)
Ake e:Blondyn f -92ar en stor krallig sak med mycket nerv. Han ar en begavning i skogen och gillar "langsamma" arbeten sasom skogen, plojning, harvning m.m. Nar det gar fortare som i hoskorden tex kan han vara lite val mycket hast men gar han mycket fungerar det bra. Det ar mest pappa som kor honom da han ar en nagot komplicerad hast som kraver en fast och konsekvent hand. En krigare - stannar aldrig! Kan dock vara nagot trogtankt ibland, vill garna ta det i sin egen takt (tex sasa nar det ar inslapp och dylikt) Skulle blivit hingst men hade tendens till hovbroskforbening, kastrerad som trearing och darfor mycket hingstbeteende mot andra hastar (den bra varianten med auktoritet inte gnallig och skrikig)

Bengt (kommer ej ihag fadern) f - 89 ar en mer allroundtyp. Inte riktigt expert pa nagot men ganska bra pa allt. Har inte gatt sa mycket i skogen (han ar duktig men vi har tva "experter" som far jobben istallet) Daremot valdigt aktiv i varbruk och hoskord. Blir garna pigg och glad da det gar fortare, tex galoppera framfor hovagnen pa vag hem fran vallen och gillar att busa runt med ryttare. Ganska lat, mycket lattlard men samtidigt lite sma korkad. Har urinsten och ar extremt intaad. En riktig mobbare och kan vara elak mot andra hastar.

Bada ar ca 165 och kastanjebruna. Lite vitt i pannan, svarta ben. Valdigt snalla i all hantering. Har bada arbetat pa garden (istallet for traktor) sedan de var tre - aldrig halta forutom en hovbold var. Skor Bengt fram pa sommaren men thats it.

Pappa har ocksa kopt en sexaring vid namn Zerro men den har jag bara klappat litegrann pa.

MVH Kajsa - som bytt ardennrarna mot nagot smackrare djur pa andra sidan atlanten
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Åh äntligen en ardennertråd!! :)
Har inte någon ardenner ännu, men jag och min pojkvän ska antagligen köpa 1-2st nästa år (09).
Hans granne har 2fina ston som skall betäckas i vår så om dom tar sig blir de ardennerföl nästa år för oss.
Skulle vilja veta lite om hingsten dom ska betäckas med, Finör..
Gärna bild och så oxå.

kraam
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Åh äntligen en ardennertråd!! :)
Har inte någon ardenner ännu, men jag och min pojkvän ska antagligen köpa 1-2st nästa år (09).
Hans granne har 2fina ston som skall betäckas i vår så om dom tar sig blir de ardennerföl nästa år för oss.
Skulle vilja veta lite om hingsten dom ska betäckas med, Finör..
Gärna bild och så oxå.

kraam



Ååå va roligt, alltid bra med mer ardenner folk..
Vi måste bevara den här rasen:love:

Vet inget om Finör tyvärr.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

kl

Har en bekant som har ardennerhästar. Det började med ett sto. Sedan har han betäckt henne ett flertal gånger, detta är hennes andra föl. Han har behållt ett själv och sålt de andra. Jag vet tyvärr inget om stam el. så men ville bara lägga ut en bild på sto och föl.

http://i260.photobucket.com/albums/ii28/_Timber_/PICT0024.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 133
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 313
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 503
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp