Bukefalos 28 år!

Vi som inte firar jul

Rosett

Trådstartare
Måste väl finnas fler än jag som inte firar jul?
Orkar inte med alla julkommentarer på nätet och ”julpysselbakningsartiklar”.

Vill bara kräkas på julen. :(
Det enda juligt jag gör är att skicka julkort, där drar jag gränsen.

Funderar på att kolla filmer i jul. Inte julfilmer då.

Vad gör ni andra som inte firar jul?
 
Firar inte jul som högtid, men fira kan man ju alltid göra av andra orsaker!
Vi har en tradition att gå ut och äta en riktig brakmiddag - så även i år. Vi är ett gäng kompisar som tågar uppklädda i samlad trupp till en bättre restaurang och äter och dricker gott! Efteråt tar vi oftast en drink på Grand Hotel. Det är vår jultradition! :)
 
Måste väl finnas fler än jag som inte firar jul?
Orkar inte med alla julkommentarer på nätet och ”julpysselbakningsartiklar”.

Vill bara kräkas på julen. :(
Det enda juligt jag gör är att skicka julkort, där drar jag gränsen.

Funderar på att kolla filmer i jul. Inte julfilmer då.

Vad gör ni andra som inte firar jul?
Jag hänger mycket på nätet men missat både julkomentarer och julpysselbakningsartiklar. Kanske är det på FB och instagram som sånt där finns?, och där är jag typ aldrig. Har inte skickat ett enda julkort i hela mitt liv (jag är 50 år och levde på tiden då "alla" slickade frimärken på sina julkort.) Jag kommer att vara ensam då min kille åker till sin familj för att fira jul. Jag kommer att tillåta mig att kolla massor på Youtube, och låta mig inspireras av suuper härliga människor som villigt delar med sig av sina kunskaper och upptäckter. Underbart med Jul ledigt tycker jag
 
Insåg i morse när jag körde hem att jag har nog tillbringat merparten av alla min jular på jobbet. Rätt tråkigt egentligen för även om jag inte firar jul så hade jag velat tillbringa mer tid med de som stått mig nära istället för mina kollegor. Jag vet inte hur länge jag får behålla min mamma så hade jag fått välja mellan en jul med henne och sitta inlåst på jobbet med kollegorna så är valet enkelt.
 
Jag kommer att vara med min hund och demente släkting som vanligt. Det är lyx med att ha ledigt en stund när det är ljust ute.

Det som är tråkigt med helger är att resten av världen är på paus. Få ställen öppna. Inget på TV. (Fast det senare har ju blivit allt mindre ett problem med streamat) Värsta helgdagen är dock inte julen utan midsommar. Då är verkligen ALLT utom Sturehof stängt här i Stockholm. NK öppnar bara ett par timmar
 
Har lyckats undvika allt juligt på tv men när jag var och handlade mat förut så var det fullt med folk. :eek:
Jag köpte ingen julmat :up: och ingen Paradisask:up: Försöker dra ner på sockret och om jag äter Paradispraliner så kommer jag få sötsug.
Känner mig väldigt nöjd över att inte köpa Paradis :up:
 
Jag jobbar. Hade gärna firat med familjen o ffa de äldre släktingarna men av nån anledning har jag jobbat varenda jul de sista 4-5 åren. Börjar bli tröttsamt även om lönen är hög. Bor så långt borta så jag kan inte ens vara med en liten stund... :(
 
Måste väl finnas fler än jag som inte firar jul?
Orkar inte med alla julkommentarer på nätet och ”julpysselbakningsartiklar”.

Vill bara kräkas på julen. :(
Det enda juligt jag gör är att skicka julkort, där drar jag gränsen.

Funderar på att kolla filmer i jul. Inte julfilmer då.

Vad gör ni andra som inte firar jul?
Jobbar ✌
Har iof bakat lussebullar men det är för att jag tycker om lussebullar och här finns de inte att köpa. Annars finns inget juligt alls.
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
653
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 702
Senast: Trasten
·
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 288
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp