Vi som söker till PHS

Youmeoh

Trådstartare
För att inte kapa 112tråden gör jag en egen till oss som söker till polishögskolan :D (övriga är ju såklart också varmt välkomna)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som söker till PHS

På fredag är det dags igen :D Dock har jag noll och inget hopp att ens ta mig till fystesterna.. Efter att ha fått nobben ett antal gånger på raken med en mycket starkare ansökan än den jag kom direkt till pliktverket med börjar jag nästan förlora tron på rps.. Men det skadar ju inte att tjura på och söka ändå :angel:
 
Sv: Vi som söker till PHS

JAA!! :banana:

Jag har inte körkortet klart så jag söker inte nu i vår, men i höst - då jävlar!!! :bump:

Ska dock på provapå-helg på Polisförberedande i Stensund i trosa, för att eventuellt läsa där under tiden :)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Ooooh, en tråd för mig :D

Hur många ggr har du sökt??

Ska söka för första gången och har fixat mitt simintyg idag! Personligt brev srivet och arbetsintyg från jobbet fixat så nu är jag så redo jag kan bli! :D Har bestämt mig för att komma in nu på första försöket ;)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Min sambo söker, han har väl sökt 3 eller 4 gånger nu med lite mellanrum och jag hoppas verkligen han kommer in nu med tanke på att han för tillfället gör GMU för att öka sina chanser.

Men jag tror ju, på nåt vis, att de gärna vill att man ska söka många gånger. Så att de kan se att man verkligen vill. Ser jag på min sambo så uppfyller han iaf fysiktesterna med råge och har även andra fördelar, men han är nog också i den vanligaste urvalsgruppen skulle jag gissa.
 
Sv: Vi som söker till PHS

Jag har faktiskt hört många gånger att de vill att man söker många gånger för att se att man verkligen vill, därför är det nästan så att jag funderar på att plugga på lärarhögskolan och söka varje termin till PHS, för att ha en annan utbildning att falla tillbaka på om jag inte kommer in...
 
Sv: Vi som söker till PHS

Jo, så har min sambo också gjort, sökt lite på vinst och förlust och jobbat under tiden. Det är väl mest jag som tycker det är jobbigt att han inte kan få komma in nån gång, livet går liksom lite på sparlåga tills han har pluggat.

Men jag tycker nog det är ganska bra om det är så som vi antar, att folk verkligen ska vilja. Min sambo har gått till sista urvalet nu 2 gånger, så det vore väl fasiken om han inte kunde gå hela vägen nu.
 
Sv: Vi som söker till PHS

Yay, bra att du tog saken i egna händer! :bump:

Jag söker för första gången nu. Imorgon (!!) är det dags på allvar!

Jag har allt klart förutom simintyget, men visst kan man komplettera sin ansökan ända fram till 15 mars?

Sen svettas jag över personliga brevet också. Suttit med det hur länge som helst, men tycker att det är så svårt. Har ni några bra tips att dela med er av? Hur långt ska det vara?
 
Sv: Vi som söker till PHS

Har han gått till Pliktverket en andra gång nu så kommer han säkerligen in :)
Skulle inte tro att de plockar dit en en andra gång om de inte har för avsikt att ta in en(om man nu inte gör en jäkla groda på pliktverket då, men det skulle jag inte tro att han gjorde :p)

För min del var det så - att andra gången jag tog mig till Pliktverket kom jag in :) Så jag håller tummarna för din sambo!
 
Sv: Vi som söker till PHS

Jag kom in på mitt femte försökt ;)
:D

Aha, så det kanske finns hopp för mig med :D
Blir man ratad tre gånger på raken med en bättre ansökan än den man tog sig ända till pliktverket med blir man dock lite lätt uppgiven :devil:
 
Sv: Vi som söker till PHS

:eek:

Hade för mig att du kom in på andra :o. Hur gammal var du första gången du sökte? :)

---

Idag öppnar ansökningen! Åh, jag känner redan nu att jag kommer att bli såååå besviken och tappa tron på livet när jag inte blir kallad (för det räknar jag inte med att bli). Är så himla taggad och vill så himla mycket. :D
 
Sv: Vi som söker till PHS

Haha, nä du.

Första gången jag sökte var hösten 2008, och jag var alltså 20 år. Blev kallad till fystest - dock i Falun eftersom jag inte var hemma när det var i Växjö. Tackade dock nej då jag varit i Asien i två månader och druckit öl och kände att jag inte skulle klara det :p

Andra gången jag sökte var våren 2009. Då kom jag hela vägen till Pliktverket men fick sen nej.
Efter det fick jag söka på samma resultat 3 gånger(vet inte om det fortfarande är så?) men sökte två av de gångerna(eftersom jag glömde söka den tredje, haha) och det är inte så ofta man kommer vidare på gamla resultat.

Femte och sista gången jag sökte fick jag göra om alla tester igen och då gick det vägen! :D
 
Sv: Vi som söker till PHS

När brukar fystesterna vara och när ska man till pliktverket? Visst tar det ca 9 månader från ansökan till att man vet klart att man kommit in (om man klarar sig hela vägen)? :)

Räknar jag rätt om du är inne på termin tre nu då?
Har läst de endel från de bloggande polisstudenterna och fått uppfattningen att allt går i en jäkla fart och att det är höga krav på fysiken! Stämmer det? Hinner man jobba nått vid sidan om eller är det bara att glömma? ;)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Söker man nu så brukar fysen vara i slutet på maj - början av juni. Pliktverket är sen i slutet av augusti - början av september. Jag fick veta 2 november att jag kommit in, men de som började nu i januari fick sitt besked i mitten/slutet av oktober(minns inte riktigt).

Och japp, termin 3 stämmer! Tycker inte att fyskraven är särskilt hårda faktiskt. Jag är lite för otränad för mitt eget bästa, men har börjat ta tag i det med råge nu, vilket känns grymt!
Extrajobb är inga problem! Jag jobbar visserligen bara 1 kväll i veckan plus var fjärde helg nu, men hade lätt kunnat jobba mer om det inte varit för att jag ofta åker till min pojkvän på helgerna och tränar mycket på kvällarna nu. :)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Ååh, jag vill också så gärna!

Jag är dock otränad, så jag skulle inte kunna söka nu utan måste träna upp mig mycket! Jag blir dock lite osäker för hela min familj skrattar när jag säger att jag vill bli polis :( Jag förstår ju att jag måste träna upp mig som bara den, men jag är ju "normal" nu, så omöjligt kan det väl inte vara?

Kan inte någon berätta mer ingående om vad som förväntas av var och en?
Är det omöjligt för en "normal"? Om jag bestämmer mig för att söka kommer jag ju allt!!

Sen känner jag att om jag försöker vill jag inte misslyckas, eftersom min familj redan tror att jag kommer misslyckas. ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vad gör man då? Kan man bedömas vara för sjuk för att söka arbete och beviljas sjukpenning som arbetssökande? Förlorar man alltid sin...
Svar
11
· Visningar
793
Senast: MiaMia
·
Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
286
Senast: Halcyon
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 881
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp