Bukefalos 28 år!

Vi som söker till PHS

Sv: Vi som söker till PHS

Om man kollar den bifogade filen som finns att skriva ut som simläraren/tränaren ska skriva i står det som ett moment "Dyka från kant och hämta docka på 1,5 djup" :(
Om man kan vara i vattnet hela tiden är det ju Jättelätt!
Men om man ska dyka vet jag inte vad jag gör.. Jag hinner ju inte träna på att dyka för att få simintyget innan den 15 mars.. Är det många som fått vara i vattnet under hela tiden?
 
Sv: Vi som söker till PHS

Nä, när vi hade livräddning i skolan hoppade man med fötterna före. Dyka får man inte pga att man aldrig ska göra det vi "riktig" livräddning, eftersom det ofta är okända vatten.

Ponsse: Även om du nu måste dyka från kanten, så kommer de inte bedöma något på själva dyker för intyget, utan det viktiga är ju att du plockar upp dockan(kan inte tänka mig något annat iaf, och det "simprovet" var jätteenkelt. Det fixar du!)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Om man kollar den bifogade filen som finns att skriva ut som simläraren/tränaren ska skriva i står det som ett moment "Dyka från kant och hämta docka på 1,5 djup" :(

Är du säker på att det står så? :)

På mitt (utskrivet för kanske 4 veckor sedan) står det "Hämta en docka på 1,5m djup genom dykning från vattenytan [...]"
Jag sitter med formuläret i handen :).
 
Sv: Vi som söker till PHS

. Dyka får man inte pga att man aldrig ska göra det vi "riktig" livräddning, eftersom det ofta är okända vatten.

Det låter ju väldigt rimligt och klokt!

Och som sagt: Hur fasiken ska man kunna dyka på 1,5 meters djup? Man bryter ju nacken?

Fick du förresten simma vid fystesterna? På polisens rekryteringsfilm är det en snubbe som dyker ifrån en pall, men det behöver ju kanske inte betyda att man måste göra det ändå, tänker jag. :)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Inte fått simma varken första eller andra gången jag gjorde fystesterna, men haft med badkläder för det man förekomma. :)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Ok. Jag vet ju att det är "blunda, peka" på vilka som får simma och att man ska vara beredd på att kanske göra det. :)

Tänkte att de som simmat har ju garanterat koll på vad som gäller med dykandet :D.
 
Sv: Vi som söker till PHS

Mja, det är ingen som fått simma när jag gjort det i Kristianstad.
Tror dock Torktumlare fick göra det - men har för mig att det var i Stockholm?
 
Sv: Vi som söker till PHS

Konstigt! De kanske inte har simhall ;)?

Har läst att en del varit med om att en grupp fått simma och en sluppit fast de testats samma dag på samma ställe.
 
Sv: Vi som söker till PHS

Tror att det ligger rätt mycket i det, faktiskt :p

Och nej, klart. Där har du rätt. Även om de kör simning så får ju inte alla simma, vad jag vet. Finns nog inte tid till det..
 
Sv: Vi som söker till PHS

Hm.. Nej helt säker att det stod så är jag ju inte.. Jag kanske läste "....dykning..." och fick panik och läste inte klart ;) Ska läsa igen när jag sitter vid datorn!

Men om dykningen inte är med är det ju lätt! Jag ska nog kanske ringa badhuset imorn (behöver man göra det i förväg förresten?) och boka tid. Jag lär ju inte komma in dom närmsta åren så min plan får vara att bli stark och kunna dyka tills dess :p

Och så ska jag ringa synsam och göra en synundersökning. Är nervös över den också.. Att jag inte ska klara den alltså! Jag vet inte hur mycket synfel jag har men jag klarade kriterierna för att köra bil utan glasögon.. Är det mycket eller lite synfel man för ha? 0.1 utan korrigering och 0.8 med säger mig ingenting :confused:

Känner att jag kanske måste bli lite mer allmänbildad också :p
 
Sv: Vi som söker till PHS

Alltså vafan. :devil:

Ska ladda upp mina betyg (som jag kämpat som en blådåre med, att installera scannerhelvetet på två datorer innan det funkade) och så går det inte. Maxstorlek på filen är 1 MB och min är 1,05. Jag blir skogstokig! :mad:
 
Sv: Vi som söker till PHS

Lite KL

vilka ställen får man göra fystesterna på? Jag har fattat att man blir tilldelad ett ställe, men vilka finns? :)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Jag vet faktiskt inte. Tror att det kanske finns ett i varje län eller så, men man är inte garanterad att få åka på test i sitt eget län. Och det finns liksom inga ursäkter för att missa testet, om du så är sjuk i influensa :p. Kan man inte komma på testet är man av med sin plats just den gången i alla fall. Hårt! ;)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Men om dykningen inte är med är det ju lätt! Jag ska nog kanske ringa badhuset imorn (behöver man göra det i förväg förresten?) och boka tid.

När jag frågade på min simhall sa de att det är bra om man ringer innan och bokar så att de har någon tillgänglig att kolla dig. Men det kan säkert vara olika från hall till hall. :)

Haha, deras första reaktion när jag kom och sa att jag ville göra simtest var att blixtsnabbt säga "vi måste se dig göra det, vi kan inte bara skriva på ett papper" innan jag ens han fråga något mer. Undrar hur många som varit där innan mig och försökt fula sig? :D
 
Sv: Vi som söker till PHS

Alltså, när det gäller allänbildningen, så blev jag totalgrillad på den sista intervjun :o. Det var allt från frågor om vad sveriges försvarsminister hette till vem som "bestämmer" över polisen, vad det fanns för större konflikter i världen och det ena med det tredje. Detta med den inledande frågan "läser du tidningen", and It was on :devil:

Jag hade otroligt mycket sämre koll på samhället och nutidsorientering än vad jag trodde! Satt och kände mig som en inskränkt amerikan som tror att norden är ett land och inte har koll på något annat än sin egen delstat :crazy:

Hade jag preppat inför slutaudition ;) igen så hade jag läst lite mer än lokaldelen i tidningen varje morgon, samt fräschat upp samhällskunskapen lite.
 
Sv: Vi som söker till PHS

Men å, det stod vattenytan :p Nu har jag ju gått och varit nervös i onödan :grin:

Och vad sniket det skulle vara att gå och be dom skriva innan man visat något? Så kan man ju inte göra :p

Lite KL

Då måste jag plugga allmänbildning, bli stark och lära mig dyka! Allmänbildningen känns lättast på något sätt ;)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Nyfiken SMO'are tittar in och undrar vad era ansökningskrav är?! :)
 
Sv: Vi som söker till PHS

Nä, när vi hade livräddning i skolan hoppade man med fötterna före. Dyka får man inte pga att man aldrig ska göra det vi "riktig" livräddning, eftersom det ofta är okända vatten.

Ja men såklart, det låter ju helt rimligt! Kanske var nån mening med att jag aldrig lyckats lära mig dyka med skallen före :p

Som mina GL och utbildare i rödakorsetgruppen präntar in i oss förstahjälpare vid varje lämpligt tillfälle: en skadad/död livräddare är ingen bra livräddare
 
Sv: Vi som söker till PHS

Precis. :D

KL

Sånt här kommer ni få pyssla med när ni kommit in sen! ;)
(en gång bara, och det var inte så hemskt som man kan tro... :p)
529898_10151296268381840_83855094_n.jpg
 
Sv: Vi som söker till PHS

Oh noo! Den där bilden får inte min kille se! Han har tjatat på mig hela vintern om att jag ska med honom och bada isvak, skulle ju bara ge honom en anledning att tjata om att jag måste träna :p Haha
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
317
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
246
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Vad gör man då? Kan man bedömas vara för sjuk för att söka arbete och beviljas sjukpenning som arbetssökande? Förlorar man alltid sin...
Svar
11
· Visningar
849
Senast: MiaMia
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
24
· Visningar
659
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp