Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså nu börjar det snurra i skallen igen med frågor.. Jag ska tävla agility nästa helg och måste mäta in Ultima som är lite drygt 2 år eftersom det är hennes första start, det är inga konstigheter men det som jag började fundera på var Qarusell som har tävlat tidigare, senast för ett år sedan, hon mättes in när hon började tävla för ungefär 2 år sedan, hon är ju 4 år nu men när jag läser PM:et så står det något om slutmätning, är det något jag berörs av?
 
Alltså nu börjar det snurra i skallen igen med frågor.. Jag ska tävla agility nästa helg och måste mäta in Ultima som är lite drygt 2 år eftersom det är hennes första start, det är inga konstigheter men det som jag började fundera på var Qarusell som har tävlat tidigare, senast för ett år sedan, hon mättes in när hon började tävla för ungefär 2 år sedan, hon är ju 4 år nu men när jag läser PM:et så står det något om slutmätning, är det något jag berörs av?

Slutmätning görs efter 24 månaders ålder. Om Qarusell var 24 månader eller över när hon mättes behöver hon inte mätas igen
 
Min lilla skrutt satte 12 pinnarsslalom i fredags :banana: Så barnsligt nöjd. Backar dock och ligger på 8 pinnar ett tag till men tänkte köra 12 pinnar nån gång varje träning vi kör slalom :) Vi backar även till 4 pinnars ibland med om jag vill fokusera på ingångar. Känns som att poletten trillat ner :love:
 
På't igen!
I dag springer vi i Katrineholm.

Ivan blev ganska påverkad av värmen och den långa dagen i går, så vi får se om jag startar honom i dag. Annars får Billy i alla fall två agilitystarter.

Är djupt imponerad över dig! En annan orkar knappt gå en meter i denna värme och då är jag inte ens gravid :laugh: Stort lycka till idag!
 
Fenna och jag diskade oss igår pretty rejält, nos typ hela vägen och ingen fart för fem öre. Men jag kan inte bry mig mindre, Fennabus var ovanligt avslappnad runt alla hundar och visade inga tendenser att vilja fly (för dom som inte vet blev Fenna hundrädd efter att blivit biten över ryggen). :love: Men vi gjorde ett felfritt slalom som vi tränade in typ denna vecka lite snabbt.:rofl:
Var nästan 10 år sedan jag tävlade officiellt sist så nu ska vi träna som tusan och ta nya tag nästa år. :)
 
Vi behöver träna slalom där jag är på vänster sida :D I övrigt gör hon slalom självständigt och känns som att poletten trillat ner, blicken är riktad framåt och ingång efter hinder funkar ganska bra också.

 
Imorgon kväll kör vi vår första tävling, en hopptävling på hemmaklubben. Det ska bli 24 grader varmt och vindstilla ... Kan bli tufft :p
Tränar slalom för fullt hemma i hästhagen, börjar sitta hyfsat nu. Man får bara hålla koll så att inte hästarna kommer lufsandes mitt i alltihopa. Igår började gammelhästen dra loss slalompinnarna när jag vände ryggen till.
 
Vi behöver träna slalom där jag är på vänster sida :D I övrigt gör hon slalom självständigt och känns som att poletten trillat ner, blicken är riktad framåt och ingång efter hinder funkar ganska bra också.

Vill du ha lite tips baserat på vad jag ser på filmen :) ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 667
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp