Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det vintervila för er nu? :D

Vi ska på träningstävling på lördag med vovvarna, Nessie är anmäld till tunnelrace och blåbärsklass och Nike med husse är anmäld till blåbärsklass och öppenklass hopp! Sen ska vi på privatträning nästa torsdag och den 18:e är det inoff tävling för oss alla :nailbiting:.

Idag var vi på inoff. utställning och Nike fick följa med för miljöträning men hon skötte sig perfekt! Nessie var ensam i sin klass så hon fick nån rosett :D.
22886057_10213204333897149_6776237782816914339_n.jpg
 
Är det vintervila för er nu? :D

Vi ska på träningstävling på lördag med vovvarna, Nessie är anmäld till tunnelrace och blåbärsklass och Nike med husse är anmäld till blåbärsklass och öppenklass hopp! Sen ska vi på privatträning nästa torsdag och den 18:e är det inoff tävling för oss alla :nailbiting:.

Idag var vi på inoff. utställning och Nike fick följa med för miljöträning men hon skötte sig perfekt! Nessie var ensam i sin klass så hon fick nån rosett :D.
22886057_10213204333897149_6776237782816914339_n.jpg

Undrar om du ska till oss och tävla tro?
Såg i en annan tråd att du varit på Jönköpings brukshundklubb för en tid sedan, och det är bara ca 1h från oss :)
 
Undrar om du ska till oss och tävla tro?
Såg i en annan tråd att du varit på Jönköpings brukshundklubb för en tid sedan, och det är bara ca 1h från oss :)

Nä, det högst tveksamt och Jönköping har jag inte vart i (med vovvarna iallafall) däremot Köping. Bor på gränsen mellan Uppsala och Sthlm och försöker hålla resvägen på max 1.5 timme. Den inofficiella är i Kungsör :D
 
Nä, det högst tveksamt och Jönköping har jag inte vart i (med vovvarna iallafall) däremot Köping. Bor på gränsen mellan Uppsala och Sthlm och försöker hålla resvägen på max 1.5 timme. Den inofficiella är i Kungsör :D

Men åh, då måste jag blandat ihop dig med någon annan :D Synd, hade varit kul med en bukefalist i startfältet!
 
Idag har vi varit på träningstävling :banana: med vovvarna och haft jätte-kul!
Nessie tyckte tunnelracet var lajbans och hade massa fel då hon sprang på allt hon såg, sen kunde matte varit tydligare också! På andra starten på tunnelracet gick det mycket bättre och hon fick bara en vägran då jag var otydlig och visade henne runt tunneln. I blåbärsklassen gick Nessie som en klocka men jag ledde in henne i fel tunnelöppning :banghead:..
Jag är jätte-jätte-nöjd med Nessie, efter första ystra glädjerundan så skötte hon sig exemplariskt så det jag som måste träna mer :p. Jag har inte världens bästa minne så bara att försöka komma ihåg vägarna är en stor utmaning för mig..
Husse och Nike kom tvåa i blåbärsklassen och sen så startade hon i öppna hoppklassen också och hon gick jätte-bra men de hade en vägran då husse var lite otydlig. Helt otroligt hur bra det går för dom då husse öht inte tränat hundarna nåt innan vi gick nybörjar-agilitykursen tidigare i höstas! // Stolt matte och fru :D

Nessie och Nike som fick en rosett!
23032621_10213254967162949_7036241997474725956_n.jpg
 
Båda hundarna fick prova tunnelrace för första gången i sitt liv idag. Lyriska var de :p

Får se hur många tunnlar Helix drar på när vi tränar/tävlar framöver...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 433
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp