Bukefalos 28 år!

Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med rinnande ögon och hostar, nyser och fryser som en tok idag :down: Jag har inte tiiid att vara sjuk igen! :arghh: Men så länge jag inte har feber så får det bli jobb ändå. Är vanligtvis aldrig sjuk men nu verkar jag bli det hela tiden
 
Jag är lite otålig över att jag inte fått skattebesked än. Hoppas jag får det idag för jag var ju ut i sista momangen med att skaffa e-låda.
 
Varit fruktansvärt elak och sagt nej till mina barn när de ville ha skjuts till skolan.:angel: de fick liv att åka buss idag igen. Borde klä på mig och gå ut och sopa av parabolen som är full med snö men vill inte. Men om jag vill ha tv så måste jag, borde hämta ved också:arghh:. Hej och välkommen fredag och den underbara snön som bara faller och faller. Bry er inte om mig jag kommer nog att hittas i sängen under täcket tills snön är borta.:meh:
Jag har skottat den jävla snön :mad: Nu lukar jag illa och är genomsvettig. Behöver duscha innan jag åker in till stan för att jobba några timmar.

15 cm till var inget nån behövde. Totalt fullständigt och vansinnigt onödigt. Och det fortsätter snöa. Antagligen måste jag skotta imorgon bitti igen.

Snart avgår jag. Från vad är oklart. men jag avgår.
 
Fått A-kassans beslut. Eftersom jag haft tjänstledigt för poplitiska uppdrag och dessutom varit tjänstledig varje gång jag varit till vården så har de bara beviljat mig pengar för 38 timmar i veckan. Suck.

Men å andra sidan får jag tillbaka en tusenlapp på skatten. Plus att jag kommer att dra av resor till jobbet :up:
 
Jag har skottat den jävla snön :mad: Nu lukar jag illa och är genomsvettig. Behöver duscha innan jag åker in till stan för att jobba några timmar.

15 cm till var inget nån behövde. Totalt fullständigt och vansinnigt onödigt. Och det fortsätter snöa. Antagligen måste jag skotta imorgon bitti igen.

Snart avgår jag. Från vad är oklart. men jag avgår.
:heart
Makens och hans kusin svär rätt ljudligt, vår chaufför har plogning hem ikring sig och fakturerar genom oss, nu skulle han åka bort över helgen och kusin hade lovat ta hand om det åt honom, :Dnu ligger han i diket för andra gången, halt och eländigt med den här nya snön och lite plogat utanför kanten. Så nu ska maken åka för andra gången och se om de får upp honom. Första gången räckte det med grus, men måste han dra så måste han åka och hämta en ny maskin och det tar sin lilla stund. :crazy:
Kusin lät rätt trött i telefon, han skulle ut och mata djuren när han var klar... Alltså de vilda djuren, dvs både hösilage och fylla på åtlarna så ingen tror att det är några djur som står och väntar i en ladugård. ;)
 
Kroppen fortsätter strejka :down:. Skulle egentligen till en kompis idag men det snöar, bilen är täckt av 1 dm snö och plogbilen har kört förbi så jag måste skotta bakom och jag bara orkar inte idag.

Egentligen behöver jag bädda rent också men sambon hade en bättre lösning. Jag byter bara underlakan och tar hans täcke så bäddar han rent när han kommer om en vecka.
 
Hoppas på sol och sydliga vindar, så sångsvanarna kan lämna skånekusten och komma till Örebro och Tysslingen. Ödsligt på jobbet för det mesta. Men lite klirr nu på fm, skivor, honung och vykort sålda...
 
Har jobbat klart för denna vecka. Är på väg till vårdcentralen. Ska träffa en dietist där. Sedan hem.
Ska hämta ett akvarium sedan i kväll
 
Jag har varit ute och skottat snö på lunchen och sopat av min bil för jag ska iväg en sväng till VC senare. Tyvärr fortsätter det att snöa så jag lär få ta "en favorit" i repris.
 
Fytusan vad onödigt! I morse vid 5 vräkte snön ner och nu har vi +4 o solen glipar mellan molnen.
Så nu kommer jag få förstöra ryggen på att skotta slask :mad:
Här snöar det fortfarande och jag kommer också att knäcka ryggen idag för jag blir tvungen att skotta bort en rejäl plogvall med saltsörja :mad: Men postis måste få skottat, så det blir till att bita ihop :meh:

Det är en "hemma och vänta-dag" idag, min 1a vitvara ska levereras och jag har fått det fantastiska meddelandet att "vi kommer mellan kl. 11 - 17, men ringer 30 minuter innan" :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 471
Senast: MiaMia
·
Fritid På fredag kommer jag att ha ett gäng timmar att slå ihjäl i Tallin mellan hotellutcheckning och färja. Jag har en extremt snål budget...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 272
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp