Bukefalos 28 år!

Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade för 10 min sen. Utan väckrklocka :yuck:
Hatar att försova mig och stressa mina morgonrutiner även om jag fortf har gott om tid.

Regnigt och värdelöst, sitter och huttrar.... brrrr.... det är typ 24 grader men rätt rått. Friskt kanske är bättre vilket borde vara en skön omställning...

Jag har blivit 'aussified' och allt under 20 grader kräver tjocktröja... vi är nääästan där

Jag minns nar familjen forst flyttade utomlands fran Sverige. Vi landade i Saudi Arabien i September och hela vintern gick vi runt och hapnade. Pooler stangdes for att det var for kallt nar det var 25*C temperaturer pa dagen ... Folk gick i jattelika tjocka skidjackor vid 20-25*C ... etc ...
Vi tittade pa varandra och forsakrade att vi, minsann, aldrig skulle bli sadana.:cautious:
Ett ar senare gick jag och sonerna till skolan i tjocka vinterjackor vid 20-25*C och vi skulle inte ha drommt om att bada om inte poolen varit uppvarmd.:angel:
 
Btw, har fått ok på mitt jobb att inte jobba onsd-torsdagar så att jag kan ta det andra extrajobbet som jag verkligen vill.
Meddelade den chefen att allt var klart samt sa att på det visumet jag är nu samt ett andra jobb så blir det lite annorlunda skattning och jag vill att det blir rätt osv (har blivit felskattad förut och det är ett mindre heltidsjobb att reda ut det med skatteverket typ) :meh:
Fick till svar att dom skulle återkomma när dom räknat på min lön
Jag minns nar familjen forst flyttade utomlands fran Sverige. Vi landade i Saudi Arabien i September och hela vintern gick vi runt och hapnade. Pooler stangdes for att det var for kallt nar det var 25*C temperaturer pa dagen ... Folk gick i jattelika tjocka skidjackor vid 20-25*C ... etc ...
Vi tittade pa varandra och forsakrade att vi, minsann, aldrig skulle bli sadana.:cautious:
Ett ar senare gick jag och sonerna till skolan i tjocka vinterjackor vid 20-25*C och vi skulle inte ha drommt om att bada om inte poolen varit uppvarmd.:angel:
:rofl::rofl: precis så!!

Jag har bild på mig när jag rider på stranden här i lång skjorta med dunväst samt keps med tjockt pannband över.

Alla kunder hade typ t-shirt :laugh:
 
Det snöar, rätt mycket :meh: jag är trött och seg. Inte fått höra någon om blodproverna jag tog den 7/2 heller, och inget från läkaren jag träffade 31/1 :confused: är det normalt att det tar så lång tid innan man hör något om prover?
 
Varit fruktansvärt elak och sagt nej till mina barn när de ville ha skjuts till skolan.:angel: de fick liv att åka buss idag igen. Borde klä på mig och gå ut och sopa av parabolen som är full med snö men vill inte. Men om jag vill ha tv så måste jag, borde hämta ved också:arghh:. Hej och välkommen fredag och den underbara snön som bara faller och faller. Bry er inte om mig jag kommer nog att hittas i sängen under täcket tills snön är borta.:meh:
 
Godmorgon.
Vi skottade igår och nu är det lika mycket snö igen :meh: Fredag idag och jag jobbar hela jäkla helgen. Det suger att jobba varannan helg, fick såklart den helgen jag har barnen också
 
Idag önskar jag att en reservdelsbutik för kroppsdelar funnits. Jag hade gladeligen bytt ut min rygg som jag misstänker har ryggskott... har bett min mamma om hjälp ikväll för jag har intaget och jag kunde knappt fodra imorse.
 
Ringde vc, min läkare jag träffade är pensionär och därför inte inne så ofta :banghead: inte förrän torsdag och fredag nästa vecka är hon där igen. Men tydligen har luftburen allergi gett positivt utslag på blodprovet (dom tog 5 rör av blod, många prover som skulle tas...) så det var väl bra att få veta det iaf eller nått :meh: den 23 mars har jag tid på ÖNH I Falun...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 439
Senast: MiaMia
·
Fritid På fredag kommer jag att ha ett gäng timmar att slå ihjäl i Tallin mellan hotellutcheckning och färja. Jag har en extremt snål budget...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 163
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp