Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälp vad mycket jobb jag har idag då! Hela fyra stycken, värsta chocken mot senaste veckornas noll jobb om dagen. Tur att de ligger i samma område med samma kund så slipper jag ringa runt till olika och köra runt halva distriktet. Jag kan med andra ord vara lite lat :up:

Dags att börja jobba!
 
Ja,jo,vad ska jag säga :angel::nailbiting: Jag hade ju 50 min i bilen på mig att ladda,han klarade sig med en snällare Dobbis pga ett skutfall som gjorde mitt besök 20 min sent. Efter en orväxling modell något högre än vanligt tal så kallade vi varann en del ord,bla kallade han mig kontrollfreak :mad::o och jag honom besserwisser och en tillsägning om att män ska inte himla med ögonen som tjejer. Gnäll om bedövningen o klistret,så stod jag ut o han gjorde sitt jobb på mitt vis :up: och jag gick hem som en nöjdare kund och han torkade pannan o pustade ut.
All heder till honom,för han kunde ha dragit kortet :Passar det inte så kan du gå!
I slutet av veckan ska jag till tandteknikern,inga sprutor :banana::banana: men nu måste han/hon böja sig för min vilja :o ,men som betlande kund så är det jag som bestämmer och det ska bli skitsnyggt. (har haft bettfel o tänder kors o tvärs hela livet)
Nu har jag även hunnit proväta nya tillfälliga bryggan o det gick bra.

Den gamla bryggan fick en träff med min stentrappa o hammaren :devil::up:

Som tandtekniker kan jag meddela att det är grunden (dvs tandläkarens arbete och munnens anatomi) som sätter gränser för vad vi kan göra, har man haft bettfel är det ganska stor risk att det inte går att göra något åt helt och hållet (lite beroende på hur många tänder det omfattar samt var den sitter). Så du är beredd på det.
 
Sitter i telefonkö på telia, jag fick klardatum för telefon och bredband framflyttat igen, denna gång till 9 april :rage::rage::rage::rage: Så nu ska jag ringa och dels se till att de fyller på mer surf och dels ifrågasätta hur länge man ska behöva vänta för att få fungerande grejer.. :devil:
Fråga om din personliga tekniker har fått sparken för bristfälligt arbete :angel:
(tänker på dig/er varje gång jag ser den jävla reklamen)
 
Fråga om din personliga tekniker har fått sparken för bristfälligt arbete :angel:
Stackaren jag pratade med kunde ju inte göra så mycket, hon fyllde på surfen och försökte kolla om de hade skrivit något men det hade de inte gjort. Det är spännande att man bara kan ansöka om kompensering efter att felet är avhjälpt, så jag ska fortsätta betala, hoppas på att de tänker laga och kan inte göra något mer. :crazy:
 
Stackaren jag pratade med kunde ju inte göra så mycket, hon fyllde på surfen och försökte kolla om de hade skrivit något men det hade de inte gjort. Det är spännande att man bara kan ansöka om kompensering efter att felet är avhjälpt, så jag ska fortsätta betala, hoppas på att de tänker laga och kan inte göra något mer. :crazy:
Fy vilken dålig stil. Kan ni inte reklamera tjänsten typ?
 
Fy vilken dålig stil. Kan ni inte reklamera tjänsten typ?
Nej det tror jag blir svårt, och risken är snarare att man blir uppsagd som kund istället och då har jag bara att förlora. :( Jag har tagit kontakt med en lokalpolitiker för att kolla om det går att sätta lite press från det hållet, kommunen har haft samtal tidigare med Telia i och med att det har tagit tid att laga och det har varit dåligt underhåll på telefonledningarna. Det är inte säkert att de heller kan göra så mycket men det är värt ett försök.
 
För varje dag blir jag mer och mer imponerad av personer som har fler än ett barn. Varför blev dom inte avskräckta efter ett? Jag och sambon har utan problem enats om att nästa blir en kattunge.
Längtar oerhört efter den dagen då sparven kan berätta vad hon vill med ord. Och kan sova utan att man "binder fast" armarna (hon vaknar av att armarna fladdrar om man inte stoppat in dom svinnoga under täcket, och även när man gjort det så lyckas hon sparka loss täcket ibland och så är cirkusen igång igen).
 
Kan inte hitta något positivt med sk "svensk vinter". Norrut är det extremt mycket snö, halt, isigt och svinkallt. Här är det snålblåst, iskallt, enda fördelen är att man slipper den massiva snön. VARFÖR bor vi Sverige under vintern? Älskar vi att plåga oss själva? Gillar vi att vara lite svårmodiga? Gillar vi mörkret som lägger sig över oss halvårsvis? Gillar vi isiga vindar som piskar oss i ansiktet, att halka på isfläckar, att gå runt som stela pinnar och frysa. Att alltid skynda oss från punkt A till B och hoppas på att slippa frysa ihjäl på vägen. Vad är vi för sjuka självplågande människor egentligen??
Hahaha

Det beror väl på hur påverkad man blir av vädret. Du är väderberoende. Mig har det inte så stor inverkan på.

Kanske skulle du bo halva året någon annanstans?

:heart :heart :heart
 
Vad är grejen med att skicka sms vid den här tiden på dygnet när det lika gärna hade kunnat vänta till imorgon :mad:
Jag ska svara vid sextiden imorgon. Det är givetvis alldeles för tidigt men om någon skickar till mig så här sent ja då skickar jag extra tidigt :devil:

Nu te och gosa med katten så jag lugnar ner mig :p
:eek:
Jag messar och mailar på lika tider på dygnet just fö att det ger mottagaren frihet att svara när den kan.
Vill jag ha svar direkt ringer jag.

Slå av ljudet!
 
Tack! Jag har en lokal fulsushi jag brukade köra men numera blir det mest sushi yama iofs helt ok. Men vad jag verkligen längtar efter är Arirang. Sveriges första och bästa korean. Deras bulgogi är :d dessutom kan man köpa deras urgoda sojasås. Men nej, ska inte köpa mer asiatiska såser, har hela skafferiet fullt :crazy:
Såserna brukar vara fulla av socker. Buhuuu :cry: :cry: :cry:
 
På tal om väder...
Såg att ”våren” kommit till Tel Aviv!

F8FE6E23-F4C9-4AC3-8AB1-9437FAC1961E.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 333
Senast: MiaMia
·
Fritid På fredag kommer jag att ha ett gäng timmar att slå ihjäl i Tallin mellan hotellutcheckning och färja. Jag har en extremt snål budget...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 002
Senast: Hazel
·
Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp