Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkomna! Ni får väl passa på att äta god sushi?

Tack! Jag har en lokal fulsushi jag brukade köra men numera blir det mest sushi yama iofs helt ok. Men vad jag verkligen längtar efter är Arirang. Sveriges första och bästa korean. Deras bulgogi är :d dessutom kan man köpa deras urgoda sojasås. Men nej, ska inte köpa mer asiatiska såser, har hela skafferiet fullt :crazy:
 
Kan inte hitta något positivt med sk "svensk vinter". Norrut är det extremt mycket snö, halt, isigt och svinkallt. Här är det snålblåst, iskallt, enda fördelen är att man slipper den massiva snön. VARFÖR bor vi Sverige under vintern? Älskar vi att plåga oss själva? Gillar vi att vara lite svårmodiga? Gillar vi mörkret som lägger sig över oss halvårsvis? Gillar vi isiga vindar som piskar oss i ansiktet, att halka på isfläckar, att gå runt som stela pinnar och frysa. Att alltid skynda oss från punkt A till B och hoppas på att slippa frysa ihjäl på vägen. Vad är vi för sjuka självplågande människor egentligen??
De där gångerna när solen skiner, snön alldeles vit och det är helt underbart att vara ute, en krispig natt, stjärnklart och stå och titta på stjärnorna när det nyper lite i näsan. Och det jag saknar allra mest när jag inte har häst, alla busgalopper i snö som yr runt, tolka efter hästen (fast det skulle jag nog inte våga längre :nailbiting:) eller en slädtur, nere i fårskinnsfällar, och flyga fram över snövägar. :love:
 
Bakgrunden är att många elever över hela USA gick ut ur klassrummen i sjutton minuter, en minut för varje död i Sacramento för att protestera mot USA vapenlagar. Något som fick många Trumpister och alt-right att gå i taket.

:rofl: :rofl: :rofl:

Den skolskjutningen var i Florida ... Sacramento ar Californien's huvudstad.

Detta inlägg :wtf: kan flyttas till gnälltråden om så önskas @Gnist

Varfor da?:confused: Alla vi andra berattar ju allt vi gor och som bekymrar oss har?

Nu har det varit hundtraning i kvall igen sa hundarna sover sott och nu ar det dags for mig att krypa ner i sangen ocksa. Det blir en tidig morgon i morgon bitti.:cautious:
 
Sitter med hostigt och lite väsigt barn, blir nog vårdcentralen idag. Våra egentliga planer var dockteater med Kyrkis och förskolan :(
 
Sitter på bussen till jobbet som vanligt.
I em kommer min BS hem till mig. Han ska hjälpa mig med nya mobilen och säga upp abonnemanget på 2 plattor som enbart ligger under sängen nu
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 347
Senast: MiaMia
·
Fritid På fredag kommer jag att ha ett gäng timmar att slå ihjäl i Tallin mellan hotellutcheckning och färja. Jag har en extremt snål budget...
Svar
5
· Visningar
577
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 040
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp