Bukefalos 28 år!

Mitt nätta fullblod på 160 väger 430 kg, precis som när hon kom från banan supermusklad. Vägd på våg då och nu för en månad sen senast.
Skulle dock gärna få upp henne till 450 under sommaren och sen till hösten bygga mer ridhästmuskler. Nu äter vi och skrittar en månad.

Men antar att det är mer fett och mindre muskler idag även om hon väger samma=)
 
Mitt halvblod (70% fullblod i han) är ca 176 cm och väger beroende på muskler och gräsintag mellan 660-700 kg. Han är långbent men maffig.

Att använda måttband är helt opålitligt, enligt dem väger min 580 kg som sommartjock. De är helt värdelösa! Man måste väga på våg annars kan man lika gärna gissa hej vilt...
 
Hon har gåtta på kraftigt bete i över en månad, men går snarare ner än upp i vikt - trots att hon äter heeeela tiden. Stödfodrar med kraftfoder nu.
Okej, är hon kollad med maskkoll alla sorters maskar och inte bara sandadaskollen? låter typiskt för maskangrepp att äta och ändå gå ner
 
Min fjordhäst 138 cm vägde 426 kg när han var i toppkondis. Dock kunde han vägt 26 kg mindre tycker jag. Det var lite kvar liksom men inte mycket.

Många såg inte de där extra kilona och tyckte han var riktigt fin i hullet och såg sportig ut.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 455
Senast: WBanna
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
677
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
962
Senast: Lillefrun
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp