Vikten av att ta kvitto när man handlar

"Men, men, men...Den kostar ju 29 stod det på hyllkanten."
"Nänänä, 2029 it is!!"

Herrejävlar vad jag hade velat göra det några gånger när jag jobbade på Ica. Helt ärligt är det ett sådant totalt skitjobb pga alla idioter till kunder (ingen annan värdering, alla jobb behöver göras). Chefen gjorde det ju inte till roligare heller (80% av cheferna på Ica häromkring har extremt dåligt rykte).

Stockholmskärringar kring midsommar :yuck: :yuck:
 
Jag tar alltid kvitto när jag betalar ned kort eller om det är lite större inköp. Dels för att kunna kontrollera vad som är inslaget men även för att kunna reklamera om något är fel.
En kompis råkade ut för en expedit som slog in att hon köpte tio par skor istället för ett par och hon märkte det inte i affären utan först några dagar senare när hon tyckte att det saknades pengar på kontot... :banghead:

Tack och lov så hade hon kvittot men det gjorde att jag alltid tar kvitto nu, även vid små inköp om jag betalar med kort. :)
 
I mataffärer tar jag kvitto om jag handlat mjölkprodukter eller liknande som kan behöva lämnas tillbaka pga att det är dåligt. Är det frukt, torrvaror osv skippar jag det. Räknar med att de sköter sig.

Taxi kan hända, beror lite på. Åker jag ett större bolag med svarta bilar i sthlm är det lite saksamma. De känns seriösa. Däremot de gula bilarna har jag mindre tillit till och tar därmed kvitto. Åkte dock taxi i Paris och blev grundlurad. Pengarna i fickan verkligen. Förbannade friåkare! Inte ens nöjd med resan blev jag. Skräckfärd.

Klädbutiker: jaaa! Eller, kanske inte för lite strumpor men annars.

Bilmek: Japp!

Beror helt på alltså. Känns ju vettigt att ta kvitto i små affärer, när kvittot kommer automatiskt när man knappar in varorna känner jag lite att vafan, skitsamma, om det inte är nåt jag själv drar ut. Vet dock en bildelsaffär i min hemby som gjort en satsning för miljön där de bara skriver ut kvitton om man ber om det så om man inte vill ha kvitto för torkarbladen skriver de inte ut det heller. Så pass liten håla att om han skattefuskat hade det kommit fram till alla. Alla vet vem han är så där litar jag på honom. Länge sedan man handlade där dock iom att jag flyttade.
 
Brukar ta på närmaste pizzerian, i bussen och om jag köper något annat än typ mat.. Min sambo blir smått sur på mig då jag inte tar kvitto på t.ex. Ica, men sen blir han ännu mer sur då jag tömt mina fickor på kvitton just innan jag åker någonstans och dumpar det på första bästa ställe!:D
 
Kan inte låta bli att tänka på när vi var på tjänsteresa och skulle ta en fika på Eurostop i Örebro... Jag råkade GLÖMMA att säga till om kvitto direkt, jisses vilket huvudbry de fick när jag kom på det (två kunder senare)... Det FANNS ju inget kvitto utskrivet, var väldigt krångligt att få dem att fixa det (fick ett handskrivet...)
 
Finns/fanns ett kinahak på Kungsgatan i Stockholm där man var tvungen att säga till vid beställningen om man ville ha kvitto, annars fick man inget! Kändes sådär att äta där, vad fuskar de med mer? :cautious:
 
Alla som säljer något ska erbjuda kvitto, man ska inte behöva fråga efter det. Jag ser alltid till att det jag köper registreras i kassan och att kvittot matas ut men sedan är det inte alltid jag tar emot det.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 274
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 654
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 844
Senast: Fazeem
·
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 190
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp