horzerider

Trådstartare
Jag undrar hur en jockey håller sin låga vikt men ändå kan äta?

Om det ska rida om ex. 2 dagar och inser att det väger 1 kg för mycket (kanske aldrig händer men OM), hur bantar dom ner det snabbt?

Är intresserad och svara gärna snabbt då jag har en kompis inom en boxningsgren som är också har vikter... Hon ska tävla på onsdag och väger 1 kg för mycket och ingen berättar hur hon ska göra :crazy:
 
Sv: Vikten?

1kg är inte så svårt att få bort, min vän är jockey och hon har lyckats med 2-3kg på några dagar(dock inte hälsosamt).

Men det hon gör när hon behöver bli av med något kg på kort tid är att hon ger sig ut och springer, springer, springer och springer. Äter enbart det hon måste, tar någon proteinshake, dricker så lite vatten som möjligt.

Många jockeysar sitter dessutom ett antal timmar i bastun för att bli av med vikt(svettas ut vatten).
 
Sv: Vikten?

proffsen bastar lätt bort 1 kg im de är i bra form. Annars har jag hört att många kör "flygvärdinnedieten", detta om de helt i balans i övrigt, men ngt kg för tunga.
 
Sv: Vikten?

Motionscykel i regnställ i bastun får bort ett par kg på några timmar (ja jag har provat). Men om man är i skick för att utföra något fysiskt efter en sån kur låter jag vara osagt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
851
Senast: MissFideli
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 510
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 199
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp