Bukefalos 28 år!

Viktuppgång under graviditet?

Sv: Viktuppgång under graviditet?

*kl*

är i v 37 nu har gått upp prick 10kg, senaste veckan nästan 2 kg, har börjat samla på mig vatten :confused:
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

min lille knodd ligger oxå med huvet lååånngggt ner......men han väg iaf 2 kg så liten e han inte OM han nu skulle komma tidigare. Men visst vill man att han ska stanna där ngr veckor till....har ju dock 8 veckor kvar!!
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

Vecka 34 nu, magen är gigantisk och total viktuppgång sedan före "tillverkningen" är 3 kg... :eek:
Igår kommenterade en kompis att "OJ vad smala dina ben har blivit!" och idag nästa kommentar från en annan kompis "Men du har ju blivit mycket smalare i ansiktet!".
Visst, jag har många kilos överskott och ja, jag har ju bevisligen gått ner i vikt (=hull) hittills. Men jag är inte enbart positiv till det, som jag skrivit tidigare också...
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

*kl*

Den senaste månaden har jag stått stilla i vikt. Har precis gått in i v 32 (just gått 31 fulla veckor dvs) och total viktuppgång sedan före jag blev gravid är + 9 kg. Med tanke på att jag haft ansträngningsförbud och inte kunnat ens promenera som vanligt sedan v 12 och varit sjukskriven för hotande förtidsbörd de senaste 6 v så är jag helnöjd med viktuppgången. :)
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

Jag vägde 85,9 kg den 21/2. Sebastian är född v. 41+1, den 22:a.
Vägde 66,7 i början av graviditeten och 66,0 vid inskrivningen.
Dvs 19,2/19,9 kg i viktökning!!
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

*kl*

Vägning i morse, hade gått ner nästan ett helt kg. Har stått stilla i vikt den senaste månaden, så jag blev såklart lite förvånad när jag nu hade gått ner dessutom. Antar att bebisen växer mycket nu? Har strax gått 32 fulla veckor och nu lär väl bebisen växa jättemycket framöver. Det konstiga är att jag har inte haft någon speciell aptit heller, är inte hungrigare eller mer sugen. Nästan tvärtom istället. Jag äter varierat och regelbundet och känner mig mätt, så det handlar verkligen inte om någon bantning eller svält. Å andra sidan har jag några få trivsel-kg att ta av, vägde 3 kg mer än förra gången innan jag blev gravid. Fast samtidigt har jag inte kunnat röra på mig och motionera som vanligt ända sedan v 11, pga smärtsamma sammandragningar. Är sjukskriven för hotande förtidsbörd och sitter mest och stickar i soffan och kollar på Animal TV. :D
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

Det är jag oxå!

Att jag gick upp under graviditeten är ju ganska självklart men vart tusan hamnade 20 kilo?! Jag tycker ju egentligen inte att jag blev särskilt tjock, alltså typ ansikte och så men någonstans måste det ju ha suttit... :)
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

* KL* När min lillkille kom till världen 080707, så stannade vågen på ca + 20 kg.
Första gången som jag passerat både 80 & 90 kg...
Vägde väl ca 72 kg innan grav, & 75 redan vid inskrivningen, sedan ökade det bara.
Nu är han 8 månader & dom sista 5-6 kg hos mig biter sig envist kvar.
Fast iofs så har jag inte gjort mig ngr större besvär att bli av med dom.
På måndag börjar jag jobba= mer rörelse, kanske att dom trillar då???
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

*kl*

Blä, när jag vägde mig i måndags morse hade jag gått upp 2 kg och det hade jag även förra måndagen. Dvs + 4 kg på två veckor och känner mig svullen som en michelingubbe. Nästan så man kan höra hur det skvalpar när jag går! Ringarna har jag inte fått på mig den senaste tiden och t.o.m. slappa strumpor ger märken på vristerna. Typiskt. Jag som trodde jag skulle få gräddfilen den här graviditeten också... :D
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

*kl*
gick upp 11,5kg, elias föddes 38+1
för en vecka sedan. nu efter sju dagar har jag 3kg kvar till inskrivningsvikten:banana: men några kilo till får gärna försvinna :D
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

*kl*

Sista journalförda viktuppgången innan snitt: +5.9 kg

Kommer dock att väga mig i direkt anslutning till snittet också men den uppdateringen får komma senare :)
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

*Kl*

Gick totalt upp 8 kg - Blev av med dessa kg efter 10-14 dagar.

//Linda
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

kl

Startade på ca 57 kg och vägde 71 när jag kom till förlossningen. Nu snart 3 veckor senare är jag nere på 60 kg.
 
Sv: Viktuppgång under graviditet?

Tack :D

Men är mer deprimerad och ångestfull nu än innan jag började läsa tror jag :o

Inskrivningen: 75 kg (Vet inte vad startvikten var, men jag hade gått upp en del redan här)
v. 25: 83 kg
v. 34: 89 kg

Jag vill inte mer!!! :eek:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 327
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
888
Senast: Ananazen
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 654
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 123
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp