Vilka är gravida nu då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Anastacia

Trådstartare
Ja vilka är vi nu då som är gravida?
Var ju en hel hög ett tag med det verkar ju som att många har fått nu, grattis till er :banana: !
Själv ska jag ju ha runt årsskiftet då, om allt går som planerat :smirk: !
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Räcker upp en hand! Har BF 29/11. Var på ul i förra veckan, och allt SER normalt ut hittills, och det är bara en *pust*. Känner mer och mer fosterrörelser i magen :banana: . Igår fick jag dock en liten blodblandadflytning, shit vad nervös jag blev :( , men jag mådde helt okej och fick inga sammandragningar, idag är det inget konstigt *pust nr2*. Kan varit för att jag var vädligt aktiv ute igår och skurade hela stallet. För jag var helt slut under em/kv och somnade som en sten när jag bara skulle lägga mig ner och vila lite.


Jag känner mig ganska tung och det är en del extra vikt som bärs upp av ryggen (12kg). Så jag har ju gått upp en hel del i vikt från 60kg till 72kg på så här kort tid V18+5. Benen är som betongplintar....

Men förövrigt mår jag toppen :banana: .
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

BF 15/12 här! UL på måndag den 11 juli, spännande, hoppas jag inte är skendräktig, har blivit fetto men ingen bebismage än livmodern ligger långt bak.... trååååkigt.
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Bf 19 juli... Så jag bara väntar nu... Och får utbrott på värmen... :angel:
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Bf 28/9 (blivande mormor för åttonde gången har dock slagit vad om att 'den' kommer tidigare) :p

Beställde vagn idag, skönt att ha det överstökat. En emmaljunga -06 model, den hinner precis bli tillverkad innan skrutten ska ut så vi får hoppas att den inte kommer för tidigt :D
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Tjolahopp, jag vill OSSÅ va me på listan!

Är gravid i v.20, BF 26/11 och mår jättebra.
Har gått upp ca 4 kg, sammanlagt kanske 5-6, men ett par kg kom nog innan graviditeten pga av att jag slutade röka.
Känns ganska ok, har lite ångest för vikten, men det är inte så farligt som jag trodde.
Har fått sjukt stora tuttar, en synlig bäbismage och lite allmänt svullen (iaf om vaderna, säkert resten också).
Annars märker jag inte så mycket, blir lite flåsigare och tröttare av motion och värme, men inte tröttare annars (snarare tvärtom). Kissar säkert 30 ggr om dan utan överdrift, mot kanske 20 normalt :D ...
Har ridit som vanligt, vilket i och för sig inte är jättemycket, men inte märkt av några tecken på foglossning.

Har nästan bestämt mig för ett extra ultraljud, tar det i så fall nångång v.23-25.

Har inte köpt nånting till bäbis, men har en del sen innnan.



Lycka till alla!



/Jossan
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Lånar knapp...

BF 18/1 2006....

Mår sämst i hela världen (tyck synd om mig) ;) spyr, äter o sover är vad mina dagar går ut på...mår så himla illa hela tiden :eek:
Ska till gynläkarn på tords för att känna på livmodern, hade ketoner i urinen igår, vi avakttar o ser hur det ser ut på tords...

men.....Jag är lycklig iallafall.... :love:
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

vendelay skrev:
Beställde vagn idag, skönt att ha det överstökat. En emmaljunga -06 model, den hinner precis bli tillverkad innan skrutten ska ut så vi får hoppas att den inte kommer för tidigt :D
Vad för någon typ av vagn beställde du (duo el. combi?)? Skulle vilja ha en emmaljunga duo edge. Hur mycket har du gett för den ni beställt?
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

överaktiv blåsa, jag fick skällning av min bm för att jag sa att jag kissar 15 ggr om dagen i snitt hon sa allt över 7 ggr skulle göra en inkontinent i framtiden :eek:
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

B.F 30/9, mår bra just nu, :) trots värmen, lider inte av den. Det känns skönt, funderar oxå på att beställa baby kärra nu. Det blir väl en emmaljunga oxå..
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag är beräknad till den 3 aug. Har gått upp 7 kg och börjar se ut som ett benrangel med en melon under tröjan.
Förra gången gick jag upp 12 kg. Det känns verkligen overkligt att det bara är en månad kvar.
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag är med första barnet :) beräknad nedkomst december :)!
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Blixtra skrev:
Vad för någon typ av vagn beställde du (duo el. combi?)? Skulle vilja ha en emmaljunga duo edge. Hur mycket har du gett för den ni beställt?

Det var en Emmaljunga due edge med kensington färg och sportchassi, ser lite annorlunda ut än 05, men är fortfarande hur fin som helst (har bara sett den på bild dock). Den gick på 7,5 utan skötväska. Katalogen för 06-orna kommer i slutet av september. :)
12541.jpg


så ser den ungefär ut fast den är lite mörkare och har snörning på 'överdraget' :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilka är gravida nu då?

okej tack , då vill vi ha likadan barnvagn du och jag då. Är det den färgen du vill ha? Vi bor på landet så vi får nog ta en i svart eller likn. Kan man beställa 06 -orna redan? Vart har du beställt din, ifall de är dyrare här i göteborg kanske man borde beställa någon annan stans?

Annars snygg vagn!
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jepp det är den färgen jag vill ha, tänkte köpt en 05-a men den färgen fanns inte som 05-a så därför fick jag ta en 06a. Ja de borde gå att beställa, för jag beställde ju min nu. Dock finns dom nog inte att titta på, utan där får man nog kolla på 05orna istället om man vill se hur de ser ut. Beställde min på babyproffsen i Gislaved, ligger här nere i Småland. :) De hade sett 06orna för första gången i söndags så de ringde mig på en gång och sa att färgen fanns. :)
Ja vagnen är hur snygg som helst :d
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Hade bf 3/7 och går nu på övertid... Har tack och lov mått väldigt bra så just nu är det värmen och ont i fötterna som plågar mig. Roar mig med att mocka till min konvalescent som står i boxvila och med att packa inför flytten till vårt hus på lördag.

Just nu är jag väldigt spänd på vad som kommer först, flytt eller bebis :D
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Idag har jag varit hos BM och blivit klämd på... Att de måste gräva så fruktansvärt för att känna efter.... Hon är lite orolig att bebis ska ligga med baken ner så hon kände och kände och sen kallade hon in en annan BM som oxå klämde och kände... Och jag är ju lagom öm neråt ljuskar och nederdelen av magen... När jag väntade elin klämde de inget alls... *suck*

Ett tag trodde jag att den här tänkte komma ut tidigare men nu är jag nästan helt säker på att det kommer att gå ända in i augusti...

Men jag har ju kvar det mesta efter elin och behöver inte handla någonting innan förlossningen så det känns ganska så lugnt!
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Är gravid i vecka 19, blir 20+ 0 på lördag och halvtid :banana: andra barnet för mig, har hittills gått upp 5 kg och stått still sedan 3 mån typ. Men har 5 kg egen övervikt oxå sedan förra graviditeten och totalt ca 7-10 kg ö övervikt :crazy:
är beräknad till 25/nov, har varit på UL redan och ska kolla könet i Kroatien i vecka 21 åker nämligen ner på mån morgon :bump: Känner mycket rörselser jag men tyvärr inte min man, synd mitt fett är i vägen för förra gången kände syrran redan i vecka 18 på mig ;)

Mår toppen annars t om i värmen men börjar få foglossning redan *usch* mest i höger höft och över blygdbenet. Känner mig ytterst oaktraktiv med massa celluliter :cry:
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Runt årskiftet här med! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 776
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 808
Senast: Mirtai
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 359
Senast: Milosari
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp